• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تاثیر ماساژ پوست سر بر رشد مو

تاثیر ماساژ پوست سر بر رشد مو

ماساژ پوست سر بسیار آرامش دهنده است و افراد زیادی به این کار علاقه دارند. ماساژ دادن پوست سر دقیقا مانند ماساژ دادن گردن و تمام بدن است اما باید با ملایمت صورت بگیرد. حتما شما هم درباره ی تاثیر ماساژ پوست سر بر رشد مو شنیده اید. اما آیا این واقعی است یا یک عقیده ی اشتباه؟ طبق چند تحقیق انجام شده بر روی گروهی از مردم به تاثیر ماساژ پوست سر بر رشد مو پی برده شد. بدین صورت که به مدت ۲۴ هفته و ۴ دقیقه در روز پوست سر ۹ آقا را ماساژ داده و بعد از گذشت این زمان مشاهده شد که موهای آن ها نسبت به قبل از آزمایش ضخامت بیش تری گرفته اند. بنابراین ماساژ دادن پوست سر بر رشد موها موثر است.

افراد برای اینکه بتوانند به رشد مو در خود برسند. از روش های مختلفی استفاده می کنند. چرا که تاثیر مو در زیبایی صورت بر هیچ کسی پوشیده نیست. به عنوان مثال بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا از روش کاشت مو استفاده کنند. روش های دیگری نیز وجود دارد اما این مورد در بین رایج ترین ها خودش را قرار داده است.

 قابل ذکر است که با ماساژ دادن ملایم پوست سر و موها باعث افزایش میزان جریان خون به سطح پوست و اکسیژن رسانی بیش تر به سر و موهایتان خواهید شد و به کشش سلول های فولیکولی کمک خواهید کرد در نتیجه موهای شما بهتر رشد می کنند. اما سوال این است که روش ماساژهای اصولی پوست سر چگونه است؟؟ برای آشنایی با این روش ها می توانید ما را در ادامه ی این مطلب در سایت مدرن همراهی کنید.

 روش های ماساژ پوست سر برای رشد مو و تقویت آن

پوست سر و موها بسیار حساس اند و باید با ملایمت و نرمی با آن ها برخورد شود. برای تاثیر ماساژ پوست بر رشد مو و تقویت آن ها باید به جای چنگ زدن و فشار دادن فقط از نوک انگشت های دست استفاده کرد.

ماساژ سنتی پوست سر و

با استفاده از نوک انگشتان هر دو دست تان حرکات دایره وار روی پوست سرتان ایجاد کنید و مقداری فشار در حد متوسط وارد کنید. حداقل تا پنج دقیقه این کار را ادامه دهید. برای نتیجه گیری بهتر می توانید هر روز و روزی چند مرتبه این ماساژ را تکرار کنید.

ماساژ پوست سر در هنگام شستن موها

در حمام هنگامی که شامپو یا نرم کننده را روی موها قرار داده اید می توانید با کمک انگشتان تان به روش سنتی توضیح داده شده در بالا پوست سرتان را به مدت زمان ۵ دقیقه ماساژ دهید. پس از آن موهایتان را با آب به نرمی بشویید.

تاثیر ماساژ پوست سر بر رشد مو

 

استفاده از برس ها و دیگر دستگاه های مخصوص ماساژ

برای سر هم همانند سایر قسمت های بدن ماساژورهای مخصوصی وجود دارد که برای ماساژ دادن ملایم به کار می روند. این ماساژور ها که به صورت برس یا ماساژورهایی با دستگیره ای از جنس پلاستیکی ساخته نی شوند می توانند برای تاثیر ماساژ پوست سر بر رشد مو موثر باشند. لازم به ذکر است که برخی از  متخصصان پوست استفاده از این دستگاه های ماساژ دهنده را پیشنهاد می دهند اما عده ای دیگر عقیده دارند که انگشتان دست نیز به اندازه ی ماساژورها  تاثیر گذارند. بنابراین انتخاب نهایی برای ماساژ دادن پوست سرتان به عهده ی خودتان است که روش مناسب مفید را برای خود برگزینید.

تاثیر ماساژ پوست سر بر رشد مو با کمک روغن های اسانس

طبق نتایج به دست آمده از پژوهش ها و تحقیقات انجام شده توسط متخصصین بر روی حیوانات نعناع فلفلی و روغن اسطوخودوس برای رشد موهای سر مفید اند. بنابراین در برای تاثیر ماساژ پوست سر برای رشد مو می توانید از این روغن ها کمک بگیرید. برای این کار می توانید ۱ الی ۲ قطره از روغن اسطوخودوس یا نعناع فلفلی را با ۱ قاشق غذا خوری روغن نارگیل یا روغن جوجوبا که به عنوان روغن های حامل به کار می روند ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده را بر روی پوست سر و موها بریزید و سپس با کمک انگشتان هر دو دست ها سرتان را ماساژ دهید. برای ماساژ دادن می توانید از ماساژورها نیز استفاده کنید.

* نکته: قبل از قرار دادن روغن ها بر روی سر حتما آن را بر قسمت کوچک تری از پوست بدن تان قرار دهید و مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

سخن آخر

طبق پژوهش های انجام شده بر روی تاثیر ماساژ پوست سر بر رشد مو ماساژ دادن سر نمی تواند راه درمان ریزش موها باشد اما بر تقویت موها و ضخیم شدن آن ها بی تاثیر نیست. شما می توانید با انجام دادن این ماساژ ها را روی روی پوست سرتان در طول مدت زمان مشخص( ترجیحا ۴ هفته) انجام دهید و تاثیرات احتمالی آن را تقویت موهایتان ببینید. برای ماساژ دادن می توانید ماساژ دهنده های حرفه ای کمک بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار