• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

بهترین راه برای از بین بردن خطوط پیشانی

معجزه ای برای بازگشت زمان وجود ندارد. اثر مداوم گذشت زمان بر روی پوست خود را نشان می دهد. پوست به عنوان اولین سد دفاعی بدن، بازتابی از سلامت داخلی و تاثیرات سن است. با افزایش سن، به تدریج قابلیت ارتجاعی پوست کاهش یافته و پوست دچار افتادگی یا چین و چروک می شود. گاها برخی از چین و چروک ها همانند خطوط پیشانی قابل کنترل بوده و با راه های پزشکی و خانگی از بین می روند. در این مقاله تهیه شده از سوی کلینیک پوست و مو مدرن به بررسی بهترین راه برای از بین بردن خطوط پیشانی می پردازیم.

همینطور میتوانید ازدیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی و کاشت ریش و سبیل میشود نیز استفاده کنید.

تزریق بوتاکس

یک درمان پزشکی برای از بین بردن خطوط پیشانی، تزریق سم بوتاکس برای لیفت و جوان سازی پیشانی است. بوتاکس، فعالیت ماهیچه ها را متوقف کرده و چین و چروک های ناشی از حرکات مداوم ماهیچه ها را برطرف می کند.

تزریق ژل یا فیلر

تزریق ژل یا فیلر به عنوان مواد پر کننده تزریقی، یک راه موقت برای درمان خطوط پیشانی است. این شیوه با مکانیزم پر کردن و حجم دهندگی ناحیه های خالی عمل کرده تا خطوط پیشانی هم سطح شده و محو شوند.

لیزر درمانی

بهترین راه برای از بین بردن خطوط پیشانی، لیزر درمانی است. بازسازی مجدد پوست با لیزرهای تبخیری، چین و چروک و عارضه های پوستی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این شیوه یک نوع لایه برداری بوده که لایه های تازه و آسیب ندیده پوست به سطح می رسند. شفافیت، استحکام، تسریع روند کلاژن سازی سلول های پوستی جزئی از مزیت های روش لیزر درمانی برای از بین بردن خطوط پیشانی است.

درم ابریژن

این شیوه بر پایه براش های فلزی چرخنده کوچک بوده که با سرعت بالا اقدام به تراشیدن لایه های آسیب دیده پوست می کند. این ساییدگی سبب ترمیم سلول های پوستی و رشد سلول های جدید می شود.

بیشتر بخوانید:کاشت مو برای کوتاه شدن پیشانی

درمان های خانگی برای از بین بردن خطوط پیشانی

– نوشیدن آب

هیدراته نگه داشتن پوست، ساده ترین راهکار برای جلوگیری از پیری زود رس است. اگر پوست، آب رسانی کافی نداشته باشد به مرور زمان خشک و پوسته پوسته شده و در نهایت خطوط عمیق چین و چروک بر روی پوست ظاهر می شود.

– کمپرس سرد

سرما درمانی یک روش ایمن برای کاهش چین و چروک های صورت و خطوط پیشانی است. سرما درمانی، آب رسانی و تغذیه کامل پوست را تامین کرده و با انقباض حرکات ماهیچه ای، از خطوط پیشانی و چین و چروک آن جلوگیری خواهد کرد.

– ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا، طیف وسیعی از خاصیت های پوست و زیبایی را به همراه دارد. آب رسانی فوق العاده این ژل برای بافت های سلولی پوست سبب کاهش چین و چروک و خطوط عمیق پوست می شود. غلظت های متفاوت ساختار ژل آلوئه ورا، خاصیت ارتجاعی و الاستیکی پوست را افزایش خواهد داد.

– ماسک قهوه

اهل نوشیدن قهوه هستید؟ ماسک قهوه را امتحان کرده اید؟

خاصیت آنتی اکسیدانی قوی قهوه سبب بهبود بخشی ظاهر کلی پوست و رفع خطوط ریز پیشانی و چین و چروک ها می شود. مخلوط سفیده تخم مرغ، یک چهارم قاشق قهوه و عسل، ترکیبی فوق العاده و بهترین راه برای از بین بردن خطوط پیشانی است.

– روغن نارگیل

روغن نارگیل خاصیت آب رسانی و تقویت کنندگی بافت های پوستی دارد. روغن نارگیل به راحتی جذب پوست شده و در برابر رادیکال های آزاد از پوست محافظت خواهد کرد. روغن نارگیل علاوه بر خاصیت آب رسانی برای کاهش افتادگی پوست، نرم کنندگی و کاهش حساسیت های پوستی نیز موثر است.

– سرم ویتامین C

یکی از راهکارهای خانگی موثر در کاهش چین و چروک ها، استفاده از سرم ویتامین C بر روی پوست است. ویتامین C سبب افزایش درخشندگی و شفافیت پوست شده و از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

کلام آخر

روش های درمانی، عمدتا برای کاهش آثار چین و چروک و به تعویق انداختن علائم پیری پوست به کار می رود. جدای از راهکارهای پزشکی و خانگی باید در وهله اول، علت ایجاد خطوط پیشانی را یافته و بر طبق آن، راهکار مناسب با نوع پوست خود را امتحان کنید. تغییر در سبک زندگی، قرار گیری بیش از حد در معرض نور مستقیم خورشید، استرس، استعمال دخانیات و سیگار و حالات تکراری چهره جزء عوامل اصلی ایجاد کننده خطوط و چین و چروک بر روی پوست و پیشانی هستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار