• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

فولیکول مو بعد از کاشت مو

پیوند مو یا کاشت مو، از نوع عمل های زیبایی زمان بر بوده که پروسه رشد طولانی داشته و نتایج آن فورا ظاهر نمی شود. یکی از مهم ترین دغدغه های ذهنی افرادی که کاشت مو انجام می دهند، نحوه رشد مو پس از پیوند و فولیکول های آن است. این موضوعات سبب شده تا نحوه رشد موها پس از کاشت مو، از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

در کلینیک پوست و مو و زیبایی مدرن که یکی از بزرگ ترین مجموعه های کاشت موی طبیعی در تهران است، قصد داریم که در رابطه با فولیکول مو بعد از کاشت مو با شما عزیزان صحبت کنیم.

نقش فولیکول مو 

رشد مجدد هر فولیکول اهمیت بالایی در پروسه کاشت مو داشته چرا که در تکنیک  فولیکول موها از ناحیه ای به نام بانک موی فرد گرفته شده و در نواحی دیگر سر فرد که دچار طاسی یا کم پشتی است، کاشته می شود. بعد از گذشت یک دوره زمانی معین، همانند سایر موهای طبیعی رشد کرده و فولیکول های جدید به وظایف خود عمل می کنند.

رشد مو پس از کاشت مو

ریزش و رشد مجدد موهای کاشته شده در ناحیه جدید، بسته به نوع ویژگی های فردی ممکن است ماه ها طول بکشد. در اوایل پروسه کاشت مو، ریزش موها شدت یافته و بعد از یک بازه زمانی معین و با تقویت ریشه ها و ساقه های مو تقویت شده و مو پرپشت می شود. به طور کلی تغییرات فولیکول مو بعد از کاشت مو به شرح زیر است:

– هفته اول

در هفته اول بعد از کاشت مو، علائمی همانند قرمز شدن ناحیه کاشت ظاهر می شود.

– هفته دوم

از هفته دوم به مدت سه هفته بعد، ریزش موهای کاشت شده آغاز شده و گاها علائمی همانند بی حس شدن ناحیه کاشت شده را به همراه دارد. این علائم بخشی از فرایند کاشت مو بوده و کاملا طبیعی است.

– یک الی سه ماه بعد

در این دوره، ریشه جدید مو پیوند زده و به صورت تارهایی با ضخامت کم و کرک مانند خود را نشان می دهد. ظرافت تارهای مو به مرور زمان ضخیم شده و فولیکول های مو تقویت می شود.

– پنج الی شش ماه بعد

در این مرحله، نتایج موهای پیوند زده تا حدودی به چشم دیده شده و ساقه و ریشه موهای کاشت شده بواسطه تقویت فولیکول موها، ضخیم و رشد می کنند.

– ده ماه بعد

ده ماه پس از فرایند کاشت مو  به حد کافی تقویت شده و پیوند طبیعی خود را با پوست سر فرد برقرار کرده است. در این دوره، فرد دچار ریزش مو نشده و فرد به نتیجه ایده آل خود خواهد رسید.

– یک سال بعد

پروسه کاشت مو پس از یک سال به نتیجه عالی ختم شده و فولیکول های موی کاشت شده همانند موهای قبل طبیعی عملکرد خود را ادامه می دهند.

فاز استراحت 

در سه هفته اول بعد از کاشت مو، عملا فولیکول ها وارد فاز استراحت یا خواب شده و هیچ گونه مویی را تولید نخواهند کرد. فاز استراحت با توجه به شرایط فیزیکی هر فرد متفاوت بوده و زمان قطعی این فاز را نمی توان در همه افراد یکسان در نظر گرفت.

توصیه های مراقبت از فولیکول مو

– با فرایند کاشت مو، فولیکول ها به شدت حساس شده و ملتهب و قرمز رنگ می شوند. به همین جهت از لمس کردن، شست و شو و یا هر گونه تماس مستقیم با عوامل محیطی و فیزیکی دیگر باید خودداری شود.

– هوای گرم و یا تعریق زیاد، شرایط را برای منافذ مو و فولیکول های رشد سخت کرده و سبب بسته شدن منافذ پوست و توقف روند طبیعی تقویت فولیکول ها می شود.

– رطوبت زیاد به خصوص آب کلر دار یا شور، فولیکول های مو را از بین برده و منجر به ریزش مو و توقف پروسه کاشت مو می شود.

– شامپوهای قوی و رنگ های شیمیایی هر کدام ویژگی منفی برای موهای کاشت شده و فولیکول های  به شمار می روند.

بخش پایانی

پیشرفت روز افزون علم پزشکی سبب شده تا فرایند کاشت مو در کوتاه ترین زمان ممکن و با اثر بخشی بسیار انجام شود. پرخه طبیعی رشد فولیکول های مو بعد از کاشت مو، یک سیکل  ماه را طی کرده و تاثیر آن به صورت دائم بر روی سر فرد است. وراثت، سبک زندگی، رژیم غذایی و سلامت بدن از جمله عوامل موثر در فولیکول مو بعد از کاشت  و سرعت رشد و پیوند آن است. مصرف ویتامین های ضروری و مکمل های داروئی سرعت رشد و تقویت فولیکول ها را افزایش داده و دوره نقاهت فرد پس از کاشت مو را به حداقل خواهد رساند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار