• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

فولیکول مو چیست؟ ایا فولیکول مو میمیرد؟

فولیکول مو ارگانی در بدن است که در اپیدرم پوست واقع شده و باعث ایجاد و رشد مو در نواحی مختلف بدن می شود. می توان گفت که در تمامی نواحی بدن انسان به جز تعدادی محدودی از نواحی مثل کف دست و پا, مو وجود دارد که این موها حاصل فعالیت های فولیکولها هستند. فولیکول های مو در دوران جنینی و در رحم مادر به وجود می ایند و میزان ان و همچنین نوع فعالیت هایش تا حد زیادی به ژنتیک وابسته است.

هر فرد به طور طبیعی 5 میلیون فولیکول مو در بدنش دارد که حدود صد هزار تا از ان ها در پوست سر واقع شده اند. ممکن است سوالات فروانی در مورد مو و فولیکول ان در ذهن داشته باشید که ما در این مقاله سعی می کنیم به مهم ترین و پر تکرار ترین آنها و همچنین بهترین روش کاشت مو پاسخ دهیم.

1- آیا با کندن مو امکان رشد مجدد آن وجود دارد؟

تا زمانی که فولیکول مو اسیب نبیند ، مو رشد می کند

در مورد این سوال باید به شما بگویم تا هنگامی که فولیکولهای مو اسیب نبیند امکان رشد مجدد مو همواره وجود دارد. مثلا شما در هنگام اصلاح صورت یا کندن مو های اضافی اطراف ابرو متوجه خواهید شد که دفعه بعد باز هم در همان مکان موی جدیدی رشد کرده است. پس با کندن مو امکان رشد مجدد مو در ناحیه دارای فولیکولها وجود دارد به شرطی که به فولیکولها اسیب وارد نشود که در این صورت رشد مو متوقف خواهد شد.

 

2- آیا فولیکول مو می میرد؟

بله در مواقعی ممکن است فولیکولهای مو بمیرند و رشد مو در ان ناحیه به طور کامل متوقف شود. اما در بعضی از موارد دیده شده که فولیکول های مرده قابلیت زنده شدن مجدد را نیز دارند. همان طور که می دانید مو در ظاهر شما تاثیر به سزایی دارد پس باید همواره از ان به درستی مراقبت کنیم تا به ان ها اسیب وارد نکنیم یا باعث از بین رفتن همیشگی این فولیکولها نشویم. همچنین همیشه برای سلامت پوست خود از افراد متخصص کمک بگیرید تا همواره شاهد زیبایی و سلامت ان ها باشید.

 

3- آیا قسمت سفید رنگ انتهای مو همان فولیکول مو است؟

ممکن است گاهی برای همه شما پیش امده باشد که با کندن یک مو از سر یا صورت و جاهای دیگر بدن در انتهای موی خود یک قسمت بسیار کوچک سفید رنگ را مشاهد کنید و نگران این باشید که این قسمت سفید فولیکول موی شماست و در ان بخش دیگر مویی رشد نخواهد کرد. اما باید به شما بگویم که این تصور کاملا اشتباه است. در واقع ان قسمت سفید رنگ پیاز موی شماست که کنده شده و فولیکول میتوان سرایش است و مدتی بعد در همان مکان موی جدیدی رشد خواهد کرد.

 

4- آیا هر فولیکول مو فقط یک تار مو را به وجود می وارد؟

برخی افراد گمان می کنند که از هر فولیکولهای مو تنها یک مو رشد خواهد کرد اما این طور نیست. در برخی قسمت ها مشاهده شده که یک فولیکول می تواند شامل چند تار مو باشد. این موضوع بیشتر در فولیکولهای کف و پشت سر مشاهده می شود و نشان می دهد که در این نواحی به ازای یک فولیکول چند تار مو وجود دارد.

فولیکول می تواند چند رشته مو را به وجود بیاورد

چند نکته مهم

– یکی از نکاتی که باید به ان توجه کرد از دست دادن خاصیت فولیکول هاست. در به مدت سال های طولانی رشد مو در فولیکولهای صور نگیرد ممکن است که خاصیت خودش را از دست بدهد.

–  برخی بیمار ها می توانند روی فولیکول های مو تاثیر بگذارند و باعث مرگ ان ها شوند. در صورتی که با ریزش موی شدید مواجه شدید باید به پزشک مراجعه کنید.

– برای افراد کم مو توصیه هایی در جهت بهبود و تقویت عملکرد فولیکولهایشان وجود دارد که از میان ان ها می توان به استفاده از اب پیاز, روغن رزماری و روغن نعنا اشاره کرد.

– معمولا میزان طول عمر فولیکول مو به عواملی مثل سن فرد, سلامت بدن و جنس موهایش بستگی دارد. به طور کلی فولیکول مو علاوه بر اثر گذاشتن روی رشد مو, روی نوع و جنس ان نیز موثر است.

– در مواقعی دیده شده که تار موهایی که خارج از فولیکول مو هستند نیز قابلیت رشد را دارند. اما با اسیب رسیدن به ان ها رشد مو کاملا متوقف می شود.

– فولیکولیک یکی از بیماری های رایج مربوط به فولیکول مو است. در این بیماری فولیکول مو عفونت می کند و در نواحی ان روی پوست التهاب و جوش های قرمزی ایجاد می شود. گاهی این بیماری به خودی خود خوب می شود اما در صورت بروز ان بهتر است که حتما به پزشک مراجع کنید چون ممکن است خطر افرین باشد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار