• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

فریز کردن جوش صورت

کرایوتراپی، فریز یا کرایوسرجری؛ شیوه ای نوین برای درمان ضایعات پوستی است.کرایوتراپی با تخریب سلول های هدف سبب شده تا ضایعات پوستی به طور کامل رفع شوند. پایه و اساس این روش درمانی، سرد شدن ناگهانی ضایعه است. جوش صورت نیز یک نوع ضایعه غیر قابل تحمل پوستی بوده که افراد همواره به دنبال یافتن شیوه های درمان آن هستند. فریز کردن جوش صورت، یکی از موثرترین راه های درمانی در رفع آکنه و جوش صورت است که اگر تا پایان این مقاله در کلینیک پوست و مو مدرن با ما همراه باشید با این روش بیشتر آشنا خواهید شد.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ماکه شامل کاشت موی طبیعی و کاشت ابرو  میشود نیز استفاده کنید.

فرایند فریز کردن جوش صورت

هدف ابتدائی فریز کردن جوش صورت، کاهش دمای بافت سلولی است. بدن نسبت به تغییرات دمایی بسیار حساس بوده و سریعا واکنش نشان می دهد. در این شیوه درمانی به طور مستقیم سیستم عصبی را درگیر کرده و به دنبال آن، گلبول های سفید فعالیت بیشتری داشته و کلاژن سازی انجام می شود.

فریز کردن جوش صورت به واسطه تماس مستقیم نیتروژن مایع به محل جوش انجام می شود. لوله دستگاه کاریوتراپی بر روی تمام اجزاء صورت، نیتروژن مایع را پخش کرده و فرایند انجماد انجام می شود. واکنش طبیعی بدن، گرم کردن بدن است. هنگامی که روند درمان شروع می شود، با واکنش طبیعی بدن هماهنگ شده و در نهایت جریان خون رسانی و کلاژن سازی پوست به طور کامل شکل می گیرد.

برای فریز کردن ضایعات خوش خیم همانند جوش صورت بهتر است از سوآپ پنبه ای استفاده شود. استفاده از اسپری نیتروژن مایع، برای درمان ضایعات پوستی دیگر به کار گرفته می شود. در برخی از افراد پس از جلسات فریز کردن جوش صورت، در محل تحت درمان، یک نشانه سفید یا هیپوپیگمنتیشن ایجاد شود که به مرور زمان با ترمیم سلول های پوستی، بهبود می یابد.

مواد مورد استفاده در فریز کردن جوش صورت

  • نیتروژن مایع که رایج ترین ماده مورد استفاده پزشکان برای فریز کردن جوش صورت است. این مایع قادر است تا دمای -196 درجه سانتی گراد را ایجاد کرده و به صورت عمقی به بافت اصلی سلول های ضایعه پوستی انتقال دهد.
  • یخ دی اکسید کربن. این ماده در گذشته رواج بیشتری داشته و اکنون تمامی درمان های کرایوتراپی بواسطه نیتروژن مایع انجام می شود.
  • دی متیل اتر و پروپان. این ماده در دمای -57 درجه سانتی گراد عمل کرده و سرما را به بافت ضایعه پوستی منتقل می دهد.

اقدامات قبل از فریز کردن جوش صورت

  • بررسی جوش صورت و نوع آن توسط پزشک متخصص
  • آگاهی از مزایا و معایب روش درمانی فریز جوش صورت
  • تمیز کردن پوست و پاک سازی منافذ پوستی
  • آماده سازی پوست صورت با روش های میکرودرم ابریژن
  • استفاده از عینک محافظ و دست کش

مراقبت های بعد از فریز کردن جوش صورت

پس از جلسات کرایوتراپی، به مدت چند ساعت ناحیه تحت درمان تاول زده و پوست اطراف آن قرمز و حساس می شود. اگر ناحیه درمانی نزدیک چشم باشد، تورم ناحیه زیر چشم و پلک ها طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.

شست و شوی ناحیه تحت درمان به صورت روزانه مشکلی نداشته و در صورت تماس مستقیم با عوامل محیطی می توانید بر روی ناحیه تحت درمان پانسمان بزنید. پس از چند روز، تاول های زخم خشک شده و بعد از آن از کرم های مرطوب کننده یا وازلین برای بهبودی تاول ها توصیه می شود.

بهبودی کامل فریز کردن جوش صورت به مدت 5 الی 10 روز ادامه داشته و پوست لایه برداری می شود. در صورت ترشحات چرکی می توانید از انواع آنتی بیوتیک ها و ضد عفونی کننده های موضعی استفاده کنید. ترمیم کامل موضع بستگی به نوع جوش و محل قرار گیری آن دارد.

در برخی از موارد از بعضی از کرایوتراپی ها بسته به شرایط جوش صورت، از یک سری پمادهایی برای بهبودی سریع زخم ها استفاده می شود. بهترین پماد نوع زینک اکسید بوده که برای خاصیت ضد التهابی آن هر 8 ساعت مصرف آن توصیه می شود.

کلام آخر

ضایعات پوستی همواره معضلی غیر قابل انکار برای افراد بوده است. با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش های جدیدی برای درمان انواع ضایعات پدید آمده است. کرایوتراپی، روشی موثر در درمان بسیاری از ضایعات پوستی خوش خیم و بدخیم است. پایه و اساس کرایوتراپی برای درمان آکنه، فریز جوش صورت و از بین بردن سلول های بافتی آن است. این درمان به دلیل نتایج خوبی که تاکنون داشته و هزینه قابل قبول درمان، بسیار پر طرفدار است و در صورت تمایل می توانید از این روش در کلینیک پوست و مو مدرن که ارائه دهنده خدمات مختلف پوست و مو است، بهره مند گردید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار