• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

بیماری آلوپسی

آیا می دانید بیماری آلوپسی چیست؟ آیا با انواع آلوپسی آشنایی دارید؟ آیا می دانید بهترین درمان آلوپسی چیست؟ پروتز مو برای بیماران آلوپسی چگونه است؟

همان طور که می دانید ریزش مو بر اساس علل مختلفی به وجود می آید که یکی از علل آن بیماری خود ایمنی و یا الوپسی است.

دوستان عزیز در این مطلب قصد داریم که در خصوص بیماری آلوپسی با شما عزیزان صحبت کنیم و این بیماری را به خوبی به شما معرفی نماییم. در صورتی که تمایل دارید با این بیماری و راهکار درمان آن آشنا شوید، با ما در کلینیک پوست و مو مدرن همراه باشید.

آلوپسی چیست؟

بیماری آلوپسی1

آلوپسی یک نوع بیماری خود ایمنی است که در این بیماری سیستم دفاعی بدن به فولیکول های مو واکنش نشان می دهد و به آنها حمله می کند که در این صورت فولیکول های مو از بین می روند و ریزش مو پدید می اید.

بیشتر بخوانید: کاشت مو به روش جدید

انواع آلوپسی

آلوپسی که به آن بیماری خود ایمنی نیز گفته می شود، دارای انواع مختلفی است که سه مورد از مهم ترین انواع آن به شرح زیر هستند:

آلوپسی اره اتا

آلوپسی اره اتا از جمله شایع ترین انواع آلوپسی است که به آن آلوپسی سکه ای و یا منطقه ای نیز می گویند. در این نوع آلوپسی ریزش مو در تمامی بخش های سر اتفاق می افتد که موها به صورت دایره ای شکل دچار ریزش می شوند.

این نوع آلوپسی فاقد هر گونه محدودیت سنی است و به گونه ای است که حتی کودکان را نیز به خود مبتلا می کند.

آلوپسی توتالیس

آلوپسی توتالیس از دیگر انواع بیماری خود ایمنی است که باعث ریزش مو می شود و در این بیماری علاوه بر پوست سر، بخش های دیگری نیز نظیر: ریش و مژه و ابرو دچار ریزش مو می شوند.

بیماری توتالیس به این شکل است که در ابتدا به شکل اره آتا ظهور می کند اما به مرور زمان تمامی بخش های سر را درگیر می نماید.

آلوپسی یونیورسالیس

آلوپسی یونیورسالیس که به آن آلوپسی جهانی و یا سراسر نیز گفته می شود از انواع بسیار نادر این بیماری است که در آن فرد مبتلا به آلوپسی ریزش مو را علاوه بر سر در تمامی نقاط بدن تجربه می کند و به همین دلیل شدیدترین نوع آلوپسی به آلوپسی یونیورسالیس تعلق پیدا می کند.

بهترین درمان الوپسی

برای درمان آلوپسی از روش های مختلفی می توان استفاده کرد. به صورت مثال: استفاده از قرص فیناستراید و یا داروی موضعی ماینوکسیدیل از جمله درمان های این بیماری در نظر گرفته می شوند که می توانند موهای از دست رفته را تا حدودی برگردانند که این پروسه زمان بر است و شخص باید از صبوری زیادی برخوردار باشد.

اما علاوه بر این درمان ها، راهکارهای دیگری نیز برای درمان آلوپسی وجود دارند که به عنوان بهترین درمان الوپسی شناخته می شوند. این راهکارها ترمیم مو و پروتز مو هستند.

پیشنهاد مابه شما: کاشت موی طبیعی

ترمیم مو برای بیماران آلوپسی

یکی از بهترین درمان های الوپسی استفاده از روش ترمیم مو است که در این روش نیازی به بانک مو نیست. ترمیم مو در روش پروتز مو برای بیماران آلوپسی با استفاده از الیاف مصنوعی انجام می شود که رنگ، جنس و ضخامت آن بر اساس وضعیت فرد و موهای طبیعی او تعیین می شود تا جلوه ای طبیعی را ایجاد کند.

الیاف مصنوعی در داخل یک شبکه توری قرار داده می شوند و با استفاده از گیره، چسب و گره بر روی سر نصب می گردند.

استفاده از این روش برای بیماران آلوپسی بسیار مناسب است و از جمله روش های پرطرفدار برای این دسته از افراد می باشد.

بهترین مرکز پروتز مو برای بیماران آلوپسی در تهران

در صورتی که قصد دارید به بهترین مرکز برای ترمیم مو خود در تهران مراجعه کنید، می توانید به کلینیک پوست و مو مدرن در تهران مراجعه نمایید و از خدمات کلینیک مدرن در خصوص پروتز مو و یا سایر روش های درمانی و زیبایی پوست و مو استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مطلب در خصوص بیماری آلوپسی، انواع آلوپسی، بهترین درمان الوپسی و ترمیم مو برای بیماران آلوپسی با شما عزیزان صحبت کردیم. امیدواریم که مطالعه این مطالب و آشنایی با بیماری خود ایمنی برای شما مفید واقع گردیده باشد.

چنانچه قصد دارید که اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آورید به مطالعه سایر مقالات درج شده در وب سایت مدرن کلینیک بپردازید و مطالب مورد نیاز خود را از آنها استخراج کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار