• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

مصرف مواد مخدر در نتیجه کاشت مو اثر گذار است؟

در این مقاله درباره مصرف مواد مخدر در نتیجه ی کاشت مو صحبت خواهیم کرد. بیش از انجام هر کاری بهتر است تا روش ها و نکات لازم در مورد آن را بدانیم. افرادی که متقاضی انجام کاشت مو هستند بهتر است قبل از انجام کاشت مو از نکات و روش های آن اطلاع پیدا کنند. این اطلاعات برای افراد ثمربخش است چرا که موجب می شود نتیجه های بهتری از جراحی کاشت مو بگیرند. علاوه بر مورد گفته شده عارضه هایی که امکان دارد برای فرد اتفاق بیفتد به طور چشمگیری کاهش می یابد. بیشتر افرادی که کاشت مو را انجام می دهند و با رعایت موازین بهداشتی آشنایی ندارند.

همچنین تصورات اشتباهی که در این مورد دارند سبب افزایش عارضه های کاشت مو می شوند. اکثر افراد این گونه تصور می کنند که مصرف مواد مخدر در نتیجه ی کاشت مو موثر بوده و باعث ثمربخش بودن نتیجه آن خواهد شد به همین علت کلینیک مدرن تصمیم گرفته است تا در این مقاله به این موضوع بپردازد بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 مواد مخدر در نتیجه کاشت مو

آیا  مواد مخدر در نتیجه ی کاشت مو اثر گذار است؟

شوربختانه اکثر افراد این گونه تصور می کنند که مصرف مواد مخدر در نتیجه ی کاشت مو تاثیر قابل ملاحظه ای دارد به همین علت دیده می شود که بعضی از افراد تنها به دلیل تصورات اشتباهی که از خاصیت مواد مخدر دارند نسبت به استفاده از آن اقدام می کنند. اگر از افرادی که مصرف مواد مخدر را انجام می دهند سوال کنید حتما از خواص این مواد حیرت زده خواهید شد!
نکته جالب توجه اینجاست که مصرف مواد مخدر پس از کاشت مو هیچ تاثیر مثبتی در افزایش حجم موها ندارد حتی در سایر مواقع نیز تاثیری در استکثار مو و بهبود عملکرد دستگاه های مختلف بدن نخواهد داشت.

عوارض مصرف مواد مخدر بعد از کاشت مو

اکنون باید این سوال مطرح شود که مصرف مواد مخدر در نتیجه ی کاشت مو اثر منفی دارد؟ بله مصرف مواد مخدر بعد از کاشت مو تاثیر قابل ملاحظه ای برای افراد در پی خواهد داشت به همین علت به طور کلی متخصصان مصرف مواد مخدر و دخانیات را منع می کنند. حتی نکته جالب توجه اینجاست که محققان طی بررسی های علمی دریافتند که مواد مخدر می تواند تاثیر بسیار مخربی روی فولیکول های مو داشته باشد به همین دلیل مصرف مواد مخدر پس از کاشت مو امکان دارد موجب ریزش موهای کاشته شده گردد و توانایی رشد موها از فرد سلب شود.

عوارض استفاده از دخانیات بعد از کاشت مو

نتیجه‌ی مثبت کاشت مو یا پیوند مو به عوامل زیادی بستگی دارد، از عوامل مهمی که در این رابطه دخیل هستند می توان به عدم استفاده از سیگار، قلیان، الکل، دارو، ویتامین و محصولات گیاهی اشاره کرد. استفاده از دخانیات هم همانند مواد مخدر عوارضی را به دنبال خواهد داشت. این عوارض عینا همان عوارضی است که بعد از مصرف مواد مخدر اتفاق می افتد. افرادی که سیگار یا قلیان استفاده می نمایند در بیشتر موارد از رشد آهسته و کند موهای خود ناراضی هستند.

مضاف بر این مورد زخم هایی که در اثر کاشت مو ایجاد می وشد دیرتر بهبود پیدا می کند و موجب می شود تا مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. بهتر است متقاضی کاشت مو با پزشک جراح خود صادق باشد و موارد استفاده از سیگار، قلیان، الکل، دارو، ویتامین، مواد مخدر و محصولات گیاهی را با پزشک خود در میان بگذارد.

عوارض کشیدن قلیان بعد از کاشت مو

گفتنی است که قلیان و سیگار از تنباکو، نیکوتین و سایر مواد تشکیل شده اند که این مواد شیمیایی تاثیرات بسیار مخربی روی سلامتی افراد دارد. قلیان و سیگار جزء موارد تاثیرگذار ابتلا به بیماری سرطان و بیماری های قلبی و عروقی است. کشیدن قلیان و سیگار بعد از کاشت مو تاثیرات منفی روی جراحی کاشت مو در فرد مورد نظر دارد چرا که خون رسانی به گرافت های جدید کاشته شده به شدت کاهش پیدا می کند.

یکی از موارد موثر بر رشد فولیکول های کاشته شده گردش خون است که با مصرف دخانیات و قلیان در سیستم گردش خون اختلالات موثری ایجاد می شود و همین امر مانع از رشد موها خواهد شد. سیگار و قلیان توانایی ارتجاعی رگ های ظریف پوست را می کاهند. بعد از کاشت مو فولیکول های مو نیاز به جریان خون مناسبی هستند تا بتوانند رشد مطلوبی داشته باشند. پزشکان متخصص کلینیک مدرن توصیه می کنند که حداقل دو هفته قبل از کاشت مو سیگار، قلیان و مواد مخدر را ترک کنند و بعد از کاشت مو هم موارد مذکور را استعمال نکنند. به شما توصیه می شود به هیچ عنوان اثر مخرب مواد مخدر در نتیجه ی کاشت مو را دست کم نگیرید.

به شما پیشنهاد می شود 10 تصور غلط درباره کاشت مو را مطالعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۶ از ۵
از مجموع ۷ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار