نحوه حذف لکه های تیره از جوش ها

هر وقت جوش می زنید، امی خواهید آن را سریع بهبود ببخشید. اما گاهی اوقات ، لکه های آکنه حتی پس از از بین رفتن جوش ها ، علامت تیره ای روی پوست شما می گذارد. این ناامید کننده است ، اما غیر معمول نیست.

خلاص شدن از شر این نقاط تاریک بر روی پوست شما با درک اینکه چه چیزی در وهله اول ایجاد می شود ، شروع می شود.

هنگامی که  جوش هاروی پوست شما ظاهر می شود ، از نظر فنی نوعی التهاب است. و با بهبودی پوست و شکل گیری سلولهای جدید پوست ، ممکن است سلولهایی که برای کمک به ترمیم سطح صاف پوست شما ارسال می شوند حاوی ملانین بیش از حد باشند.

ملانین همان چیزی است که به پوست شما رنگ می بخشد و هنگامی که سلول های خاص دارای ملانین بیشتری نسبت به سایرین هستند ، نتیجه یک پوست تیره تر است. به این عمل فشار خون بالا التهاب پس از التهاب گفته می شود.

هر چیز که باعث شود التهاب پوست شما طولانی تر شود ،

مانند برداشتن یا فشردن لکه ، می تواند احتمال افزایش فشار خون بعد از التهاب را افزایش دهد.

افرادی که پوست طبیعی تیره تری دارند بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند.

خواندن را ادامه دهید تا در مورد چگونگی درمان آن نقاط تاریک پس از جوش و نحوه جلوگیری از آنها در آینده بیشتر بدانید.

لکه های تیره در مقابل زخم ها

درمان لکه های تیره از آکنه متفاوت از درمان زخم های آکنه است.

زخم ها به بافت آسیب دیده یا بزرگ شده احتیاج دارند. از بین بردن کامل زخم ها دشوار است

و اگرچه ممکن است با گذشت زمان محو شوند ، اما معمولاً قابل رویت هستند.

از طرف دیگر لکه های تیره از آکنه در برابر سطح پوست شما صاف است.

آنها هیچ آسیبی در دراز مدت به سلول های پوستی ، منافذ و فولیکول های شما نشان نمی دهند.

ممکن است مدتی طول بکشد ، اما لکه های تاریک به مرور زمان سبک تر می شوند و در نهایت کاملاً از بین می روند.

این می تواند در هر جایی از 3 ماه تا 2 سال طول بکشد تا از دید ناپدید شوند.

این بدان معنا نیست که باید به امید اینکه نقاط تاریک شما پژمرده می شود ،

برای همیشه صبر کنید. بسیاری از داروهای خانگی ، فرآورده های بدون نسخه (OTC) و حتی درمان های پوستی وجود دارد که می توانید سعی کنید سریعتر از شر آنها خلاص شوید.

درمانهای خانگی

ویتامین سی

آب لیمو سرشار از ویتامین C است که می تواند باعث براق شدن پوست و حتی رنگ پوست شود.

ویتامین C نشان داده شده است كه منبع معتبر یك عامل كاهش دهنده موثر در تشکیل ملانین است.

آلوئه ورا

اگر به صورت آنلاین نگاه کنید ، طرفداران بسیاری از استفاده از آلوئه ورا برای بهبود لکه های تیره از آکنه پیدا خواهید کرد.

درست است که آلوئه یک ماده درمانی استثنایی است ،

به خصوص هنگامی که از پوست شما استفاده می شود.

یک منبع مورد آزمایش از حیوانات دریافت که استفاده مداوم از آلوئه می تواند سطح ملانین را در سلول ها تثبیت کند ،

اما برای شناخت حدود این اثر ، تحقیقات بیشتری لازم است.

عصاره انگور

عصاره انگور یکی دیگر از محصولات طبیعی است که ممکن است برای کمک به روشن شدن نقاط تیره کار کند.

هیچ مطالعه ای در مورد استفاده موضعی عصاره انگور برای این منظور انجام نشده است.

اما یک منبع مطالعه معتبر وجود دارد که نشان می دهد 6 ماه عصاره انگور که به صورت خوراکی مصرف می شود ،

برای افرادی که ملاسما دارای شرایط پوستی هستند.

محافظت از آفتاب

طبق تحقیقات ، درمان هرگونه لکه های تیره باید با روال هوشیارانه در برابر آفتاب شروع شود.

پوشیدن کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 روز ، صرف نظر از اینکه روز پوشیده از نور یا مرطوب باشد ،

به جلوگیری از آسیب بیشتر پوست شما کمک می کند.

شش سر

راهکارهای تضمینی درمان شپش موی سر

شپش سر حشره ریزی است که از خون پوست سر انسان تغذیه می کند. شپش سر اغلب کودکان را مبتلا می کند. حشرات معمولاً از طریق انتقال مستقیم از موهای یک نفر به موی شخص دیگر پخش می شوند. داشتن شپش نشانه ای از بهداشت ... (ادامه)