لزوم انجام مراقبت های بعد از کاشت ریش

مراقبت های بعد از کاشت ریش :نواحی جراحی را تمیز نگه دارید

مهم است که بیماران صورت و محل اهدا کننده روی پوست صورت را تمیز نگه دارند و مراقبت های بعد از کاشت ریش را انجام دهند تا از عفونت و سایر عوارض جانبی بالقوه جلوگیری شود. دستورالعمل‌های تمیز کردن ارائه شده توسط جراح خود را به عنوان بخشی از برنامه مراقبت پس از عمل دنبال کنید. پماد آنتی بیوتیکی باید به صورت گفته شده، استفاده شود تا به روند بهبودی کمک نماید.

پس از عمل جراحی کاشت ریش، از فعالیت‌های زیر اجتناب کنید:
• لمس کردن، مالیدن، و خراشیدن چانه و گونه‌ها
• قرار دادن صورت یا پوست سر در معرض نور مستقیم خورشید
• فعالیت بدنی شدید یا قوی
• استفاده از رقیق کننده‌های خون یا داروهای مشابه
• سیگار کشیدن و استفاده از محصولات تنباکو
• نوشیدن مشروبات الکلی
•شنا كردن
• استفاده از وان حمام داغ
• رفتن به اتاق بخار و سونا
از دست دادن موهای ناحیه اهدا کننده به طور موقت
حدود دو تا سه هفته پس از جراحی پیوند ریش، موهای پیوند شده می‌ریزند. این وضعیت طبیعی و موقت است. همین از دست دادن ناگهانی مو در جراحی کاشت موی معمول اتفاق می‌افتد. سرانجام مو دوباره رشد می‌کند و ریش شما را پر می‌نماید.

کاشت ریش

• فشرده سازی سرد علائم پس از عمل را به حداقل می رساند.
  • باید دارو های تجویزی را در زمان معین و به طور منظم مصرف کنید.
  • بیمار باید از دست زدن به چهره خود در طول دوره بهبودی اجتناب کند. این خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد.
  • توصیه می شود که بیمار سر خود را حداقل در طول دو روز اول پس از کاشت در زاویه 45 درجه بیشتر نگه دارد. رعایت این نکته برای کاهش تورم الزامی است.
  • اصلاح ریش به مدت 10 روز پس از عملیات پیوند ریش توصیه نمی شود.
  • بیمار باید حداقل دو هفته از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، استفاده از رقیق کننده های خون، شنا در استخر و دریا، سونا، سیگار کشیدن و … جلوگیری کند.
  • برای 1 ماه از اعمال هر گونه فشار و یا خراش در منطقه پیوند. ریش جلوگیری نمایید.
  • برای 7 تا 10 روز بعد از کاشت ریش و سبیل اعمال پماد ضد عفونی در ناحیه پیوند بسیار کمک کننده است و فرد حتی می تواند طبق مشورت با پزشک از روغن های خاصی نیز برای آرامش بخشی در این ناحیه استفاده نماید.

ریش