• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

ماهی و زیبایی پوست و مو

آیا تا کنون به خواص ماهی و زیبایی پوست و مو توجه کرده اید؟ آیا می دانستید این آبزی مفید از چه خواصی برای پوست و مو بهره مند است؟

مسلما این موضوع را می دانید که ماهی یکی از مفید ترین آبزی ها است و از جمله پرطرفدارترین محصولات غذایی دریایی در سراسر جهان است که خاصیت بسیار زیادی نیز دارد.

براساس تحقیقات انجام شده مشخص گردیده است که ماهی هایی که در آب های آزاد رشد پیدا می کنند از هخواص بیشتری برای بدن بهره مند هستند و به همین دلیل مردم کشور ایران در صورتی که می خواهند از خواص ماهی برای پوست ومو بهره مند گردند، بهتر است که از ماهی های جنوبی استفاده کنند.

ماهی و زیبایی پوست و مو

ماهی و زیبایی پوست و مو

از جمله مهم ترین خواص ماهی که باعث زیبایی پوست و مو می شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیشتر بخوانید: کاشت موی طبیعی در تهران 

امگا3

امگا 3 موجود در ماهی از مواد بسیار مفید برای پوست و مو است که در حفظ رطوبت پوست بسیار مفید است و با مصرف مداوم و مرتب آن رطوبت مورد نیاز برای پوست و مو تامین می شود.

علاوه بر آن این اسید های چرب امگا3 باعث می شوند که از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت شود و از ابتلا به سرطان پوست و التهابات پوستی نیز جلوگیری به عمل آید.

امگا3 فولیکول های مو را نیز تقویت می کند و به این شکل از ریزش مو جلوگیری به عمل می آورد و خاصیت های بی شمار دیگری نیز در خصوص پوست و مو دارد.

ویتامین سی

ویتامین سی موجود در ماهی نیز از جمله مواد لازم برای پوست است که این ویتامین باعث می شود تا از خشکی پوست و بروز چین و چروک ها جلوگیری به عمل آید و فولیکول های آسیب دیده مو را نیز ترمیم و درمان می کند.

ویتامین ای

در رابطه با خواص ماهی و زیبایی پوست و مو باید به ویتامین ای موجود در ماهی نیز اشاره کنیم.

این ویتامین یکی از آنتی اکسیدان های قوی برای پوست و مو است که تاثیرات منفی اشعه خورشید را برطرف می کند و از ایجاد چین و چروک های پوستی جلوگیری به عمل می اورد.

ویتامین دی

ماهی از جمله مواد غذایی نادر است که در آن مقادیری ویتامین دی وجود دارد. ویتامین دی برای پوست خواص بسیار زیادی دارد و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند و به باعث جوانسازی پوست می شود.

پیشنهاد ما به شما: کاشت ریش و سبیل

ویتامین دی فولیکول های موی سر را نیز تقویت می کند و باعث می شود که ریزش مو کاهش پیدا کند و از طرف مقابل رشد مو افزایش یابد.

ویتامین کا

ویتامین کا موجود در ماهی نیز از جمله مهم ترین انتی اکسیدان ها برای پوست است که باعث التیام یافتن زخم، ورم و کبودی های پوستی می شود و علائم کشیدگی پوست و لکه های پوستی را کاهش می دهد.

علاوه بر آن ویتامین کا با افزایش میزان گردش خون باعث می شود که فولیکول های مو تقویت شوند و ریزش مو از بین برود و رشد مو افزایش پیدا کند.

روی

با مصرف ماهی می توانید میزان قابل توجهی از روی بدن خود را نیز تامین کنید. روی موجود در ماهی باعث می شود که سلول های پوستی و فولیکول های جدید مو تولید شوند و وضعیت پوست و مو بهبود یابد.

ماده معدنی روی در ترمیم بافت های آسیب  دیده موثر است و برای بهبود یافتن زخم ها مفید است. لازم به ذکر است که وجود روی در بدن باعث می شود تا از بروز اکنه جلوگیری به عمل آید و موها تقویت شوند.

پروتئین و کلاژن

مساله دیگر در خصوص خواص ماهی و زیبایی پوست و مو، تامین پروتئین مورد نیاز برای پوست و مو توسط ماهی است که اگر آن را در لیست غذاهای مصرفی خود قرار دهید می توانید پروتئین مورد نیاز برای پوست و مو را تامین کنید.

با تامین پروتیئن مورد نیاز برای پوست و مو کلاژن سازی به میزان لازم صورت می گیرد و حالت ارتجاعی پوست تقویت می یابد. علاوه بر آن با تامین پروتئین از ریزش مو نیز جلوگیری می شود.

کلام آخر  

ماهی و زیبایی پوست و مو مطلبی بود که برای شما عزیزان توسط کلینیک مدرن شرح دادیم.

به شما توصیه می کنیم که به این مطالب توجه کنید و از انها استفاده نمایید زیرا این مطالب از سوی تحقیقات انجام شده در سراسر جهان مشخص شده اند و کاملا علمی می باشند.

در صورتی که می خواهید مصرف ماهی در بهبود وضعیت پوست و موی شما مفید واقع گردد باید سعی کنید که هفته ای دو مرتبه این آبزی لذیذ را مصرف نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار