• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تاثیر آجیل بر روی تقویت مو سر

تاثیر آجیل بر تقویت مو

ممکن است از اطرافیان و یا رسانه ها در مورد فواید آجیل برای پوست و مو شنیده باشید، جالب است بدانید که مصرف آجیل به عنوان یک میان وعده ی روزانه موجب سلامت قلب، تقویت مو و حتی کاهش وزن گردد. آجیل سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است و می تواند موجب تقویت انرژی شما شود، پس با این همه مزایایی که آجیل در بدن انسان دارد می توان با جرات گفت که در افزایش طول عمر نیز نقش دارد. شما بعد از یک مدت مصرف آن شاهد تاثیر آجیل بر تقویت مو خود خواهید بود تا از کاشت مو جلوگیری شود.

آیا شما نگران سفیدی زودهنگام موهایتان هستید؟ آیا برای همیشه خود را در حال عبور از فروشگاه های محصولات مو می بینید که در حال تبلیغ معجون های جادویی هستند که نوید جوان سازی موهای نازک، شکننده و فاقد براقیت را می دهند؟

مو در درجه اول از کراتین، پروتئین تولید شده در فولیکول های مو تشکیل شده است. مقدار پروتئین مورد نیاز روزانه 1 گرم برای هر کیلوگرم وزن بدن بوده و برای امکان رشد مجدد موها ضروری است. بسیاری از مواد معدنی و ویتامین ها نقش مهمی در متابولیسم پروتئین دارند تا به جذب بهتر و در نهایت استفاده از آن برای تولید سلول های جدید کمک کنند. بیشتر اوقات، کمبود پروتئین، مواد معدنی و ویتامین ها در رژیم غذایی روزانه، موهای ما را ناسالم می کند.

بادام

بادام منبع عالی بیوتین (ویتامینB7) است که به آن “ویتامین مو” نیز می گویند. مصرف روزانه بادام و جذب ویتامین بیوتین بیشتر در بدن برای تجزیه پروتئین های موجود در رژیم غذایی به اسیدهای آمینه تشکیل دهنده کراتین ضروری می باشد. کمبود بیوتین با ایجاد علائمی مانند کم پشت شدن وکاهش رشد مو همراه است. بنابراین گنجاندن یک مشت بادام در رژیم غذایی روزانه باعث درخشش مو و پوست شما می شود.

تاثیر آجیل بر تقویت مو

همچنین بادام علاوه بر اینکه حاوی ویتامین بیوتین است، منبع مناسبی برای ویتامین E، منیزیم، مس و فسفر نیز به شمار می آید. این یک میان وعده مجلل ، فوق العاده خوشمزه است که در زمستان ها همه آشپزخانه ها را آراسته و با روی پر می شود.

بله شما آن را درست خواندید! روی برای تقسیم طبیعی سلولهای فولیکول مو لازم است. باز هم ، به مقدار بسیار کمی مورد نیاز است اما کمبود آن می تواند به ساختار پروتئینی تشکیل دهنده فولیکول های مو آسیب برساند. علاوه بر این متخصصان مغز و اعصاب اغلب مکمل های روی را برای درمان ریزش مو و سفیدی زودرس بیماران تجویز می کنند که این عنصر در آجیل هایی مانند بادام زمینی، گردو، کنجد و جوانه گندم به وفور یافت می شود.

پسته

پسته گنجینه ای از آهن طبیعی است و آهن به دلیل فریتین، پروتئینی که مسئول ذخیره آهن در بدن ما است برای داشتن موهای براق بسیار ضروری است. هر چقدر مقدار آهن ذخیره شده بیشتر باشد اکسیژن موجود برای تغذیه سلول های مو نیز بیشتر است. برخی اوقات زنان سطح کمتری از فریتین را دارا می باشند چونکه زنان مقدار زیادی از آهن بدن خود را هر ماه در دوران قاعدگی از دست می دهند و همین امر منجر می شود که سطح فریتین خون آنها پایین بیاید.

مصرف روزانه مغز پسته برای زنانی که با مشکلات ریزش مو روبرو هستند و همچنین برای افرادی که تیروئید کم کار دارند، به صورت جدی توصیه می گردد. همچنین پسته حاوی های ضروری بدن، ویتامین E، کلسیم و منیزیم است.

دانه کتان

امروزه بیشتر خانواده ها مصرف دانه کتان را در برنامه صبحانه روزانه خود قرار داده اند چرا که دانه کتان برای تامین اسیدهای چرب امگا 3 مورد نیاز بدن یکی از آجیل ها مغذی محسوب می شود. با توجه به تبلیغاتی که در رسانه ها و جامعه مجازی صورت می گیرد، هم اکنون همه شما مستحضر هستید که اسید های چرب امگا 3 برای حفظ سلامت قلب و عروق چقدر مهم هستند. امگا 3 دارای خواص ضد التهابی عالی است و به کاهش کلسترول بد کمک می کند. اما آنچه که شما نمی دانید این است که اسیدهای چرب امگا 3 همچنین باعث افزایش ترشح هورمون های موثر بر رشد مو می شوند.

دانه های کتان مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر، سلنیوم و آنتی اکسیدان را برای بدن فراهم می کنند. علاوه بر دانه کتان، گردو، لوبیا، ماهی، روغن زیتون، کدو سبز هم گزینه های خوبی برای تامین اسیدهای چرب امگا 3 هستند.
به طور خلاصه می توان گفت که آجیل بخورید تا ضمن داشتن پوست و موی سالم، از پیری زود هنگام هم جلوگیری کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار