• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

ترمیم آسیب های پوستی

روزانه چند بار به آینه نگاه می کنید؟ آیا پوست خود را شفاف و براق می بینید؟ لکه، جای جوش و آکنه و یا جراحت بر روی پوست خود دارید؟ترمیم آسیب های پوستی چگونه است؟

اغلب مردم بر روی پوست خود به خصوص پوست صورت خود، آسیب های پوستی ناشی از آکنه، اسکار، آلرژی و دیگر عارضه های پوستی دارند. هر گونه لک یا جراحت بر روی پوست، اعتماد به نفس فرد را کاهش داده؛ از این رو افراد همواره به دنبال ترمیم پوست خود هستند. در کلینیک پوست و مو و زیبایی مدرن به بررسی راهکارهای پزشکی و خانگی برای ترمیم انواع آسیب های پوستی می پردازیم.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ماکه شامل کاشت موی طبیعی و کاشت ریش و سبیل میشود نیز استفاده کنید.

آسیب پوستی چیست؟

شناخت آسیب پوستی در روند ترمیم و درمان آن موثر است. آسیب پوستی به هر گونه آثار به جای مانده از عارضه های پوستی گفته می شود. شایع ترین عارضه های پوستی عبارتند از لک های سوختگی، آکنه، تاول ها، باکتری ها و عفونت ها، چین و چروک و زخم است.

ترمیم آسیب های پوستی امکان پذیر است؟

پوست ما درجوانی قدرت ترمیم بالایی داشته و در صورت هر گونه ضایعه پوستی یا خراش، به سرعت سلول های شکسته شده، توسط فرایند کلاژن سازی ترمیم و آسیب پوستی درمان می شود. با افزایش سن، قدرت کلاژن سازی پوست کاهش یافته و به همین سبب، طول درمان کمی طولانی می شود.

راهکارهایی برای ترمیم آسیب های پوستی

– مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C

مصرف خوراکی و یا به صورت ماسک انواع مواد غذایی حاوی ویتامین C همانند مرکبات، فلفل دلمه، اسفناج و خردل در تسریع فرایند کلاژن سازی نقش عمده ای داشته و ساختار پوست را تقویت می کند.

– مصرف پروتئین

پروتئین موجود در بافت های ماهی، تخم مرغ، حبوبات و آجیل ها، برای بازسازی سلول های حیاتی پوست لازم بوده و روند ترمیم آسیب های پوستی به سرعت انجام می شود.

– مصرف روی و زینک

دو ماده مهم در تولید کلاژن برای ترمیم بافت سلول های آسیب دیده پوستی، روی و زینک است. برای تقویت سیستم ایمنی خود، مصرف مواد غذایی حاوی این دو ماده مهم همانند ماهی، سویا، قارچ و ماکارانی سبوس دار، توصیه می شود.

بیشتر بخوانید:معرفی داروهای خانگی برای آکنه

تاثیر روغن های گیاهی

– اسطوخودوس

اسطوخودوس یک روغن گیاهی بسیار موثر در مبارزه با رادیکال های آزاد پوستی و عفونت های باکتریایی پوست است. مصرف موضعی این روغن گیاهی، از ایجاد آسیب ها جلوگیری کرده و بافت های سلولی را ترمیم خواهد کرد.

– عصاره چوب صندل

این روغن به عنوان یک جوانسازی عالی برای این مشکل شناخته می شود. عصاره چوب صندل برای محو شدن لکه های ناشی از افزایش سن نیز موثر است.

– عصاره شیرین بیان

ریشه شیرین بیان، در درمان بثورات و حساسیت های پوستی بسیار تاثیر گذار بوده و با مصرف اسانس عصاره شیرین بیان بر روی بافت های آسیب دیده پوست، سلول های شکسته شده را ترمیم خواهد کرد.

– عصاره گیاه بیربری

شما نیز برای اولین بار است که اسم این گیاه را شنیده اید؟ عصاره گیاه بیربری به پیش گیری چین و چروک و سفت شدن پوست کمک خواهد کرد. این گیاه حاوی هیدروکینون بوده که سلول های آسیب دیده را اصلاح می کند.

شیوه های پزشکی برای ترمیم

– میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ، سیستم ترمیم کننده طبیعی بدن را تحریک کرده و فرایند تولید کلاژن با سرعت بالایی انجام می شود. این شیوه نوین در درمان مشکلات پوستی و اصلاح آسیب دیدگی های پوستی به کار گرفته می شود.

– لیزر درمانی

گزینه بسیار مناسبی برای ترمیم آسیب ها، لیزر درمانی است. پرتوهای قوی لیزر، سلول های آسیب دیده قدیمی در لایه های زیرین پوست را اصلاح کرده و علائم آن را به طور کامل از بین می برد.

– مزوتراپی و ترمیم سول های پوستی

مزوتراپی یک شیوه پرطرفدار برای زیبایی و جوان سازی پوست است. در این تکنیک درمانی، ویتامین های مورد نیاز پوست تزریق شده و قوام و استحکام پوست را تامین می کند.

سخن پایانی

هر نوع آسیب پوستی که در لایه بیرونی پوست ایجاد شود، به سرعت ترمیم خواهد شد، اما متاسفانه بیشتر آسیب ها از غشاء نازک لایه بیرونی پوست رد شده و به بافت سلولی لایه های میانی پوست وارد می شود. ترمیم سلول های شکسته لایه های میانی پوست، کمی زمان بر بوده، اما با استفاده از مراقبت های پوستی سلول ها کاملا ترمیم و آسیب پوستی محو می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۳ از ۵
از مجموع ۳ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار