• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

خواص خاکستر چوب برای پوست

آیا در رابطه با خواص خاکستر چوب برای پوست چیزی شنیده اید؟ آیا می دانستید که خاکستر چوب برای پوست مفید است؟ آیا می دانید خواص خاکستر چوب برای مو چیست؟

با مطالعه این مقاله می توانید به رازهای عجیب و باورنکردنی در خصوص خاکستر چوب دست پیدا کنید و از آن برای جوانسازی پوست خود استفاده کنید.

خاکستر به ماده ای گفته می شود که از سوزاندن چوب به دست می آید و زمانی که چوب به صورت کامل سوخته می شود پودری تولید می گردد که به آن خاکستر می گویند و این پودر دارای رنگ توسی است و در امور مختلفی از آن استفاده می شود.

به عبارت دیگر میتوان گفت زمانی که چوب می سوزد، ابتدا به زغال تبدیل می شود و در حالی که سوختن چوب ادامه پیدا کند، زغال نیز به خاکستر تبدیل می گردد.

اما امروزه کاشف به عمل آمده است که خاکستر چوب برای پوست و مو نیز مفید است و در این خصوص نیز می توان از خاکستر استفاده نمود.این مقاله توسط کلینیک مدرن تهیه شده که انواع خدمات این مجموعه عبارتند از: کاشت مو، کاشت ابرو، کاشت ریش و سبیل، تزریق بوتاکس، میکرونیدلینگ، تزریق مزوژل و …را دارد 

خواص خاکستر چوب برای پوست چیست؟

از خاکستر چوب برای پوست می توان در خصوص مواردی به شرح زیر استفاده کرد:

استفاده از خاکستر چوب برای پاکسازی پوست

خاکستر به دست امده از چوب می تواند آلودگی های موجود در پوست را بیرون بکشد و آنها را از بین ببرد. برای استفاده از ماسک خاکستر می توانید دو قاشق خاکستر چوب را با دو قاشق آب مقطر مخلوط کنید و ترکیب ایجاد شده را بر روی پوست خود قرار دهید. سپس با گذشت ده دقیقه آن را از روی صورت خود بشویید و زمانی که پوست تان خشک شد از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

استفاده از خاکستر چوب به عنوان لایه بردار

از خاکستر چوب برای لایه برداری پوست نیز می توان استفاده کرد. در این خصوص بهتر است که خاکستر را با کمی روغن نارگیل ترکیب کنید و سپس ترکیب ساخته شده را بر روی پوست خود قرار دهید و بعد از مدت زمان دو دقیقه آن را بشویید. به این شکل میتوانید به راحتی لایه برداری پوست را انجام دهید.

دراین خصوص لازم به ذکر است که اگر دارای پوست چربی هستید، استفاده از این ماسک هفته ای دو مرتبه توصیه می شود و اگر دارای پوست خشکی باشید باید هفته ای یک مرتبه از این ماسک استفاده کنید تا به خواص  خاکستر چوب پی ببرید.

استفاده از خاکستر چوب برای باز کردن منافذ پوست

در صورتی که منافذ پوست شما به هر دلیلی بسته شود، مشکلات پوستی را برای شما ایجاد می کند که خوشبختانه خاکستر چوب در این خصوص نیز می تواند به شما کمک کند و منافذ پوستی شما را باز کند.

برای انجام این کار باید خاکستر چوب را با سرکه به میزان مساوی مخلوط کنید و سپس آن را برروی پوست قرار دهید. بعد از اینکه مدت زمانی در حدود 10 الی 15 دقیقه گذشت می توانید پوست خود را بشویید و از تاثیرات ماسک خاکستر بهره مند گردید.

استفاده از خاکستر ‌چوب برای درمان آکنه

از دیگر خواص خاکستر چوب برای پوست می توان به درمان اکنه توسط آن اشاره کرد. در این خصوص باید خاکستر را با چند قطره روغن درخت چای و یک قاشق آلوئه ورا و نمک مخلوط کنید و ماسک تولید شده را بر روی پوست خود بمالید.

هنگامی که 15 دقیقه از استعمال ماسک بر روی پوست گذشت، آن را با آب بشویید.

خواص خاکستر چوب برای مو

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، خاکستر چوب برای مو نیز مفید است و از آن میتوان برای تقویت مو ها استفاده کرد. ماسک خاکستر چوب برای مو باعث حجیم شدن موها، درمان پوست سر، برطرف شدن شوره سر، از بین رفتن قرمزی و خارش پوست و … می شود.

برای استفاده از خواص خاکستر چوب برای درمان مشکلات مو کافی است که آن را با شامپوی خود مخلوط کنید و مورد استفاده قرار دهید. در نتیجه به همین راحتی می توانید از خواص خاکستر چوب برای موهای خود استفاده کنید.

کلام پایانی

در این مطلب در خصوص خواص خاکستر چوب برای پوست و مو با شما عزیزان صحبت کردیم.

چنانچه قصد دارید که از روش های دیگری برای مراقبت های پوستی خود استفاده کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که سایر مقالات درج شده در وب سایت کلینیک مدرن را نیز مطالعه کنید و اطلاعات مورد نیاز خود را از آنها استخراج نمایید.

در انتهای این مطلب به این موضوع نیز توجه داشته باشید که کلینیک پوست و مو مدرن یک مجموعه جرفه ای در خصوص انواع مختلف خدمات پوست و مو است که امور خود را با جدیدترین روش های روز دنیا انجام می دهد.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار