نکاتی درباره کاشت مو

عمل جراحی کاشت مو برای جایگزینی مو در مناطقی که دچار کم پشتی یا طاسی می باشند، انجام می شود. این کار شامل از جا به جایی  موهای روی یک قسمت از سر (مانند قسمت پشت یا طرفین سر) و پر کردن ناحیه ای که نازک است یا مویی ندارد. عمل جراحی کاشت مو از دهه 1950 در ایالات متحده انجام شده است ، اما این روش کاملاً گسترده شکل گرفته است.

انواع روش های کاشت مو

دو روش اساسی برای پیوند وجود دارد: عمل جراحی نوار فولیکول (FUSS) و استخراج واحد فولیکول (FUE).

با استفاده از روش FUSS ، جراح یک ماده بی حسی موضعی را انجام می دهد ، سپس یک نوار مو را از ناحیه سالم پوست سر خارج می کند (این معمولاً ناحیه ای را دارد که طول آن تقریبا 10 اینچ است) برای پیوند استفاده می کند.

برای روش FUE ، قسمت پشتی پوست سر ابتدا تراشیده می شود ، و سپس فولیکول های موی فرد جدا می شود ، یک بار. در این روش نقاط بسیار کوچکی باقی می ماند که موهای اطراف آن را پوشانده و مخفی می کند.

انتخاب مرکز کاشت مو و جراح

هنگام انتخاب یک جراح برای انجام عمل کاشت مو ، توجه به این نکته ضروری است:

در صورتی که پزشک به طور خاص در جراحی پلاستیک آموزش دیده و دارای مدرک و مجوز های لازمه باشد

پزشک با تجربه باشد و چندین سال عمل جراحی کاشت مو را انجام می دهد

مرکز جراحی یا مطب بسیار شناخته شده و معتبر را انتخاب کنید.

چگونه جراح قصد دارد روش را انجام دهد و نتیجه مورد انتظار چیست

چگونه عوارض جراحی مدیریت می شود

آنچه جراح در صورت عدم موفقیت عمل جراحی در ذهن داشته باشد

قبل از جراحی

قبل از انجام عمل کاشت مو چند مرحله حیاتی وجود دارد که لازم است. 2 این موارد عبارتند از:

با جراح ملاقات کنید و هرگونه سوال در جراحی  بپرسید.

حداقل دو هفته قبل از عمل از کشیدن سیگار خودداری کنید.

کسی را پیدا کنید که موافقت کند پس از انجام عمل ، حمل و نقل را برای شما فراهم کند و از شما مراقبت کند.

بعد از انجام عمل آماده باشید تا چند روز یا بیشتر در خانه بمانید و استراحت کنید.

چه کسی کاندیدای خوبی نیست؟

روش کاشت مو ممکن است برای افرادی که دارای موارد زیر هستند منع مصرف کند:

• فشار خون کنترل نشده (فشار خون بالا)
  • مشکلات لخته شدن خون
  • سابقه تشکیل بافت زخم بیش از حد

جراح باید در صورت وجود هر یک از این شرایط یا در صورت استفاده از داروهای بدون نسخه یا مکمل های طبیعی ، از جراح مطلع شود ، به خصوص هر کدام که در لخته شدن خون تأثیر داشته باشد ، مانند وارفارین (کوادامین) آسپرین یا غیره. هرکسی که سیگار می کشد نیز باید قبل از عمل جراح را آگاه کند.

فرآیند جراحی

عمل جراحی کاشت مو معمولاً به صورت سرپایی ، در مطب پزشک یا یک مرکز جراحی سرپایی انجام می شود.

جراح روش پیوند را انتخاب می کند. موهای لازم برای پیوند با استفاده از روش FUSS یا FUE برداشته می شوند.

پوست سر در مناطقی که موهای سالم برداشته شده است بسته می شود (این ناحیه توسط موهای سالم اطراف محل برش پوشانده می شود). تیم متخصصان پزشکی با کمک جراح ، موهای خود را بر روی نوار سالم قسمتی از پوست سر که بر روی پیوندهای ریز برداشته شده (هر کدام فقط چند مو سالم دارند) تقسیم می کنند.

پیوندهای آماده شده در مناطق ریز وارد می شوند (سوراخ ها یا بریدگی هایی از پوست سر یا سوزن). هر پیوند در یک پایه واحد قرار می گیرد.

کل روند باید در حدود چهار تا هشت ساعت (بسته به اندازه پیوند) طول می کشد.

عوارض

مانند هر نوع جراحی دیگر ، خطرات و عوارض جانبی نیز وجود دارد که ممکن است در نتیجه جراحی کاشت مو رخ دهد. اینها شامل موارد زیر است:

• واکنش به بیهوشی (سرگیجه ، ضربان قلب سریع ، درد)
  • واکنش آلرژیک به بیهوشی
  • خون ریزی
  • ورم
  • زخم
  • رشد مجدد موهای غیر طبیعی

بعد از جراحی

بلافاصله پس از عمل ، پوست سر ممکن است کمی دردناک باشد. ارائه دهنده خدمات درمانی داروهای ضد درد را تجویز می کند یا داروهای بدون نسخه برای کاهش درد (مانند تیلنول یا ایبوپروفن) را پیشنهاد می کند. بانداژها ممکن است بعد از عمل چندین روز نگه داشته شوند.

روشهای مناسب شستشو و مراقبت از زخم باید به طور کامل توضیح داده شود تا خطر عفونت کاهش یابد. برای جلوگیری از عفونت و کاهش تورم ممکن است آنتی بیوتیک و داروهای ضد التهاب تجویز شوند.

شش سر

راهکارهای تضمینی درمان شپش موی سر

شپش سر حشره ریزی است که از خون پوست سر انسان تغذیه می کند. شپش سر اغلب کودکان را مبتلا می کند. حشرات معمولاً از طریق انتقال مستقیم از موهای یک نفر به موی شخص دیگر پخش می شوند. داشتن شپش نشانه ای از بهداشت ... (ادامه)