• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

درمان سریع آکنه

جوش یا آکنه، ضایعه ناخوشایندی بر روی پوست می باشد که با رنگ های سفید، قرمز یا حتی سیاه بر روی پوست ایجاد می شود. آکنه، لطافت پوست را از بین برده و سلول های پوستی آن ناحیه را به طور کل درگیر خواهدکرد. ترمیم سلول های پوستی ناحیه آکنه، بهترین شیوه برای درمان آکنه است. افرادی که آکنه بر روی پوست خود دارند؛ همواره به دنبال شیوه هایی برای درمان سریع آکنه هستند.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت ریش و سبیل و کاشت مو طبیعی در تهران میشود نیز استفاده کنید.

بسیاری از افراد برای جلوگیری از تشدید عوارض درمان و سرعت بخشیدن به روند درمان، از درمان های خانگی استفاده می کنند. در این مقاله که از سوی کلینیک پوست و مو مدرن برای افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه شده است، به بررسی چند روش سریع برای درمان آکنه می پردازیم.

یخ برای آکنه های غیر عفونی

اولین درمان سریع آکنه، یخ است. استفاده از یخ بر روی آکنه، التهاب آن را کاهش داده و پوست آن ناحیه را منقبض کرده و در نتیجه چربی و میکروب های درون آکنه به طور کامل تخلیه می شوند. استفاده از یخ بر روی آکنه نباید به طور مستقیم بوده و همراه با یک پارچه باید بر روی آکنه قرار بگیرد.

عسل و درمان سریع آکنه

عسل خاصیت ضد التهابی داشته و عوامل میکروبی بر روی پوست را از بین می برد. کاهش تکثیر میکروب های عفونی، یک راه درمان سریع آکنه پوستی است.

آب لیمو تازه

آب لیمو تازه، میکروب های موجود در بافت های پوستی را از بین برده و با خاصیت لایه برداری که دارد، چربی های تجمع یافته در منافذ پوست را پاک سازی خواهد کرد. تجمع چربی و میکروب ها در منافذ پوست، علت اصلی ایجاد آکنه است.

خمیر دندان و درمان سریع آکنه های آب دار

خمیر دندان بهترین راه برای درمان آکنه است. استفاده از خمیر دندان بر روی آکنه بعد از گداشتن یخ، بیشترین تاثیر را داشته و با خاصیت سفت کنندگی که داشته، منافذ را به طور کل جمع خواهد کرد.

مکمل خوراکی زینک

تحقیقات ثابت کرده که میزان زینک در بدن افرادی که آکنه دارند، کمتر از افراد بدون آکنه است. مصرف زینک به شکل خوراکی می تواند در درمان سریع آکنه نقش موثری داشته باشد. زیاده روی در مصرف زینک عوارض خاص خود را دارد. بهتر است برای مصرف زینک با پزشک خود مشورت نمایید.

بخور دادن به پوست

برای درمان سریع آکنه، بخور را فراموش نکنید. استفاده از بخور آب گرم، انسداد منافذ را برطرف کرده و چربی ها و آلودگی ها از پوست دفع خواهند شد.

روغن درخت چای

این روغن گیاهی را می توان روغن سه سوته در درمان آکنه دانست. روغن درخت چای خاصیت ضد باکتریایی داشته و پوست را کاملا ضد عفونی می کند. روغن درخت چای برای تسکین التهابات ناشی از آکنه و خشک کردن جوش های چرکی مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید:درمان آکنه با روغن های گیاهی

ماسک چای سبز

نوشیدن چای سبز برای درمان آکنه موثر بوده، اما استفاده مستقیم چای سبز بر روی پوست، خاصیت ضد التهابی آن را چند برابر خواهد کرد. وجود فلاونوییدها و تانن در چای سبز به کاهش روند تکثیر میکروب ها و التهاب پوست کمک می کند.

نارون کوهی، کمیاب اما پر از خاصیت

عصاره نارون کوهی خاصیت ضد التهابی قوی داشته؛ به همین دلیل در درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی از جمله آکنه کاربرد دارد.

مکمل روغن ماهی

روغن ماهی سرشار از امگا 3 بوده که برای حفظ رطوبت، سلامت پوست و جلوگیری از ایجاد آکنه و بهبودی جای آکنه تاثیر فراوان دارد.

آسپرین، شیوه ای نوین در درمان سریع آکنه

خمیر ساخته شده از آب و قرص آسپرین به عنوان یک تسکین دهنده آکنه به کار رفته و برای درمان و خشک شدن سریع جوش های چرکی موثر است.

سخن پایانی

اگرچه عامل اصلی ایجاد آکنه، نوسانات هورمونی در بدن است؛ با این حال عوامل دیگری از جمله ژنتیک، سن، شرایط محیطی و رژیم غذایی نیز در ایجاد آکنه موثر هستند. اگر لیست جستجوهای اینترنتی و فضاهای مجازی را نگاهی بیندازید، بی شک یافتن شیوه های درمان سریع آکنه در اولویت قرار دارد. آکنه؛ مشکلی پوستی که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند. درمان سریع آکنه نیازمند رعایت نکات بهداشتی و استفاده از شیوه های درمانی طبق دستورالعمل آنان است. استفاده نادرست از مواد طبیعی سبب تشدید محل عارضه و نوع آکنه می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار