• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

نحوه کاشت مو برای بیماران ام اس؛ از اجرا تا علل ریزش مو

کاشت مو برای بیماران ام اس امکان پذیر است؟ مولتیپل اسکلروزیس وضعیتی است که می‌تواند مغز و نخاع را تحت تاثیر قرار دهد و باعث طیف گسترده‌ای از علائم بالقوه از جمله مشکلات بینایی، حرکت بازو یا پا، احساس یا تعادل شود. این یک بیماری مادام العمر است که گاهی اوقات می تواند باعث ناتوانی جدی شود، اگرچه گاهی اوقات می تواند خفیف باشد.

در بسیاری از موارد، درمان علائم امکان پذیر است. میانگین امید به زندگی در افراد مبتلا به ام اس اندکی کاهش می یابد. این بیماری بیشتر در افراد 20، 30 و 40 ساله تشخیص داده می شود، اگرچه این بیماری در زنان 2 تا 3 برابر بیشتر از مردان است. ام اس یکی از شایع ترین علل ناتوانی در جوانان است.  برای اطلاع از نحوه ی کاشت مو برای بیماران ام اس، لطفا تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

ام اس یک بیماری خود ایمنی است. این زمانی است که مشکلی در سیستم ایمنی رخ می دهد و به اشتباه به بخش سالم بدن حمله می کند.  در این مورد، سیستم ایمنی به لایه ای به نام غلاف میلین که مغز و نخاع و اعصاب را احاطه کرده و از آن محافظت می کند، حمله می کند.

این به غلاف و به طور بالقوه اعصاب زیرین آسیب می زند و زخمی می شود، به این معنی که پیام هایی که در طول اعصاب حرکت می کنند کند یا مختل می شوند. اینکه دقیقاً چه چیزی باعث می‌شود سیستم ایمنی به این روش عمل کند، مشخص نیست، اما اکثر متخصصان فکر می‌کنند ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی در آن دخیل هستند.

در حال حاضر هیچ درمانی برای ام اس وجود ندارد، اما تعدادی از درمان ها می توانند به کنترل این بیماری و کاهش علائم کمک کنند. درمان مورد نیاز شما به علائم و مشکلات خاصی که دارید بستگی دارد.

 

بیشتر بخوانید : کاشت ابرو در کلینیک زیبایی مدرن

 

درمان‌های اصلاح‌کننده بیماری همچنین ممکن است به کاهش یا کاهش بدتر شدن کلی ناتوانی در افراد مبتلا به نوعی ام‌ اس به نام ام‌ اس بهبودی عود کننده و در برخی از افراد مبتلا به انواع ام ‌اس پیش‌رونده اولیه و ثانویه که عود می‌کنند کمک کند. متأسفانه، در حال حاضر هیچ درمانی وجود ندارد که بتواند پیشرفت ام اس پیش رونده اولیه یا ام اس پیش رونده ثانویه را که در آن عود وجود ندارد، کند کند. بسیاری از روش های درمانی با هدف درمان ام اس پیشرونده در حال حاضر در حال تحقیق هستند.  کاشت مو در بیماران ام اس نیازمند تحقیق و مطالعه قبل از انجام فرایند می باشد.

ریزش مو طبیعی است. ما روزانه به طور متوسط بین 50 تا 100 تار مو از دست می دهیم، اغلب بدون اینکه متوجه شویم. بیشتر ریزش موها نیازی به درمان ندارند و یا موقتی هستند و دوباره رشد می‌کنند یا بخشی طبیعی از بالا رفتن سن هستند، اما اگر شاهد افزایش ریزش مو باشید و متوجه شوید موهایتان نازک شده‌اند، ممکن است مشکل‌ساز باشد.

ریزش مو از علائم مولتیپل اسکلروزیس نیست، اما ریزش مو یکی از عوارض جانبی برخی از داروهای ام اس یا سایر داروهایی است که معمولاً تجویز می شوند.  پس کاشت مو برای بیماران ام اس اهمیتی دوچندان پیدا میکند. تشخیص ام اس همچنین می تواند عاملی موثر در ریزش موی ناشی از استرس باشد. شواهد مستقیمی وجود ندارد که نشان دهد آلوپسی در بیماران مبتلا به ام اس بیشتر از جمعیت عمومی است.

 

 

کاشت مو برای بیماران ام اس

                                                                                                                                              

درمان های ام اس که باعث ریزش مو می شود

بتا اینترفرون ها (آونکس، ربیف و بتافرون یا بتاسرون):

 بیش از یک سوم بیماران در مطالعاتی که در آن گزارش شده بود ریزش مو داشتند. در یک مطالعه، بیش از نیمی از بیماران در شش ماه اول درمان دچار ریزش مو شدند. پس کاشت مو برای بیماران ام اس در دوره های مختلف ممکن است متفاوت باشد.

 

بیشتر بخوانید : کاشت ریش و سبیل در کلنیک زیبایی مدرن

 

تری فلونوماید

یک مطالعه نشان داد که نازک شدن مو در 10 تا 14 درصد از بیماران تحت درمان با تری فلونوماید در مقایسه با 5 درصداز بیماران تحت درمان با دارونما رخ داده است. ریزش مو در این درمان بسیار رایج است.

پیوند سلول های بنیادی خونساز

یک درمان تهاجمی ام اس که شامل از بین بردن سیستم ایمنی بیمار با شیمی درمانی و سپس بازسازی آن با استفاده از پیوند سلول های بنیادی است. ریزش مو اغلب یکی از عوارض جانبی شیمی درمانی است که در طول این درمان استفاده می شود. و کاشت مو برای بیماران ام اس را راحتر میکند.

 

افسردگی یک علامت ام اس است. بنابراین ممکن است داروهای ضد افسردگی یا تثبیت کننده های خلقی تجویز شود. اگر پس از مصرف دارو ها دچار ریزش مو شدید، می توانید با کاشت مو ریزش مو های خود را درمان کنید.

مدرن کلینیک، با متخصصان حرفه ای و با تجربه ای که دارد، می تواند این ریزش مو بر اثر بیماری ام اس را درمان کند. و قسمت های طاس را با کاشت مو پوشش دهد.

 

منبع : overcomingms.org

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار