فواید و کاربردهای روغن رزماری

•  ممکن است عملکرد مغز را بهبود بخشد

در یونان باستان و روم ، از روغن رزماری برای تقویت حافظه استفاده می شده است.

تحقیقات نشان می دهد که استنشاق روغن رزماری به جلوگیری از تجزیه استیل کولین ، یک ماده شیمیایی مغز برای تفکر ، تمرکز و حافظه کمک می کند

تحقیقات دیگر نشان می دهد که تنفس رزماری و سایر اسانسها ممکن است عملکرد مغز را در بزرگسالان مسن تر که دچار زوال عقل شده اند را بهبود بخشد ، از جمله کسانی که به بیماری آلزایمر مبتلا هستند

• رشد مو را تحریک می کند

یکی از رایج ترین انواع ریزش مو ، آلوپسی آندروژنتیک است که به عنوان طاسی الگوی مردانه شناخته می شود ، اگرچه می تواند در خانم ها نیز تأثیر بگذارد.

روغن رزماری آلوپسی آندروژنتیک را با جلوگیری از حمله محصولات جانبی تستوسترون به فولیکول های مو ، که علت این بیماری است ، درمان می کند.

هنگامی که مردان مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک دو بار در روز به مدت شش ماه روغن رزماری رقیق شده را بر روی پوست سر خود ماساژ دادند ، همان اندازه افزایش ضخامت مو را نسبت به افرادی که از ماینوکسیدیل استفاده می کردند ، تجربه کردند.

علاوه بر این ، افرادی که از رزماری استفاده کرده اند نسبت به مینوکسیدیل خارش پوست کمتری نشان دادند ، که نشان می دهد رزماری ممکن است قابل تحمل تر باشد.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که روغن رزماری ممکن است با ریزش موی لکه دار یا آلوپسی آرئاتا مبارزه کند.

وقتی افراد مبتلا به آلوپسی آرئاتا به مدت هفت ماه مخلوط اسانس رزماری را هر روز به پوست سر خود مالیدند ، 44٪ بهبود در ریزش مو در مقایسه با تنها 15٪ در گروه کنترل ، که از روغنهای خنثی جوجوبا و انگور استفاده می کردند، نشان دادند.

روغن رزماری ممکن است با انواع خاصی از ریزش مو مبارزه کند ،

از جمله طاسی الگوی مردانه و ریزش موی لکه ای.

• ممکن است در تسکین درد کمک کند

در طب عامیانه ، رزماری به عنوان یک داروی تسکین دهنده خفیف درد استفاده می شود.

در یک مطالعه نشان داده شده است که روغن رزماری برای درد کمی موثرتر از استامینوفن ،

که یک داروی ضد درد رایج بدون نسخه است، عمل می کند.

ممکن است استرس را کاهش دهد

عوامل بسیاری می توانند استرس ایجاد کنند –

. استنشاق روغن رزماری ممکن است به کاهش اضطراب کمک کند.

از آنجا که افزایش سرعت نبض نشان دهنده استرس و اضطراب کوتاه مدت است ،

رزماری ممکن است به طور طبیعی استرس را کاهش دهد.

خلاصه

بو کردن روغن رزماری ممکن است سطح استرس شما را کاهش دهد.

رزماری ممکن است سطح کورتیزول را کاهش دهد ، هورمونی که می تواند اثرات مضر بر روی بدن شما بگذارد.

• ممکن است گردش خون را افزایش دهد

اگر دست و پای شما همیشه سرد می باشد، حتی در مواقعی که هوا گرم می باشد.

روغن رزماری را می توان به عنوان درمان آن استفاده کرد.

در یک مطالعه ، یک زن مبتلا به بیماری رینود – که گردش خون را مختل می کند –

دستان خود را با مخلوط روغن رزماری ماساژ داد و دریافت که این ماده به گرم کردن انگشتانش بیش از یک روغن خنثی کمک می کند.

این تأثیرات توسط تصویربرداری حرارتی تأیید شد

رزماری ممکن است به گشاد شدن رگ های خونی شما کمک کند ، از این طریق خون شما گرم شود.

• ممکن است التهاب مفاصل را کاهش دهد

آرتریت روماتوئید یک وضعیت خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن شما به بافتهایی مانند زانوها و سایر مفاصل حمله می کند و به مفصل آسیب می رساند و باعث ایجاد التهاب می شود.

هنگامی که به مبتلایان به آرتریت روماتوئید 15 دقیقه زانوی خود را با استفاده از مخلوط روغن رزماری سه بار در هفته ماساژ می داده اند، در طی دو هفته 50٪ کاهش درد التهابی زانو داشتند.

خلاصه

استفاده از روغن رزماری رقیق شده موضعی ممکن است به کاهش التهاب در جراحات و آرتریت روماتوئید کمک کند.

با این حال ، برای تأیید این موضوع ، تحقیقات بیشتری لازم است.

شش سر

راهکارهای تضمینی درمان شپش موی سر

شپش سر حشره ریزی است که از خون پوست سر انسان تغذیه می کند. شپش سر اغلب کودکان را مبتلا می کند. حشرات معمولاً از طریق انتقال مستقیم از موهای یک نفر به موی شخص دیگر پخش می شوند. داشتن شپش نشانه ای از بهداشت ... (ادامه)