• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

رابطه ی جنسی و تاثیر آن بر ریزش مو

رابطه جنسی و ریزش مو موضوعی است که امروز بدان خاهیم پرداخت. از قدیم تا به اکنون کم پشت شدن مو ها و ریزش آن ها از جمله نگرانی های همیشگی آقایان و خانوم ها بوده است.مو های پر پشت و سالم و لطیف یکی از عوامل زیبا و جوان تر نشان دادن چهره است به همین علت معمولا افرادی که به ریزش مو و یا کم پشتی موی سر و ابرو دچار می شوند به پزشک مراجعه می کنند تا بتوانند از این معضل رها شوند. نکته ی مهم در مورد ریزش مو ها این است که فردی که دچار این بیماری شده است در وهله ی اول باید به دنبال علت آن باشد.

دلایل مختلفی باعث ریزش مو هستند که از جمله ی آن ها می توان به مواردی مانند وراثت، استرس و فشار های روانی، کم خونی، کم کاری تیروئید، کمبود یک نوع ویتامین، کمبود پروتئین، بارداری، کاهش شدید وزن، سندروم تخمدان پلی کیستیک، مصرف قرص های ضد افسردگی و رقیق کننده های خون و… را نام برد. پزشک معالج با دریافتن علت ریزش مو آن با کمک تجویز دارو هایی برای درمان آن اقدام می کند. خوشبختانه امروزه عمل کاشت مو که یک روش درمان دائمی کم پشتی و طاسی مو می باشد توانسته رضایت همه ی افراد را در زمینه ی ریزش مو جلب کند. در ادامه با کلینیک مدرن همراه باشید.

ماریجوانا و رابطه جنسی

ماریجوانا و رابطه جنسی

تاثیر رفتار های روزمره بر ریزش مو

اما قابل ذکر است که همان طور که همه ی ما می دانیم رفتار های روزمره ی انسان ها در طول زندگی بر میزان ریزش و سلامت موهای آن های بسیار موثر است. به طور مثال قرار گرفتن طولانی مدت در تماس با هوا و فضای آلوده، قرار گرفتن در شرایط استرس زا، نداشتن رژیم غذایی مناسب و سالم استفاده ی بیش از حد از مواد و وسیله های فرم دهنده ی مو مثل اتوی مو و …. باعث آسیب به بافت موها و در نتیجه ریزش آن ها می شوند.

بنابراین نحوه ی زندگی روزانه نیز برای داشتن مو های سالم و محکم و نیز پر پشت موثر است. یکی از عوامل بسیار موثر برای جلوگیری از ریزش مو داشتن رابطه ی جنسی می باشد. در ادامه تاثیر رابطه ی جنسی بر مو و جلو گیری از ریزش آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تاثیر رابطه ی جنسی بر ریزش مو و سلامت پوست

تاثیر رابطه ی جنسی بر مو بسیارمفید است. افرادی که رابطه ی جنسی منظمی دارند مو ها و پوست آن ها دارای درخشندگی و سلامت بیش تری است. تاثیر رابطه ی جنسی بر مو از طریق تغییرات هورمونی مناسب انجام می شود. طی روابط جنسی مکانیزم هایی در بدن و هورمون ها صورت می گیرد که در نهایت باعث افزایش سلامت مو ها و کاهش میزان ریزش آن ها می شود.

گاه برخی افراد گمان می کنند که مردانی که رابطه جنسی دارند دچار ریزش مو می شوند، اما این افراد بهتر است بدانند که این عمل نه تنها باعث ریزش مو نمی شود بلکه تاثیر رابطه ی جنسی بر مو بسیار مثبت می باشد و ریزش موی آن ها بنا بر دلایل دیگری مثل عامل وراثتی و ژنتیکی می باشد. تاثیر رابطه ی جنسی بر مو به این صورت است که با صورت گرفتن رابطه ی جنسی گردش جریان خون در بدن افراد بهبود می یابد و طی این عمل میزان اکسیژن رسانی به پوست و مو ها افزایش می یابد و در نهایت باعث شادابی و سلامت مو ها و هم چنین پوست آن ها می شود.

تاثیر استرس بر ریزش مو

همان طور که ذکر شد استرس و فشار روانی یکی از عوامل مخرب و آسیب رسان به سلامت مو ها و پوست است. تاثیر رابطه ی جنسی بر مو از طریق کاهش میزان استرس فرد نیز اعمال می شود. بدین صورت که افرادی که دارای رابطه ی جنسی با پارتنر احساسی شان هستند از طریق مورد محبت قرار گرفتن شریک احساسی شان استرس ها و فشار های روانی و عصبی شان کاهش و سیستم خون رسانی شان بهبود می یابد و نهایتا باعث جلو گیری از ریزش مو خواهد شد.

در بدن بانوانی که رابطه ی جنسی را به طور منظم انجام می دهند هورمون های جنسی استروژن بیش تری ترشح می شود و نیز کلاژن تولید شده باعث افزایش استحکام و ترمیم و هم چنین تغذیه ی پوست و مویشان خواهد شد و در نتیجه تاثیر رابطه ی جنسی بر مو و پوست آن ها نمایان می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۸ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار