• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

افزایش ضخامت مو

چگونه می توان افزایش ضخامت مو را انجام داد؟ آیا می توان با استفاده از روش های خانگی باعث افزایش ضخامت مو شد؟

بسیاری از افراد از داشتن موهای نازک رنج می برند زیرا مراقبت از موهای نازک مشکل است و نازک شدن موها از زیبایی مو می کاهد و باعث کم حجم به نظر آمدن مو می شود. علاوه بر آن معمولا ریزش مو در موهای نازک بیشتر است.

با وجود این دلایل افزایش ضخامت مو مطرح می شود و افراد به راهکارهایی که برای افزایش دادن ضخامت موی خود نیاز پیدا می کنند.

پس اگر قصد دارید که برخی از این روش ها را بیاموزید، مطالعه این مقاله که از سوی کلینیک پوست و مو مدرن برای شما تهیه شده است را از دست ندهید و به خوبی به مطالعه آن بپردازید.

افزایش ضخامت مو

متداول ترین اموری که به افزایش ضخامت مو کمک می کنند، به شرح زیر هستند:

از اینکه موهای خود را هر روز بشویید بپرهیزید

شست و شوی روزانه موها باعث می شود که چربی های تولید شده توسط پوست سر که از مو محافظت می کنند از بین بروند و به این شکل موها روز به روز ضعیف تر می شوند.

در نتیجه برای اینکه ضخامت موهای خود را از دست ندهید، بهتر است که از شست و شوی روزانه موهای خود پرهیز کنید.

بیشتر بخوانید:کاشت مو

از روغن های گیاهی برای تقویت موی خود استفاده کنید

استفاده از روغن های گیاهی پیش از حمام و بعد از حمام نیز می تواند در افزایش ضخامت مو به شما عزیزان کمک کند. اگر تمایل دارید که روغن گیاهی در این رابطه مورد استفاده قرار دهید، می توانید از روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن مار، روغن زیتون و … استفاده نمایید که در سایر مقالات درج شده در وب سایت کلینیک مدرن در خصوص انواع این روغن ها، خاصیت آنها و نحوه استفاده از آنها توضیحات مورد نیاز شرح داده شده اند.

نکات مهم در خصوص شانه کردن مو را رعایت کنید

مساله دیگری که به افزایش ضخامت موی شما کمک می کند، رعایت کردن نکاتی در خصوص شانه کردن مو است. به عنوان مثال: برای شانه کردن مو باید با ملایمت با موها برخورد کنید و باعث کشش مو نشوید. همچنین نباید هنگامی که موها خیس هستند به شانه کردن آنها بپردازید.

شانه کردن مو در حمام و خوابیدن با موهای خیس نیز توصیه نمی شود.

از حالت دهنده های حرارتی استفاده نکنید

استفاده از حالت دهنده های حرارتی مو مانند: سشوار و اتو مو به میزان زیادی به مو آسیب وارد می کنند که به همین دلیل باید به شدت از این کار پرهیز کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاد.

حالت دهنده های حرارتی باعث خشک شدن، سوختن، ایجاد موخوره و در نهایت نازک شدن مو می گردند که در صورت مصرف این وسیله ها قادر به افزایش ضخامت موی خود نخواهید بود.

ماهانه موهای خود را کوتاه کنید

اگر قصد دارید که در خانه ضخامت موی خود را به راحتی افزایش دهید و از نازک شدن موهای خود جلوگیری کنید، سعی کنید که هر یک ماه به اندازه دو سانتی متر از نوک موهای خود را کوتاه کنید تا موخوره در موهای شما ایجاد نشود و نا سالمی های موجود در نوک مو از بین بروند و به بخش های بالاتر سرایت نکنند و ضخامت مو حفظ شود.

از مواد مغذی مو استفاده کنید

مو ها همانند سایر اعضای بدن به مواد غذایی نیاز دارند و باید مواد مغذی مورد نیاز برای آنها تامین شود تا از آسیب دیدن موها جلوگیری به عمل آید. در نتیجه باید سعی کنید که از مواد مغذی مو استفاده کنید. به عنوان مثال: مصرف انواع ویتامین ها مانند: ویتامین E و A و C همچنین مقدار مورد نیاز آب و چربی های مفید را باید مصرف کنید تا از آسیب رسیدن به مو و کاهش پیدا کردن ضخامت آن جلوگیری شود.

کلام پایانی در رابطه با افزایش ضخامت مو

خواننده محترم به کمک این راهکارها می توانید به میزان زیادی در افزایش ضخامت مو های خود موثر واقع شوید و زیبایی موهای خود را حفظ کنید. لازم به ذکر است که این راهکارها هیچ گونه هزینه ای برای شما در پی نخواهند داشت و برای انجام آنها زحمت زیادی به شما وارد نمی شود بلکه این روش ها بسیار متداول و پیش پا افتاده هستند که هر کسی می تواند به راحتی آنها را انجام دهد.

پس به شما عزیزان توصیه می کنیم که حتما از این راهکارها استفاده کنید تا به ترمیم موهای خود با روش هایی نظیر: کاشت مو نیاز پیدا نکنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار