• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

دلایل شوره زدن مو پس از کاشت

دلایل شوره زدن مو پس از کاشت کاملا مختلف است و یک عارضه شایع به علت تحریک پوست سر یا آلرژی به داروها می باشد. اگر شما بهترین روش کاشت مو را نیز استفاده کرده باشید ممکن است پس از کاشت دچار این عارضه شوید.

تقریبا همه انسان ها موافق تاثیر مو‌ برای زیبایی چهره، جوان تر به نظر رسیدن و افزایش اعتماد به نفس هستند. موی زیبا، خوش حالت، پر پشت و سلامت خواسته و دغدغه هر کسی است. افراد همواره در تلاش اند با مراقبت و توجه به موهای خود ظاهری زیبا داشته باشند. شوره زدن و پوسته و پوسته شدن مو فرآیندی است که طی خشکی مو و پوست سر ایجاد می شود  و باعث ناراحتی می گردد.

دلایل شوره زدن مو پس از کاشت چیست؟ در ادامه پاسخ می دهیم.

شایع ترین دلایل شوره مو پس از کاشت

  • تحریک پوست سر

کاشت مو یک عمل جراحی است که طی آن فولیکول های مو از یک ناحیه از بدن به ناحیه دیگری منتقل می شوند. این عمل می تواند باعث تحریک پوست سر شود. تحریک پوست سر می تواند منجر به تولید سبوم اضافی و تجمع سلول های مرده پوست شود که می تواند باعث شوره زدن شود.

  • استرس

استرس می تواند باعث تحریک پوست سر و افزایش تولید سبوم شود. این امر می تواند خطر ابتلا به شوره زدن را افزایش دهد.

  • آلرژی

برخی از افراد ممکن است به داروها یا مواد دیگری که در طول کاشت مو استفاده می شوند، آلرژی داشته باشند. این آلرژی می تواند باعث تحریک پوست سر و شوره زدن شود.

  • عفونت

عفونت پوست سر نیز می تواند باعث پوست پوست شدن مو شود. اگر پس از کاشت مو دچار این عارضه شدید، مهم است که با پزشک یا جراح خود مشورت کنید. آنها می توانند علت آن را تعیین کرده و درمان مناسب را توصیه کنند.

دلایل شوره سر پس از کاشت مو چیست؟

شوره پوسته های سفید و خشک سر هستند که به خودی خود ضرری ندارند. اما حضورشان باعث خارش سر و خجالت می شود و حسی ناخوشایند ایجاد می‌کند. شوره مو به دنبال خشکی و رطوبت پایین مو پس از کاشت اتفاق می افتد.

باید این نکته را در نظر گرفت در صورتی که پس از کاشت مو دچار خارش شدید از خاراندن سر پرهیز کنید چرا که خاراندن سر باعث آسیب به فولیکول های مو می شود. آسیب دیدن فولیکول یا گرافت های کاشت باعث عدم بهبود و در نتیجه حاصل نشدن نتایج مطلوب از فرایند کاشت مو می شود.

دلایل شوره زدن مو پس از کاشت

جالب است بدانید که این شوره ها به علت سوراخ ها و برش های میکروسکوپی که هنگام کاشت مو روی سر اتفاق می افتد ایجاد می شوند. شوره خفیف و جزئی و تا حدود یک ماه پس از کاشت مو طبیعی است. اگر ادامه پیدا کرد و به صورت غیر طبیعی زیاد شد باید به پزشک متخصص مراجعه کرد.

ممکن است شوره  سر پس از کاشت مو باعث خارش شدید شود که در این صورت خاراندن سر قطعا ریزش مو را به دنبال خواهد داشت.

از طرف دیگر با کاشت مو،  پوست سر برای حفاظت از خود و تارهای موی کاشت شده شروع به ترشح چربی های سفید و زرد رنگ می کند. خشک شدن این چربی و ترشحات، شوره  سر را به دنبال خواهد داشت. باید توجه داشت که اگر این چربی ها بد بو، زرد رنگ  و همراه با خارش شدید و التهاب و قرمزی پوست سر باشند حتما برای درمان و تشخیص به پزشک مراجعه کنید.

درمان شوره پس از کاشت مو

روش ها گوناگونی برای رفع شوره سر بعد از کاشت مو وجود دارد. مهمترین آن ها استفاده از شامپوهای مخصوصی است که پزشک متخصص تجویز می کند. این شامپوها فاقد مواد شیمیایی هستند و در بهبود شوره  سر موثر  عمل می کنند.

روش دیگر برای درمان شوره، شستشوی ملایم مو با دست است. می توانید موهای خود را به آرامی ماساژ دهید. باید توجه داشت که ناخن های بلند شما باعث آسیب به فولیکول و گرافت مو نشود.

سخن پایانی

بهتر است بدانید برعکس شوره های خشک که به راحتی از مو و پوست سر جدا می شوند، شوره های چرب که به مو می چسبند و به راحتی جدا نمی شوند جای نگرانی دارند چرا که این شوره ها باعث ریزش مو می شوند.

پس اگر در یک ماه اول بعد از کاشت مو دچار شوره سر و پوسته پوسته شدن پوست سر شده اید نگران نشوید اما توجه و دقت به شوره ها مهم است تا دچار عارضه بعد از کاشت مو نشوید. در این مقاله به بررسی شایع ترین دلایل شوره مو پس از کاشت پرداختیم. اگر نیاز به مشاوره در زمینه کاشت و درمان مو داشتید می توانید با مشاوران کلینیک مدرن تماس بگیرید.

از طریق فرم درخواست مشاوره در سایت اطلاعات تو شماره تماس خود را ثبت کنید و وقت مشاوره بگیرید. کارشناسان کلینیک مدرن با شما تماس گرفته و 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار