• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

علت پوسته پوسته شدن سر ✔️ + 4 علت و راه های درمانی برای آن

بسیاری از افراد دارای خشکی پوست سر هستند و در فصل زمستان به علت خشکی و سردی هوا دچار ریزش شدید پوست سر می شوند. البته روش های بسیاری برای درمان پوسته سر وجود دارد که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی علت پوسته پوسته شدن سر می پردازیم. در ادامه شما میتوانید برای دریافت مشاوره از نحوه ی کاشت مو، با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

علت پوسته پوسته شدن سر و راه های درمانی آن

در ادامه عواملی که باعث پوسته شدن سر میشوند را بیان میکنیم:

آب و هوای سرد

باید به عوامل مختلفی از قبیل آب و هوای سرد اشاره کرد که سرد بودن آب و هوا پوست را خشک و از چربی و رطوبت آن کم می کند و در صورت نرسیدن و مراقبت نکردن باعث تشدید این بیماری می شوند.

 

کمبود ویتامین یکی دیگر از علت پوسته پوسته شدن سر 

یکی از مهمترین موارد در علت پوسته پوسته شدن سر کمبود ویتامین ها و مواد مغذی در بدن می باشد که اکثر افراد با رژیم غذایی نامناسب و کمبود مواد معدنی و ویتامین ها باعث خشکی پوست و آسیب به آن می شوند.

البته موارد دیگری مانند استفاده از شامپوهای دارای مواد شیمیایی قوی ، استفاده از آب دارای املاح و مراقبت نکردن صحیح از پوست و مو هم از عوامل پوسته پوسته شدن هستند.

 

بیشتر بخوانید : نحوه کاشت ریش و سبیل در مدرن کلینیک

 

بیماری پوستی

بیماری پوستی هم در پوسته پوسته شدن سر تاثیر دارد یعنی به خاطر رعایت نکردن بهداشت و استفاده از مواد و لوازم آرایشی نامناسب باعث تحریک پوست و پوسته پوسته شدن کف سر می شوند که به همین منظور شما می توانید با کارشناسان مرکز درمانی مدرن کلینیک به صورت آنلاین ارتباط و در زمینه کاشت ابرو و محافظت از پوست خود مشاوره و راهنمایی بگیرید.

 

افزایش سن یکی دیگر از علت پوسته پوسته شدن سر 

یکی دیگر از موارد مهم در علت پوسته پوسته شدن سر افزایش سن است که با افزایش سن رشد و تکثیر سلول های بدن کمتر و کاهش پیدا می کند و چرخه تولید سلول های جدید متوقف می شود و جایگزین کردن سلول های جدید با وقفه انجام می شود که این اختلال باعث ایجاد پوسته پوسته شدن می شود.

 

علت پوسته پوسته شدن سر

 

چگونه از پوسته شدن سر جلوگیری کنیم ؟

برای مراقبت از پوست سر باید از عوامل استرس زا جلوگیری  کنید ، مرطوب نگه داشتن موها و پوست سر بسیار مهم است و باید به آن توجه کنید ، آبکشی درست موها با دمای مناسب برای موها  و رشد موها اهمیت دارد ، شست و شوی موها با شامپوهای مناسب با برند و شرکت معتبر ، رژیم غذایی مناسب و استفاده از ویتامین ها و مواد معدنی از این بیماری جلوگیری می شود.

 

راه های درمان پوسته سر

انواع راه های درمانی پوسته شدن سر در زیر آورده شده است:

استفاده از شامپو مناسب

یکی از روش های درمان برای علت پوسته پوسته شدن سر استفاده از شامپوهای مناسب است  که خاصیت درمانی و آبرسانی دارد و انتخاب آن باید بر اساس جنس مو و پوست سر شما انجام شود.

 

استفاده از روغن های گیاهی

یکی دیگر از راه های درمان پوسته سر استفاده از روغن های گیاهی است مانند روغن زیتون ، آرگان ، کرچک و غیره است .

چون روغن ها به دلیل رطوبت فراوان باعث تامین رطوبت و نرمی پوست سر می شوند و از خشکی پوست جلوگیری می کنند مثلا روغن درخت چای به دلیل خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی از بهترین روغن ها برای پوست سر می باشد.

 

ماسک یا سالیسیلیک اسید

شامپوها دارای سالیسیلیک اسید هستند و پوسته ها را از روی سر از بین می برند و حتی برای مراقبت می توان از ماسک موی اختصاصی استفاده کرد . این ماسک ها دارای روغن بادام ، عصاره نعناع هستند که به دلیل خاصیت آنتی اکسیدان باعث کاهش التهاب کف سر می شوند و از پوسته شدن جلوگیری می کنند.

 

گیاهان دارویی

یکی دیگر از راه های درمان برای علت پوسته پوسته شدن سر گیاهان دارویی مانند رزماری ، تخم شنبلیله می باشد.

از ترکیب این دو ماده به صورت محلول با ماست می توانید استفاده کنید و حداقل ۴۵ دقیقه روی سر بگذارید و بعد موها را با آب ولرم بشویید که به همین منظور شما می توانید به سایت مدرن کلینیک مراجعه و نحوه مراقبت و نگهداری از پوست و موی خود را مشاهده نمایید.

 

سخن پایانی

علت پوسته پوسته شدن سر را بیان کردیم که این بیماری با مراقبت و محافظت از پوست سر از بین می رود که به همین منظور شما می توانید با مرکز درمانی مدرن کلینیک ارتباط و از نحوه کاشت مو اطلاع حاصل کنید.

 

منبع : my.clevelandclinic.org

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار