• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

اسکار هیپرترونیک چیست؟

در رابطه با اسکار هیپرترونیک چه می دانید؟ آیا می دانید  اسکار هیپرترونیک چیست؟  

خواننده محترم چنانچه در کلینیک مدرن با ما همراه باشید و این مطلب را که از سوی این مرکز مربوط به خدمات پوست و مو برای شما تهیه شده است، مطالعه کنید، می توانید با  اسکار هیپرترونیک و ویژگی های آن آشنا شوید.

اسکار هیپرترونیک چیست؟

اسکار هیپرترونیک و یا اسکار هایپرترونیک به اثار به جای مانده از زخم گفته می شود که بر اثر مسائلی مانند: سوختگی، زایمان، بخیه و … بر روی پوست باقی می ماند.

هایپرترونیک معمولا زخمی عمیق، برجسته و پهن است که در قسمت های آسیب دیده پوست ایجاد می شود و به عنوان زخم های خطرناک شناخته نمی شود اما گاهی اوقات با خارش و یا درد همراه هستند.

بیشتر بخوانید:خدمات پوست و مو

درمان  اسکار هیپرترونیک چیست؟

این گونه از زخم ها را می توان به کمک راهکارهایی به شرح زیر درمان کرد:

درمان های کورتیکو استروئیدی

اولین راه های درمانی که در خصوص این نوع از زخم ها مورد استفاده قرار می گیرد و پزشک آن را توصیه می کند، درمان های کورتیکو استروئیدی است که که در این روش کورتیکواستروئید در قسمت زخم تزریق می شود به گونه ای تزریق مورد نظر باید هر شش هفته یک بار انجام شود تا نتیجه بخش واقع گردد و جای زخم ایجاد شده را بهبود دهد.

اما به دلیل اینکه تزریق بیش از حد کورتیکواستروئید ممکن است که باعث ضعیف شدن بافت های مجاور زخم شود، محدودیت هایی در تزریق وجود دارد و بیش از تعداد دفعات تزریق شده توسط پزشک نمی توان این تزریق را انجام داد.

لیزر درمانی

روش لیزر درمانی که در کلینیک پوست و مو مدرن نیز مورد استفاده قرار می گیرد، در مقایسه با روش های دیگر معمولا زمانی استفاده می شود که زخم مورد نظر جدید باشد که در این صورت با استفاده از لیزر و اشعه آن زخم های برجسته سوزانده و صاف می شوند.

همچنین در روش لیزر درمانی رنگدانه های قرمز رنگ و یا صورتی رنگ که ناشی از زخم ها هستند، مورد هدف قرار می گیرند و از بین می روند.

کرایوتراپی

کرایو تراپی که به آن سرما درمانی نیز گفته می شود روشی است که در آن پزشک بافت ایجاد شده در جای زخم را با نیتروژن مایع منجمد می کند تا به این شکل به صاف شدن بافت کمک کند.

در این رابطه باید بگوییم که با وجود تحقیقات به دست آمده مشخص گردیده است که این روش تا کنون موفقیت آمیز بوده است و به عنوان یک روش غیر سمی، ایمن و  قابل تحمل شناخته می شود.

درمان خانگی  اسکار هیپرترونیک چیست؟

اگر قصد دارید که این عارضه پوستی را به روش خانگی تحت درمان قرار دهید، می توانید از تکنیک های ذکر شده در قسمت زیر بهره ببرید:

استفاده از ورق های سیلیکون

ورق های سیلیکون به صورت غیر تهاجمی هستند و می توانند بعد از بهبود پیدا کردن پوست و بعد از آسیب دیدگی مورد استفاده قرار بگیرند.

استفاده از این ورقه ها ابتدایی ترین کاری هستند که برای درمان  اسکار هیپرترونیک مورد استفاده قرار می گیرند. محصولات سیلیکونی در این رابطه به شکل های مختلف مانند: ورق، ژل و اسپری قابل تهیه هستند و هر یک ورق آن باید به مدت 12 الی 24 ساعت مورد استفاده قرار بگیرد به صورتی که در مدت 2 الی 3 ماه درمان باید ادامه پیدا کند. لازم به ذکر است که از ژل باید چند بار در روز استفاده کنید.

ماساژ درمانی

از جمله ساده ترین روش هایی که به صورت خانگی مورد استفاده قرار می گیرد، ماساژ درمانی است که در این روش می توانید از یک بانداژ برای ایجاد فشار به محل زخم استفاده کنید و به این شکل با ضعیف شدن جای زخم باعث بهبود یافتن آن شوید.

کرم #عصاره پیاز

کرم عصاره پیاز نیز از جمله روش های خانگی برای درمان  اسکار هیپرترونیک است که برای این روش نیازی به تجویز پزشک نیست و با کمترین هزینه می توانید این روش را انجام دهید.

کرم عصاره پیاز با نام علمی مدرما در بازار قابل تهیه است و به راحتی می توانید با تهیه آن این کرم را مورد استفاده قرار دهید و از نتایج آن بهره مند گردید.

کلام آخر

با در نظر گرفتن تمامی مطالبی که در خصوص  اسکار هایپرترونیک برای شما شرح دادیم، به شما توصیه می کنیم که برای پرداخت هزینه کمتر روش های خانگی را امتحان کنید. اما در صورتی که می خواهید در مدت زمان کمتر نتیجه را دریافت کنید، می توانید با مراجعه به کلینیک مدرن لیزر درمانی را به کار ببرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار