• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

علل ایجاد جوش صورت + معرفی هر کدام از علت های ایجاد جوش⭐

جوش صورت یک نوع مشکل پوستی است که در اثر تجمع چربی و سلول های پوستی مرده ایجاد می شود و عوامل مختلفی باعث ایجاد جوش زدن می شود که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی علل ایجاد جوش صورت می پردازیم. در ضمن شما میتوانید برای اطلاع از نحوه کاشت مو در بزرگترین مرکز کاشت مو تهران؛ با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

جوش یا آکنه صورت چیست ؟

قبل از اینکه به بررسی علل ایجاد جوش صورت بپردازیم ابتدا باید در مورد جوش یا آکنه صحبت کرد که جوش های صورت دارای انواع مختلفی هستند مانند جوش های سر سفید ، جوش های سر سیاه ، پاپول ، پوستول و چون منافذ پوست به دلیل تجمع مایع چربی مسدود می شود در زیر پوست این مایعات چربی جمع می شود و باعث ایجاد جوش یا آکنه می شود که این جوش ها در همه سنین مشاهده می شود و به عنوان یکی از بیماری های التهابی پوست شناخته شده است که خطرناک نیست.

علل ایجاد جوش صورت

عوامل ژنتیکی

یکی از علل ایجاد جوش صورت که از مهمترین عوامل است عوامل ژنتیکی می باشد که تاثیر ژنتیک برای ایجاد جوش ها در صورت بسیار زیاد است و اگر در خانواده شما این ژنتیک وجود داشته باشد احتمال ابتلای این جوش ها در صورت وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید : کاشت ابرو در معتبرترین مرکز کاشت ابرو تهران

 

هورمون ها

یکی دیگر از علل ایجاد جوش صورت عدم تعادل هورمون ها است که این عدم تعادل هورمون ها را می توان در سنین نوجوانی در دخترها و پسرها مشاهده کرد چون افزایش هورمون ها باعث افزایش ترشح غدد چربی و مسدود شدن منافذ پوستی می شود که نتیجه آن جوش صورت می باشد.

رژیم غذایی

از عوامل موثر در ایجاد جوش رژیم غذایی هم می باشد که با استفاده از غذاهای چرب ، فست فود ، پیتزاها و غیره باعث ایجاد جوش صورت می شود . مصرف غذایی غذاهای چرب باعث تشدید و بدتر شدن جوش های صورت می شود ولی با یک رژیم غذایی مناسب می توانید از ایجاد مشکلات پوستی جلوگیری کنید.

آلودگی محیط

یکی دیگر از علل ایجاد جوش صورت آلودگی های محیط می باشد که چون پوست صورت در معرض این آلودگی ها قرار می گیرد باعث ایجاد جوش می شود البته در کنار این آلودگی ها اشعه خورشید هم باعث ایجاد مشکلات پوستی می شود که بهترین راه حل این است که از پوست خود محافظت کنید.

 

علل ایجاد جوش صورت

 

استرس موثر در ایجاد جوش صورت

از دلایل مهم بیماری های پوستی و ایجاد جوش استرس می باشد که در طول روز افراد بسیاری با استرس درگیر هستند که باعث ایجاد اختلال در ترشح هورمون ها می شود و با کاهش و کنترل استرس می توان از جوش زدن در صورت جلوگیری کرد.

استفاده از وسایل آرایشی نامرغوب

برای محافظت از پوست صورت باید از وسایل بهداشتی مرغوب و مناسب استفاده کرد چون از عوامل اصلی ایجاد جوش صورت استفاده از وسایل آرایشی بی کیفیت و نامرغوب است که بهترین راه حل استفاده از لوازم آرایشی استاندارد و برند معتبر می باشد. برای کاشت ریش و سبیل در مدرن کلینیک لطفا به سایت مدرن کلینیک مراجعه نمایید.

داشتن پوست چرب یکی دیگر از علل ایجاد جوش صورت

از دیگر علل ایجاد جوش صورت داشتن پوست چرب می باشد . افرادی که دارای پوست چرب هستند ابتلا به بیماری های پوستی به خصوص جوش صورت و آکنه در آنها بیشتر است و برای جلوگیری از این بیماری باید صورت خود را با آب و صابون و وسایل بهداشتی استاندارد شستشو دهند.

عدم رعایت بهداشت پوست یکی دیگر از علل ایجاد جوش صورت

رعایت بهداشت پوست صورت تاثیر مستقیم بر جلوگیری از جوش صورت دارد و عدم رسیدگی به پوست صورت باعث ایجاد سلول های مرده و آلودگی های پوستی می شود.

چون مرکز درمانی مدرن کلینیک یکی از بزرگترین مراکز برای درمان بیماری های پوستی در تهران می باشد که به علت داشتن متخصصین و مشاورین حاذق شما می توانید مشکلات پوستی و جوش صورت را در این مرکز درمان کنید.

سخن پایانی

در مورد علل ایجاد جوش صورت صحبت کردیم که باید به محافظت از پوست خود دقت کنید تا بهترین پوست و زیباترین پوست شاداب را داشته باشید که به همین منظور شما می توانید با مدرن کلینیک ارتباط و از نحوه خدمات این کلینیک اطلاع حاصل کنید.

 

منبع : www.mayoclinic.org

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار