• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

ریزش موی سکه ای ریش

مردانی که دچار آلوپسی آره آتا  یا ریزش سکه ای هستند، ممکن است در ناحیه‌ی ریش هم دچار ریزش مو ‌شوند. ریزش موی سکه‌ای در ریش به صورت یک یا چند ناحیه‌ی فاقد مو دیده  می‌شود که اکثراکوچکتر از یک سکه هستند.

یکی از عوامل اصلی و زمینه ساز در ریزش مو استرس است که متعاقب آن ریزش موی سکه ای هم  ایجاد می شود. در بیشتر مواقع ریزش موی سکه ای با درمان سریع و به موقع قابل برگشت است.

در مواقعی که ریزش مو کم و متراکم باشد، میتوان با تزریق در آن قسمت از پوست که مبتلا شده، آن را درمان کرد اما اگر محل ابتلا وسیع باشد، باید از داروهای خوراکی هم کمک گرفت. لازم به ذکر است از زمان شروع درمان تا نتیجه گیری آن حدود ۲ تا ۳ ماه طول میکشد. بیماران باید اطلاع داشته باشند که نتیجه پس از درمان ابتدا به صورت رویش موهای کرکی و کمرنگ و پس از ۲ تا ۳ ماه به صورت موهای ضخیم و معمولی قابل مشاهده خواهد بود. این بیماری ممکن است زمینه عود داشته باشد بنابراین بیماران باید مراقب عود مجدد آن باشند.

دلایل ریزش سکه ای ریش

  • مسائل ژنتیکی
  • استفاده از لیزر برای برداشتن مو
  • سوختگی
  • جراحی و….

درمان ریزش موی سکه ای ریش

آلوپسی آره آتا در نواحی مختلفی دیده می شود ، نواحی سکه‌ای خالی از مو روی سر، ریش، مناطق مختلف بدن و … ریزش موی سکه ای ریش فقط در مردان مشاهده می‌شود. درمان این حالت از آلوپسی آره آتا مشابه با درمان‌های ریزش موی سر سکه ای است.

متاسفانه درمانی برای این عارضه وجود ندارد ولی میتوان با مصرف داروهایی از پیشروی آن جلوگیری کرد:

کاشت ریش و سبیل

  • استفاده از کورتون: این دارو باعث سرکوب سیستم ایمنی می‌شوند تا گلبول‌های سفید فولیکول‌ها را تخریب نکنند. برای ریزش موی سکه‌ای ریش معمولاً از کرم ویا تزریغ استفاده می کنند.
  • ماینوکسیدیل: ماینوکسیدیل یا روگین باعث تحریک رشد موها می‌شود ولی نمی‌تواند از ریزش دوباره آن جلوگیری کند. معمولاً از این دارو برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود.
  • دیفن سیپرون: این داروی موضعی است و باید به نواحی طاسی زده شود. این دارو به نحوی سیستم ایمنی را گول می زند تا گلبول های سفید فولیکول های مو را رها کنند. این دارو یکی از موثرترین راه های درمان ریزش سکه ای است.
  • آنترالین: از این دارو برای یک نوع بیماری پوستی استفاده می کنند ، ولی برای استفاده در نواحی طاسی هم توصیه می شود. آنترالین باعث تحریک پوست و رشد موها می‌شود.

دلایل ریزش موی صورت مردان

  • تاثیر شستشو و آرایش ریش روی ریزش آن

در هنگام شستن و شانه کردن ریش برخی از تارهای شل که طبق چرخه رشد ریخته اند بیشتر به چشم می آیند. همچنین کشیدن و یات تاب دادن ریش باعث ریزش بیشتر آن می شود.

  • غیر طبیعی بودن ریزش موی صورت مردان

ریزش غیر طبیعی مو ممکن است مربوط به عواملی مثل استرس، عفونت، جراحی بزرگ یا کاهش وزن شدید باشد. که این دلایل موجب می شود موها زود تر وارد فاز تلوژن شوند و ریزش پیدا کنند. ریزش سکه ای هم بیماری دیگری است که سبب ریزش ناگهانی مو می شود و ممکن است روی ریش هم تاثیر بگذارد. این نوع ریزش مو یا عوامل ژنتیکی دخیل است یا استرس و اضطراب‌های روزمره. در این نوع از ریزش قسمتی از ریش یا سبیل به اندازه یک سکه خالی می‌شود.

  • نقش تغذیه در رویش و ریزش مو

– یکی از عوامل عدم رویش یا ریزش موهای صورت کمبود برخی املاح است؛

– زینک یا روی موجود در پسته، بادام، گردو، فندق.

– سلنیوم موجود در غذاهای دریایی مانند میگو و همین‌طور گوشت قرمز

– برخی از ویتامین‌ها به‌خصوص ویتامین B5 موجود در میوه‌ها و سبزی‌های تازه

B8 -موجود در غلات و تخم‌مرغ

– پروتیین‌ها

-به‌ویژه اسید آمینه متیونین و سیستئین.

  • نقش ژنتیک

در افرادی که موی ریش یا سبیل آنها درنمی‌آید و یا کم پشت است، ممکن است زمینه ژنتیکی داشته باشد. توصیه می‌شود این افراد آزمایش هورمون تستوسترون بدهند. در صورتی که میزان تستوسترون خون کمتر از حد طبیعی باشد با تجویز دارو مشکل رفع خواهد شد.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار