• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تاثیر زنجبیل بر رشد مو و استفاده از آن

تاثیر زنجبیل بر رشد مو

آیا استفاده از زنجبیل می تواند در رشد مو و سلامت پوست سر نقش داشته باشد؟ زنجبیل، یک ادویه غذایی رایج است که از ریشه های گیاه Zingiber officinale بدست آمده و برای درمان های طبیعی چون رفع التهاب و درمان بیماری های گوارشی و همچنین برای بهبود سلامت مو و پوست سر در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. ذکر این نکته الزامی است که قبل از اقدام به خود درمانی نسبت به هرگونه بیماری پوستی، در مورد زنجبیل و تاثیر زنجبیل بر رشد مو بیشتر آشنا شوید.

مزایای زنجبیل برای مو

اقدامات مراقبت از مو به همان اندازه مهم است که در مراقبت از پوست می بایست رعایت شود. زنجبیل به عنوان یک روش درمانی رایج در طب سنتی آسیای شرقی، گاهی از زنجبیل برای تقویت رشد مو استفاده می شود. با این حال، برخی از محققان به منبع معتبر اشاره کرده اند که هیچ شواهد علمی ثابت نکرده است که زنجبیل به درمان طاسی کمک می کند. زنجبیل با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد به عنوان داروی ضد التهاب پوست سر نیز شناخته می شود. نکته قابل توجه این است که وقتی پوست سر از باکتری و سایر آلودگی ها پاک شود باعث می شود رشد مو نیز بهبود یابد.

آیا زنجبیل می تواند مانع ریزش مو شود ؟

شواهد علمی مبنی بر اینکه زنجبیل ممکن است سرعت ریزش مو را کاهش دهد، کم است اما همانطور که مستحضر هستید مصرف زنجبیل برای رشد مو و پوست سر شما موثر است.

لازم به ذکر است که برخی از موارد ریزش مو به بیماریهایی مربوط می شود، که درمان های طبیعی مانند استفاده از زنجبیل برای درمان آنها نتیجه بخش نخواهد بود.

تاثیر زنجبیل بر رشد مو

عوارض جانبی بالقوه استفاده از زنجبیل

توجه داشته باشید که زنجبیل به عنوان یک ادویه پخت و پز برای بیشتر افراد بی خطر است اما اگر نسبت به این ادویه حساسیت دارید، باید از استفاده زنجبیل چه به صورت عصاره و چه به صورت روغن، روی موهای خود خودداری کنید. برای اینکه بدانید آِیا نسبت به زنجبیل حساسیت دارید یا نه بهتر است قبل از استفاده از آن به عنوان ماسک مو، مقداری زنجبیل را از 24 ساعت قبل روی آرنج خود بمالید تا ببینید آیا پوست شما نسبت به آن واکنش نشان می دهد یا نه. در صورت داشتن حساسیت، به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید.

علائم احتمالی واکنش پوستی هنگام استفاده از زنجبیل می تواند شامل موارد زیر باشد:

جوش قرمز، کهیر، خارش، افزایش التهاب، سوزش.

در سب سنتی عصاره زنجبیل برای مو و پوست سر فقط به صورت موضعی استفاده می شود. برای این منظور نباید زنجبیل را به صورت خوراکی مصرف کنید، مگر اینکه توسط پزشک دستور داده شود. انجام خودسرانه این کار ممکن است منجر به عوارض زیر شود:

گرفتگی عضلات، اسهال، احساس سوزش در معده، تداخلات دارویی به خصوص اگر داروهای رقیق کننده خون (ضد انعقاد خون) مصرف می کنید.

نحوه استفاده از زنجبیل برای رشد مو

این روزها در صفحات مختلف وب دستورالعمل های مختلفی برای نحوه استفاده از زنجبیل جهت رشد مو وجود دارد و ما در اینجا قصد داریم چند روشی که تست شده و نتیجه بخش بوده را به اشتراک بگذاریم.

آب زنجبیل

آب زنجبیل مستقیما از ریشه زنجبیل درست می شود. شما می توانید لبه یک ریشه تازه را بریده و مستقیما آن را روی پوست سر خود مالیده و ماساژ دهید. روش دیگر این است که ریشه را در مخلوط کن پوره کرده و روی تمام موها و کف سر خود بمالید.

ماسک مو زنجبیل

جهت تهیه ماسک موی زنجبیل، ابتدا آب زنجبیل به همراه روغن نارگیل یا آرگان ترکیب شده و سپس آن را روی پوست سر مالیده و ماساژ دهید به طوری که موها به طور یکنواخت با ماسک پوشانده شوند، در نهایت یک کلاه روی موهای خود بگذارید و 30 دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را با شامپوی مناسب موهایتان بشورید.

مکمل های غذایی حاوی زنجبیل

مکمل های زنجبیل به صورت کپسول و قرص در داروخانه ها موجود است. هنگام مصرف زنجبیل به صورت خوراکی حتما تمامی دستورالعمل های درج شده روی محصول را با دقت مطالعه کنید و در صورت بروز هرگونه عارضه جانبی در دستگاه گوارش، مصرف آن را قطع کنید.

فراموش نکنید که قبل از مصرف هر نوع مکمل غذایی بهتر است با پزشک مشورت کنید.

جهت کسب اطلاعات درباره کاشت مو با ما در ارتباط باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار