• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

روغن جوجوبا و آکنه: آیا موثر می باشد؟

روغن جوجوبا و آکنه: آیا موثر می باشد؟

روغن جوجوبا یک ماده رایج در پاک کننده های مختلف صورت و کرم های مراقبت از پوست و آکنه است. این گیاه دارای ویتامین ها ، مواد معدنی و خواص اضافی است که به پاکسازی پوست کمک می کند و باعث می شود صورت شما احساس لطافت و صاف بودن پیدا کند. علم همچنین نشان می دهد که روغن جوجوبا دارای بسیاری از خواص مفید از جمله:

  • ضد التهاب
  • آنتی باکتریال
  • ضد ویروسی
  • ضد پیری
  • التیام زخم
  • مرطوب کننده

این خاصیت ها بیشتر برای بهبود پوست سالم عمل می کنند. همچنین روغن جوجوبا ممکن است به شما در مقابله با آکنه ، سایر نگرانی های پوستی و موارد دیگر کمک کند.

 

علم پشت روغن جوجوبا

تحقیقات تأیید می کنند که روغن جوجوبا در درمان آکنه به عنوان یک ماده مؤثر و به خودی خود مفید است. یک مطالعه آلمانی در سال 2012 نشان داد که یک ماسک صورت از جوجوبا برای بهبود ضایعات پوستی و آکنه های خفیف موثر است. شرکت کنندگان که در هفته دو یا سه بار ماسک روغن جوجوبا استفاده می کردند ، کاهش قابل توجهی در التهاب ، ضایعات و آکنه مشاهده کردند. یک مطالعه موردی نشان داد که روغن جوجوبا به عنوان یک داروی گیاهی برای کاهش علائم آکنه عمل می کند.

یکی از نظریه های روغن جوجوبا به عنوان یک درمان آکنه مؤثر این است که روغن جوجوبا پوست شما را به تعادل خود می کشاند. از لحاظ فنی روغن جوجوبا شبیه سبوم انسان است. سبوم یک ماده مومی و روغنی روی پوست شما است. تولید بیش از حد سبوم  باعث مسدود شدن منافذ پوست شود و می تواند باعث آکنه شود. بنابراین ، هنگامی که روغن جوجوبا استفاده می کنید ، پوست شما این پیام را دریافت می کند که نیازی به تولید سبوم بیشتری ندارد.

 

نحوه استفاده از روغن جوجوبا برای آکنه

 

 به عنوان پاک کننده آرایش

مقدار کمی روغن جوجوبا را روی یک اسفنج یا دستمال آرایش بریزید و آرایش خود را به آرامی و کاملاً پاک کنید. داشتن آرایش بر روی صورت ، حتی هنگام خواب ، می تواند به خراب شدن پوست منجر شود ، بنابراین مهم است که آرایش خود را قبل از خوابیدن پاک نمایید.

 به عنوان پاک کننده

مقدار کمی روغن جوجوبا را روی کف دست خود بمالید. روغن را با حرکات دایره ای به مدت یک یا دو دقیقه در پوست خود ماساژ دهید. برای پاک کردن روغن اضافی از یک دستمال تمیز استفاده کنید.

 به عنوان یک مرطوب کننده

قطعات مساوی روغن جوجوبا و ژل آلوئه ورا را درون یک بطری خالی مخلوط کرده و خوب تکان دهید. دو یا سه قطره را در دست خود بریزید و دستان خود را با هم مالش دهید. سپس ، مخلوط را به آرامی روی پوست خود قرار دهید و بگذارید 15 ثانیه جذب شود. به عنوان یک مرطوب کننده ، روغن جوجوبا می تواند تا 24 ساعت دوام بیاورد.

سایر مزایا و خطرات روغن جوجوبا

روغن جوجوبا فراتر از درمان آکنه مزایایی دیگری نیز دارد. این گیاه مقدار زیادی ویتامین E ، سیلیکون ، مس ، روی و غیره دارد. شما حتی می توانید آن را به عنوان روغن ماساژ به صورت معمول استفاده کنید. روغن جوجوبا همچنین ماندگاری بالایی دارد ،

  • زخم ها را بهبود می بخشد
  • خطوط ریز و چین و چروک را تسکین دهید
  • علائم پسوریازیس را درمان کنید
  • التهاب را کاهش می دهد
  • موها و پوست سر را مرطوب می کند

 

خطرات و هشدارها

مطالعات در مورد عوارض روغن روغن جوجوبا کمیاب است ،

اما این محصول به طور کلی بی خطر برای استفاده به عنوان یک درمان موضعی در نظر گرفته می شود.

قبل از استفاده از روغن جوجوبا ، باید یک آزمایش را روی پوست خود انجام دهید تا هرگونه حساسیتی را رد کنید.

مراقب استفاده طولانی مدت نیز باشید.

همچنین برخی از افراد پس از استفاده از روغن به طور مداوم ، از تحریک پوست گزارش کرده اند.

شما نباید روغن خالص جوجوبا را مستقیماً روی پوست خود بمالید.

در عوض ، شما باید روغن جوجوبا را با ماده دیگری مانند ژل آلوئه ورا یا روغن نارگیل مخلوط کنید.

روغن جوجوبا را به صورت خوراکی مصرف نکنید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار