• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

خواص رزماری برای پوست و مو

رزماری چیست؟ خواص رزماری برای پوست و مو چیست؟ چگونه می توان از رزماری برای پوست و مو استفاده کرد؟

سلامت پوست و مو مساله مهمی است که تقریبا همه انسان ها به آن اهمیت میدهند و برایشان مهم است که زیبایی و سلامتی پوست و مو خود را تا پایان عمر حفظ کنند.

گیاهان مختلفی برای برطرف کردن مشکلات پوست و مو وجود دارند که یکی از این گیاهان رزماری است و از آن می توان برای سلامتی پوست و مو استفاده کرد.

رزماری یک گیاه بسیار خوشبو است که دارای خواص بسیار زیادی است و به مناطق مدیترانه ای تعلق دارد بدین معنا که در این مناطق رشد می کند. رزماری خواص بسیار زیادی برای سلامت انسان به همراه دارد و در کلینیک مدرن که یک مرکز تخصصی پوست و مو است قصد داریم که در رابطه با خواص رزماری برای پوست و مو با شما عزیزان صحبت کنیم.

خواص رزماری برای پوست و مو چیست؟

به صورت کلی اصلی ترین خواص گیاه رزماری برای پوست و مو را می توان به شرح زیر در نظر گرفت:

ضد آفتاب طبیعی

رزماری دارای شرایط و ویژگی هایی است که می تواند از پوست در برابر اشعه یو وی محافظت کند. به همین دلیل می توان از رزماری به عنوان یک ضد آفتاب کاملا طبیعی استفاده کرد.

آبرسان پوست و درخشان کننده

از رزماری می توان به عنوان آبرسان و درخشان کننده پوست استفاده کرد که در این رابطه می توان آب برگ های تازه رزماری را گرفت و آن را بر روی پوست مالید. در صورتی که این کار را به شکل مداوم انجام داد، می توان از خواص آن برای پوست و آبرسانی و درخشان کنندگی آن بهره مند شد.

کمک به درمان آلوپسی

یکی از خواص بسیار مهم رزماری برای مو، درمان آلوپسی است که بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه، محققان دریافتند که افرادی که مبتلا به آلوپسی دائمی بوده اند با مصرف عصاره و روغن رزماری بعد از شش ماه شاهد رشد مجدد موهای خود بوده اند.

با این وجود استفاده از رزماری را برای افراد مبتلا به آلوپسی به میزان بسیار یادی توصیه می کنیم.

بیشتر بخوانید:فواید و کاربردهای روغن رزماری

افزایش رشد مو

رزماری از جمله گیاهانی است که می تواند باعث افزایش جریان خون در کف سر شود و به این شکل ریشه موها را تقویت می کند. با استفاده از رزماری برای مو می توان قدرت فولیکول های مو را افزایش داد و تارهای مو را تقویت کرد.

درمان شوره سر

اگر از مشکل شوره سر رنج می برید نیز روغن رزماری می توانید برای شما مفید باشد زیرا رزماری دارای خاصیت های ضد باکتریایی است و می تواند به شما عزیزان در جلوگیری از بروز شوره سر کمک کند.

کاهش روند پیری پوست

رزماری در صورتی که به شکل روغن بر روی پوست استفاده شود و یا به عنوان یک ماده غذایی در وعده های غذایی قرار بگیرد، می تواند در کاهش روند پیری پوست موثر واقع شود و از بروز چین و چروک ها جلوگیری کند.

درمان آکنه

از دیگر خواص رزماری برای پوست و مو باید به درمان آکنه پوستی و بهبود بخشیدن به کیفیت پوست اشاره کرد.

چگونه می توان از خواص رزماری برای پوست و مو بهره مند شد؟

افرادی که قصد دارند از این گیاه برای درمان مشکلات پوست و مو استفاده کنند، می توانند روغن و یا عصاره رزماری را مورد مصرف قرار دهند. روغن و عصاره رزماری باید به شکل موضعی بر روی پوست و یا کف سر زده شود و ماساژ داده شود تا بتوان از نتیجه آن بهره مند گشت.

در کشور ما روغن رزماری به راحتی یافت می شود و با مراجعه به داروخانه ها و یا عطاری ها می توان به راحتی آن را تهیه کرد و از آن برای تقویت پوست و مو استفاده کرد.

کلام پایانی در رابطه با خواص رزماری برای پوست و مو

در کلینیک پوست و مو مدرن در رابطه با خواص رزماری برای پوست و مو با شما عزیزان صحبت کردیم و نحوه استفاده از آن را نیز برایتان مطرح نمودیم. اگر برای درمان مشکلات پوست و مو به راهکارهای بیشتری نیاز دارید، می توانید از سایر مقالات درج شده در وب سایت ما استفاده کنید و به خوبی مشکلات خود را برطرف کنید.

در غیر این صورت می توانید برای کاشت مو، پروتز مو، تزریق بوتاکس، تزریق ژل و … به کلینیک پوست و مو ما مراجعه نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار