• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

استفاده از کاکائو برای تقویت ریشه ی مو

تاثیر کاکائو بر ریشه مو

درست است. کاکائو که تا به امروز به عنوان یک خوراکی خوش طعم و لذت بخش استفاده میشد اکنون برای درمان موها به منظور جلوگیری از ریزش مو و در نتیجه کاشت مو نیز کاربرد دارد و از خواص بسزای آن در تقویت موها نباید غافل شد. پس بیایید با جزئیات بیشتری در مورد تاثیر کاکائو بر ریشه مو صحبت کنیم.

کاکائو چیست؟

کاکائو در گروه با ارزش ترین محصولات غذایی قرار دارد، در افسانه ها گفته شده است که یک باغبان یاد گرفته است که چگونه با استفاده از کاکائو محصولات آرایشی و پماد هایی تهیه کند که به تقویت زیبایی مو کمک کند. کاکائو درختی است که هر ساله میوه می دهد، روغن کاکائو با استفاده از دانه های رنده شده گیاه به دست می آید. جالب اینجاست که روغن کاکائو وقتی در یخچال یا در دمای اتاق نگه داری شود ساختاری سخت و شکننده دارد. رنگ آن در حالت طبیعی زرد روشن است و وقتی سرد میشود مایل به سفید شده و پس از تماس با پوست انسان، روغن گرما را جذب کرده و قهوه ای می شود. روغن کاکائو بوی همان شکلات مورد علاقه همه را دارد.

فواید کاکائو برای تقویت مو

از پودر کاکائو برای تقویت مو استفاده می شود. این محصول به حالت دوغاب با آب رقیق شده و مورد استفاده قرار می گیرد. روغن کاکائو به طور موثری موجب شادابی موهای شکننده و بی روح می شود که اغلب تحت تاثیر مواد شیمیایی و سایر روش های بی رحمانه قرار می گیرند. متخصصان در زمینه مراقبت از مو، استفاده از ماسک کاکائو را برای افرادی که می خواهند موهای درخشان، خوش رنگ و پرپشتی داشته باشند و به طور کلی تاثیر کاکائو بر ریشه مو را توصیه می کنند.

کاکائو به هر شکلی که باشد خاصیت گرم کنندگی دارد، بدین منظور که این محصول پس از تماس با پوست سر، گردش خون را افزایش داده و موجب تغذیه پیاز مو می شود. این ویژگی ها برای مقابله با ریزش مو بسیار حائز اهمیت است. پودر کاکائو همچنین موجب افزایش حجم مو شده و حالت دهی و درخشندگی مو را تسهیل می کند. این پودر خوش بو به سرعت منافذ را می بندد و رطوبت ساقه مو را حفظ می کند.

تاثیر کاکائو بر ریشه مو

استفاده از کاکائو برای رنگ آمیزی مو

پودر کاکائو یک رنگ دهنده طبیعی است. وقتی صحبت از رنگ آمیزی مو می شود معمولا انتخاب اصلی اکثر بانوان رنگ های جعبه ای موجود در فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی است اما اغلب آنها حاوی مواد شیمیایی مضر مانند آمونیاک هستند که می توانند ضمن تحریک مو یا پوست سر، واکنش های آلرژیک ایجاد کنند. به همین دلیل، زنان و مردان بیشتری به دنبال راه های ارگانیک و ایمن برای رنگ آمیزی موهای خود هستند و اخیرا محبوبیت رنگ های طبیعی در میان بانوان افزایش یافته است. همراه با قهوه و حنا که از دیر باز برای رنگ آمیزی موها استفاده می شود، تاثیر کاکائو بر ریشه مو به عنوان یکی از این رنگ های طبیعی خاصیت خود را حفظ می کند که نه تنها رنگ زیبایی به مو می بخشد بلکه موجب تقویت مو می گردد.

کاربرد کاکائو

قبل از اولین استفاده از این محصول بهتر است آن را تست کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ حساسیت و واکنش های جانبی نسبت به آن در پوست شما وجود ندارد. از ماسکی استفاده کنید که روغن گیاهی مثل زیتون به پودر کاکائو اضافه کنید. ابتدا این محصول را روی پوست سر پخش کنید، سپس آن را تا انتهای ساقه مو کش دهید. نیازی به نگه داشتن ماسک بیش از مدت تعیین شده نیست و به مدت 30-50 دقیقه کافی است. بهتر است با یک عدد کیسه و یک حوله گرم روی موهای خود را بپوشانید. از آنجا که طعم و بوی شکلات نشاط آور است تا چند روز دیگر موهای شما بوی کاکائو می دهد. البته اگر دوست ندارید بوی آن بماند می توانید برای از بین بردن عطر کاکائو موها را با آب لیمو بشویید.

ماسک های کاکائو جهت تقویت مو

کاکائو برای تقویت مو

ماسک مبتنی بر پودر کاکائو تأثیر مثبتی بر وضعیت کلی مو دارد. استفاده منظم از آن باعث تقویت ساختار ساقه مو و بیدار شدن فولیکول های می شود. برای تهیه ماسک کاکائو جهت تقویت موها لازم است که مقداری پودر کاکائو را با روغن کرچک و یک عدد زرده تخم مرغ در ظرفی مخلوط کنید توجه داشته باشید که مواد را کاملا هم بزنید تا به یک ترکیب یکنواخت برسید سپس آن را به صورت یک لایه ضخیم روی مو پخش کنید و بعد از 1 ساعت ماسک را بشویید.

کاکائو برای مقابله با ریزش مو

فرمولاسیون کاکائو برای مقابله با ریزش مو بدین شکل است که می بایستی با شیر طبیعی و زرده تخم مرغ ترکیب شود تا به صورت یک ماده مغذی در دسترس ریشه ی مو قرار بگیرد و ریشه مو قوی تر شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۲ از ۵
از مجموع ۵ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار