• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

خواص روغن سیاه دانه برای پوست و مو

خواص روغن سیاه دانه برای پوست و مو چیست؟ آیا از روغن سیاه دانه می توان برای تقویت مو و جوانسازی پوست استفاده کرد؟

سیاه دانه یکی از گیاهان بومی جنوب  غربی آسیا است که این گیاه در فصول مشخصی میوه هایی را ارائه می دهند که میوه های آن دارای دانه های سیاه رنگ هستند و از هزاران سال پیش تا کنون از خواص این دانه های سیاه رنگ که به سیاه دانه معروف هستند، برای درمان مشکلات مختلفی در انسان استفاده می شده است.

یکی از بخش های بدن انسان که برای آن از روغن سیاه دانه استفاده می شود، پوست و مو است.

خواص روغن سیاه دانه برای پوست و مو چیست؟

از جمله مهم ترین خواص روغن سیاه دانه برای پوست و مو می توان به مسائلی به شرح زیر اشاره کرد:

درمان جوش صورت و آکنه

بر اساس تحقیقاتی که تا کنون صورت گرفته است مشخص گردیده است که استفاده از لوسیون هایی که دارای روغن سیاه دانه هستند، پس از مدت دو ماه باعث بهبود پیدا کردن جوش و آکنه صورت شده اند.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل  خدمات پوست و مو میشود نیز استفاده کنید.

از این رو استفاده از روغن سیاه دانه برای درمان جوش صورت و آکنه مفید در نظر گرفته می شود و مطابق با امارهای به دست آمده در این خصوص، 67 درصد از اشخاصی که از این روغن برای درمان جوش و آکنه استفاده کرده اند، از نتیجه حاصل از آن رضایت داشته اند.

درمان پسوریازیس

پسوریازیس یکی از انواع بیماری های پوستی است که به علت مسائل خود ایمنی به وجود می آید و باعث ملتهب شدن پوست و ایجاد قرمزی و خارش در پوست می شود. روغن سیاه دانه برای درمان این بیماری نیز مفید است و می تواند التهابات ناشی از پسوریازیس را کاهش دهد که برای بهره مند شدن از تاثیرات آن در خصوص این بیماری باید به شکل موضعی از آن استفاده کرد.

نرم کردن پوست صورت

از دیگر خواص روغن سیاه دانه برای پوست می توان به نرم کردن پوست صورت و بدن اشاره کرد. روغن سیاه به دلیل دارا بودن خاصیت نرم کنندگی پوست در بسیاری از محصولات پوستی مانند: لوسیون بدن به کار می رود و موجب آبرسانی به پوست و بدن می شود.

در نتیجه در صورت تمایل می توان از روغن سیاه دانه برای نرم کردن پوست و آبرسانی به پوست استفاده کرد.

درمان اگزما و خشکی پوست

از آنجایی که روغن سیاه خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست را دارد باعث می شود که التهابات ناشی از اگزما نیز کاهش پیدا کنند و خشکی پوست بهبود یابد. در نتیجه این روغن برای کسانی که دارای پوست خشک هستند و یا در فصل زمستان از خشکی پوست رنج می برند و همچنین کسانی که به اگزما مبتلا هستند، بسیار مفید است و می تواند به این اشخاص برای بهبودی کمک کند.

ترمیم کردن زخم ها

روغن سیاه دانه قادر است که باکتری های زخم را از بین ببرد و التهابات پوستی را کاهش دهد.

روغن سیاه در تحریک ساخت و ساز کلاژن در پوست مفید نیست اما در عوض عوامل دیگر سلامت پوست را تحریک می کند.بر اساس این ویژگی ها می توان از روغن سیاه دانه برای ترمیم کردن زخم ها نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: تزریق بوتاکس

آبرسانی کردن به موها

یکی دیگر از خواص روغن سیاه دانه برای پوست و مو، آبرسانی کردن به موها است. روغن سیاه دانه همان گونه که آبرسانی به پوست را انجام می دهد در آبرسانی به مو نیز موثر است.

برای استفاده از خواص روغن سیاه دانه در خصوص آبرسانی به موها می توان این روغن را به صورت مستقیم بر روی مو زد تا به این شکل موجب آبرسانی به مو شود.

براق شدن و نرم شدن مو

روغن سیاه دانه علاوه بر اینکه موجب آبرسانی به مو می شود در براق شدن ونرم شدن مو نیز تاثیر گذار است و در این خصوص نیز مفید واقع می گردد.

حفظ سلامت پوست سر

روغن سیاه دانه دارای خاصیت ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد میکروبی است که به این شکل از ایجاد اگزما و بیماری های مربوط به پوست سر جلوگیری به عمل می آورد.

افزایش رشد مو

سیاه دانه دارای موادی به نام نیگلون و تیموکینون است که هر دوی این مواد به عنوان آنتی اکسیدان های بسیار قوی شناخته می شوند و به همین دلیل باعث افزایش رشد مو می گردند.

کاهش ریزش مو

ازآنجایی که سیاه دانه مواد مغذی مورد نیاز برای مو را تامین می کند و آنتی اکسیدان ها را در اختیار مو می گذارد، برای کاهش ریزش مو مفید است و مصرف آن به صورت مداوم از ریزش موهای شما جلوگیری به عمل می آورد.

جلوگیری از سفید شدن مو

از دیگر ترکیبات موجود در روغن سیاه دانه باید به اسید لینولئیک اشاره کرد که  این ماده باعث می شود تا از سفید شدن موها جلوگیری به عمل آید. در نتیجه می توان از سیاه دانه در این خصوص نیز استفاده نمود.

سخن پایانی در رابطه با خواص روغن سیاه دانه برای پوست و مو

با در نظر گرفتن مطالبی که در خصوص روغن سیاه دانه برای شما عزیزان شرح دادیم، به شما توصیه می کنیم که از این روغن برای سلامت پوست و مو خود بهره ببرید تا با حفظ سلامتی پوست و مو به استفاده از روش هایی مانند: کاشت مو و یا تزریق بوتاکس نیاز پیدا نکنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار