• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

علت ریزش مو در تابستان

علت ریزش مو در تابستان : تابش مستقیم نور خورشید در تابستان باعث از بین رفتن رطوبت و خشکی مو می شود. همین امر دلیل کافی برای ریزش مو است. و همچنین میل زیاد افراد به شنا در گرما باعث میشود ریشه مو ها خشک شده و ریزش پیدا کند. از این رو این امر میتواند به صورت فصلی نیز باشه. در کل این موضوع جدی نبوده و ریزش موها در این فصل موقت است.

بیشتر بدانید: برای معرفی بهترین مرکز کاشت مو اینجا کلیک کنید:

کاشت موی طبیعی

 

دلایل ریزش مو در تابستان

ترشح بیش از حد هورمون تستسترون: گرما باعث فعال شدن هورمون های تستسترون در بدن می شود که یک دلیل کافی برای ریزش مو است .

اشعه ماوراء بنفش یا یو وی : این اشعه رطوبت و کوتیکول مو را ازبین می برد ، که سبب شکنندگی و خشکی مو می شود.

کم آب شدن بدن : در فصل تابستان افراد دچار کم آبی می شوند که باید به این امر بسیار توجه کرد چون همین موضوع می تواند یک علت برای خشکی ریشه موها و در نهایت ریزش آنها شود.

کلر:از آنجایی که در در فصل گرما بدن به شنا و آبتنی نیاز دارد از استخر استفاده می کند . مواد ضدعفونی کننده داخل آب استخر مانند کلر به دلیل شیمیایی بودن چربی طبیعی مو را از بین می برد ، بنابراین باعث کدری و خشکی مو می شوند . برای برطرف کردن این مشکل می توان از روغن درمانی برای مو استفاده کرد.

شوره: هوای گرم شوره سر را بیشتر می کند دماهای بالا موجب پیدایش میکروب مالاسزیا می شود، که اگر درمان نشود سبب خوارش پوست سر ، التهاب و ریزش می شود.

شانه زدن موی خیس یا مرطوب: زمانی که موها خیس هستند، بهتر است از شانه زدن آنها خودداری کنیم، هنگامی که موها مرطوب است تمایل بیشتری به شکنندگی دارند.

تهویه هوا: در تابستان از دستگاه تهویه هوا بیشتر از فصول دیگر استفاده می شود که بدترین دشمن موهای ما هستند، تهویه هوا رطوبت را از بین می برد و سبب خشک شدن موهای سر می شود. برای جلوگیری از این امر می توان از ماسک های مرطوب و آبرسان استفاده کرد.

را حل های کاهش ریزش مو در تابستان:

کاهش استفاده از سشوار: استفاده وسایل حرارتی مانند شسوار ، فرکننده و اتو برای مو بسیار مضر است و باعث نازک شدن و شکستگی مو می شود . پس توصیه می شود که یا از آنها استفاده نشود ویا تا درجه 180 تنظیم شود.

تمیز نگه داشتن پوست سر: بهتر است در این فصل به تمیز و خشک بودن سر بیشتر توجه شود ، همان طور که خشکی پوست سر باعث ریزش مو می شود ،چربی آن هم همین تاثیر را دارد. محافظت سر در برابر گرد و غبار از شوره سر جلوگیری می کند.

استفاده از مکمل های مویی: بهتر است دو الی سه مرتبه در هفته از محصولات بدون سولفات استفاده شود و همچنین استفاده از روغن های درمانی میتواند بسیار ماثر باشد.

ورزش کردن : انجام دادن ورزش به صورت مرتب باعث افزایش جریان خون در پوست سر می شود و احتمال ریزش مو را کاهش می دهد.

استحمام کافی : برای جلوگیری از چربی و نمک در پوست سر در گرما بهتر است که روزانه حمام کرده از مواد شوینده مناسب استفاده کرد. و بهتر است ساقه موهای خود را با نرم کننده شست و شو دهید.

استفاده از ماسک مو : استفاده از ماسک های مناسب برای مو میتواند آنها را شفاف تر درخشان تر کند ، توچه به مدت قرارگیری ماسک بر روی سر بسیار مهم است.

استفاده از کرم های ضد آفتاب مو : کرم های ضد آفتابی در بازار موجود است که برای کسانی که تایم بیشتری در معرض نور خورشید قرار می گیرند بسیار مناسب است ، خصوصا برای آقایون که از پوشش سر استفاده نمی کنند.

تغذیه مناسب برای کاهش ریزش مو در فصل گرما

  • استفاده از میوه هایی مانند خیار ، هندوانه و … به دلیل وجود آب میان یافتی که دارند.
  • استفاده از پروتئین مانند لبنیات ، زرده تخم مرغ گوشت و ماهی .
  • مواد غذایی که دارای ویتامین B هستند مانند جگر ،گوشت سفید ، غلات ، قارچ ها و …
  • منابعی که دارای آهن هستندمانند ‌صدف، جعفری، سویا ، کاکائو و…
  • مصرف میوه و سبزیجات تازه به صورت روزانه .
  • مصرف موکمل های ویتامینی البته با مشورت پزشک.
  • استفاده منظم از آب و چای سبر که کمبود آب و تشنگی را رفع می کنند .
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار