• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

خواص روغن جوجوبا برای پوست

آیا می دانید روغن جوجوبا چیست؟ آیا از خواص روغن جوجوبا برای پوست اطلاع دارید؟

رسیدگی به پوست یکی از موارد مهم در سلامتی است زیرا پوست لایه بیرونی بدن است که از تمامی بافت ها و بخش های بدن محافظت می کند و حکم یک سپر دفاعی از عوامل بیرونی را برای بدن دارد. به همین دلیل باید به این عضو از بدن به میزان زیادی توجه کرد و قدر سلامتی و زیبایی آن را دانست.

زیبایی پوست تاثیر زیادی در زیبایی چهره و ظاهر دارد و باعث افزایش جذابیت افراد می گردد.

اگر قصد دارید که با خواص روغن جوجوبا برای پوست آشنا شوید و این روغن را مورد استفاده قرار دهید، با ما در کلینیک پوست و مو مدرن همراه باشید.

روغن جوجوبا چیست؟

روغن جوجوبا یک روغن مایع است که از گیاهی به نام جوجوبا تهیه می شود. گیاه جوجوبا که به آن هوهوبا نیز گفته می شود از جمله گیاهانی است که در منطقه جنوب آریزونا و جنوب کالیفرنیا و همچنین در بخش های شمال غربی مکزیک رشد می کند و برای مصارف دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن جوجوبا دارای تاریخچه بسیار طولانی است و در این مناطق توسط مردم بومی و همچنین سرخ پوستان آمریکایی برای درمان زخم و کبودی مورد استفاده قرار می گرفته است.

حال با گذشت زمان امروزه از این روغن برای درمان آکنه ، پسوریازیس و آفتاب سوختگی نیز استفاده می شود و  یکی از رایج ترین روغن های گیاهی در این خصوص می باشد.

خواص روغن جوجوبا برای پوست

خواص روغن جوجوبا برای پوست چیست؟

مهم ترین خواص روغن جوجوبا برای پوست را می توان به شرح زیر در نظر گرفت:

مرطوب کردن پوست          

ماده سبوم که از غدد چربی در پوست ترشح می شود در برخی از مواقع کاهش پیدا می کند و در برخی از مواقع نیز افزایش می یابد. افزایش ترشح این ماده در پوست باعث بروز جوش و آکنه می شود و کاهش ترشح آن نیز خشکی پوست را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:  خدمات پوست

روغن جوجوبا باعث می شود که سطح چربی پوست به حالت ایده آل و نرمال برسد و به این شکل بدون اینکه آکنه و جوش در پوست ایجاد شود، به نرم شدن و مرطوب شدن پوست کمک گردد.

پاک کننده آرایش

روغن جوجوبا را میتوان جایگزین آرایش پاک کن های شیمیایی کرد و از آن برای برطرف کردن آرایش صورت استفاده کرد. زیرا این روغن در مقایسه با آرایش پاک کن های شیمیای فاقد ضرر و آسیب رساندن به پوست است و میزان بروز حساسیت پوستی را نیز کاهش می دهد.

جلوگیری کردن از خشکی پوست در حین اصلاح

همان طور که می دانید معمولا در حین اصلاح موهای زائد صورت و یا بدن، پوست دچار خشکی می شود و در این صورت می توان برای جلوگیری از خشکی پوست در حین اصلاح و یا بعد از اصلاح از روغن جوجوبا استفاده کرد و آن را پیش از اصلاح و بعد از آن بر روی پوست مالید.

کمک به حفظ سلامت پوست

از دیگر خواص روغن جوجوبا برای پوست کمک به حفظ سلامت پوست است زیرا این روغن قادر است که از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری کند و مانع از ایجاد جوش های سر سیاه شود.

علاوه بر آن روغن جوجوبا محافظت از پوست را به خوبی انجام می دهد و از ایجاد باکتری ها بر روی پوست جلوگیری می کند و به این شکل موجب حفظ سلامت پوست می شود.

بیشتر بخوانید: کاشت مو به روش جدید

از بین بردن چین و چروک های پوستی

روغن جوجوبا قادر دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که این ماده باعث می شود تا از بروز چین و چروک بر روی پوست جلوگیری به عمل آید و از ایجاد چین و چروک با افزایش سن به صورت کامل مقابله می کند.

افزایش سرعت بهبود یافتن زخم های ایجاد شده بر روی پوست

از دیگر خواص روغن جوجوبا برای پوست را میتوان افزایش سرعت بهبود زخم در نظر گرفت زیرا این روغن تولید کلاژن را در پوست افزایش می هد و به این شکل باعث تسریع سرعت بهبود یافتن زخم ها می گردد.

کلام آخر

خواص روغن جوجوبا برای پوست مطلبی بود که برای شما عزیزان در کلینیک زیبایی پوست و مو شرح دادیم. امیدواریم که مطالب ذکر شده برای شما مفید بوده باشند. در صورت تمایل به انجام مراقبت های پوست سعی کنید که این روغن را تهیه کنید و آن را مورد استفاده قرار دهید تا از انجام راهکارهای جوانسازی پوست مانند: تزریق بوتاکس و یا تزریق ژل بی نیاز گردید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار