• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

مهم ترین ماده معدنی برای مو

مهم ترین ماده معدنی برای مو چیست؟ مواد معدنی چه تاثیری بر روی مو دارند؟

موی سالم، بدن سالم.

شاید بارها این اصطلاح را شنیده باشید. برخی از افراد معتقدند این جمله بار معنایی نداشته و صحت ندارد؛ در صورتی که از اهمیت رژیم غذایی و ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامت و رشد موهای خود اطلاع ندارند. موی انسان همانند دیگر ارگان های بدن، برای حفظ سلامت و عملکرد صحیح خود، نیازمند ترکیبات مغذی و ویتامین های ضروری است. اگر شما نیز از ترکیبات موردنیاز مو و مهم ترین ماده معدنی مو اطلاعی ندارید؛ تا انتهای مقاله با ما در کلینیک پوست و مو مدرن همراه باشید زیرا این مجموعه ارائه دهنده خدماتی نظیر: کاشت مو، کاشت ابرو و … است.

مهم ترین ماده معدنی برای مو شامل چه مواردی میشود؟

مس

مس، یکی از مهم ترین مواد معدنی برای سلامت و رشد مو است؛ به طوری که کمبود مس در بدن سبب کاهش ضخامت موها و سفید شدن زود رس تارهای مو می شود.

منیزیم

رشد و تقویت موها، تا حد زیادی به وجود این ماده مغذی در بدن بستگی دارد. این ماده معدنی با سنتز ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز بدن، فولیکول های مو را تقویت کرده و به دنبال آن، سلول های آسیب دیده مو ترمیم و حجم دهی موها افزایش می یابد.

سلنیوم

سلنیوم، یک ماده معدنی فوق العاده برای رشد و تقویت موها شناخته می شود. اگر خواهان موهای ضخیم، پر پشت و زیبا هستید، از تاثیرات سلنیوم بر موهای خود غافل نشوید. رادیکال های آزاد، عامل اصلی پیری زود رش و تضعیف فولیکول های مو است. سلنیوم با تقویت ریشه های مو، از ریزش آن ها جلوگیری کرده و با خنثی کردن تاثیرات مخرب رادیکال های آزاد بر رشد و تقویت مو، جلوگیری می کند.

زینک یا روی

یکی از اصلی ترین مواد معدنی برای حفظ سلامت بدن و ساخت پروتئین مورد نیاز بدن، زینک یا روی است. کمبود این ماده معدنی سبب ریزش و آسیب پذیری مو می شود. بادام زمینی، گوشت، ادویه جات و گیاهان خشک از منابع طبیعی زینک به شمار می روند.

بیشتر بخوانید:همه چیز در مورد لیزر موهای صورت

ید

ید، مهم ترین ماده معدنی در حفظ سلامت و رشد مو است. ریزش مو شدید یا طاسی، از علائم شایع عدم تیروئید بوده که با مصرف ید، تیروئید فرد روند منظمی داشته و از نازک شدن، زبر و خشکی بیش از حد ساقه مو، سفیدی زود رس موها و طاسی منطقه ای جلوگیری می کند.

برای اثر گذاری ید بر روی سلامت و رشد موها بایستی از دو راه، کاربرد ید موضعی بر روی ریشه موها( البته ید سفید که در داروخانه ها به صورت مایع موجود بوده) و یا مصرف مواد غذایی ید دار همانند صدف، سیر، محصولات لبنی، دانه های کنجد و کاد ماهی تامین می شود.

پتاسیم

کمبود پتاسیم، یکی از دلایل عمده ریزش مو در مردان و زنان است. پتاسیم، برای عملکرد طبیعی سلول ها نقش موثری داشته و در صورت کمبود پتاسیم، سلول های بدن عملکرد طبیعی خود را از دست می دهند. رشد و تقویت موها به عملکرد طبیعی سلول ها بستگی دارد.

آهن

یکی از مواد معدنی مهم در کاهش ریزش مو و تسریع رشد مو، آهن است. فولیک اسید و آهن سبب افرایش تولید گلبول های قرمز می شود. با افزایش تعداد گلبول های قرمز، اکسیژن و مواد مغذی پوست سر تامین شده و موها رشد بهتری خواهند داشت. برای اهمیت آهن در سلامت موها، بهتر است بدانید فقر آهن، یکی از دلایل اصلی ریزش و طاسی منطقه ای در بین افراد است.

منگنز

سفید شدن یکی از آشکارترین نشانه های بالا رفتن است. با افزایش سن، فولیکول های مو تضعیف شده و ریزش و سفید شدن موها شروع می شود. مصرف مواد غذایی حاوی منگنز، در جلوگیری از سفید شدن مو بسیار موثر است. نان جو، پودر سبوس برنج، حبوبات و غلات از جمله منابع مهم تامین ماده معدنی منگنز است.

کلام پایانی در رابطه با مهم ترین ماده معدنی برای مو

تامین املاح و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت و رشد مو، اهمیت زیادی دارد. در محیط اطراف ما، مواد معدنی و املاح بسیاری بوده که تاثیرات آن را بر روی سلامت بدن و موی خود نادیده می گیریم. آب یکی از مهم ترین ترکیبات و مواد معدنی ضروری برای سلامت و درخشش بافت های مو است. شاید افراد زیادی از تاثیر آب بر سلامت مو اطلاع نداشته باشند، اما بهتر است بدانید نوشیدن کافی آب، بافت های مو را از درون مرطوب کرده و از خشکی پوست سر یا خشکی ساقه مو و در نهایت ریزش و آسیب های سلولی رشد مو جلوگیری خواهد کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار