• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تاثیر خواب کافی در تناسب اندام چیست؟

تاثیر خواب کافی در تناسب اندام

اگر شما مثل افرادی هستید که زندگی مشغول و پر دغدغه ایی را دارید و هیچ وقت اضافه ایی در انجام حرکات ورزشی و … ندارید باید به خوبی برنامه روزمره تان را تغییر دهید تا روزانه 30 دقیقه از وقتتان را به ورزش اختصاص دهید.
بسیاری از ما در حال حاضر به خوبی از این حقیقت آگاه هستیم که تناسب اندام بخش مهمی در داشتن زندگی سالم و بدون هیچگونه از امراض را برای ما به ارمغان می آورد تاثیر خواب کافی در تناسب اندام بسیار زیاد است.

اگر شما خواستار داشتن بدن سالم برای بازه طولانی از عمرتان هستید و از هر گونه بیماری و گسترش آن می خواهید جلوگیری کنید، پس شما می توانید یک رژیم سالم را دنبال کنید و به خواسته هایتان دست پیدا کنید و از تناسب اندام سالم بهره مند شوید. هرچند بسیاری  از افراد ترجیح می دهند تا به روش هایی همچون لیپوماتیک روی بیاورند.
تناسب اندام تنها با رژیم غذایی و ورزش بدست نمی آید برای تناسب اندام باید خواب کافی داشته باشید!.
با ما همراه باشید تا در این مطلب به شما بیاموزیم که تاثیرات خواب کافی بر تناسب اندام چه می باشد و خواب چه فوایدی را برای بدن دارد.

تاثیر خواب کافی در تناسب اندام

تناسب اندام چیست؟

تناسب اندام مجموعه ای از ویژگی های جسمانی هست که هر فرد برای انجام فعالیت های فیزیکی، به بهترین و راحت ترین شکل ممکن، به آن نیاز دارد.

تاثیر خواب بر تناسب اندام

ممکن است که شما از تاثیرات خواب بر تغییرات وزن آگاه نباشید در صورتی که اگر بدن شما به خوبی استراحت نکند و انرژی کافی را نداشته باشد نمی تواند به فعالیت های روزانه خود ادامه دهد زیرا خواب فرصتی را ایجاد می کند تا بدن آرامش یابد و کالری را بسوزاند.
هنگامی که به خوبی خوابیده اید پس از بیدار شدن بسیار فعال اید و انرژی بیشتری را دارید و این امر سبب می شود تا شما در طول روز بیشتر کالری بسوزانید.

این نکته را باید بدانید که کمبود خواب سبب ترشح هورمون هایی در بدن می شود که اشتهای شما عزیزان را افزایش می دهد دو هورمونی که در زمان بی خوابی ترشح می شوند عبارتند از هورمون کورتیزول و هورمون لپتین که در بی خوابی هورمون کورتیزول افزایش می یابد اما سطح هورمون لپتین کاهش می یابد که این دو هورمون سبب می شوند تا شما غذای بیشتری را مصرف کنید.

آیا خواب کمتر سبب کاهش وزن می شود؟

این تصور کاملا غلط است و شما با خواب کمتر وزنتان کاهش پیدا نمی کند زیرا وقتی شما کم می خوابید بدن شما کالری را با سرعت کمتری می سوزاند بنابراین زمانی که از خواب بلند می شوید احساس گرسنگی دارید این امر سبب می شود تا چربی ها در بدن شما ذخیره شوند و ماهیچه های شما تحلیل بروند بنابراین خواب کمتر هیچ کمکی به کاهش وزن شما نمی کند.

خواب و ورزش

ورزش سبب کاهش وزن شما و ایجاد یک اندام متناسب می شود، ورزش همچنین سبب می شود تا شما راحت تر بخوابید و خواب با کیفیت تری را داشته باشید تحقیقات انجام شده بر روی افرادی که روزی ۳۰ دقیقه پیاده روی و ورزش های ایروبیک را انجام ‌می دهند، نشان داده است که خواب بسیار آرام تری را نسبت به سایر افراد دارند.
ورزش سبب بهبود حال شما می شود و استرس و ناراحتی را از شما دور می کند همچنین سبب می شود تا بهتر تصمیم بگیرید.

عادات خواب موثر بر کاهش وزن چه می باشند؟

مصرف دمنوش گیاهی قبل از خواب:

با مصرف دمنوش قبل از خواب می توانید بی خوابی خود را کنترل کنید از این دمنوش ها می توان به بابونه، اسطو خودوس، بادرنجویه، چای سبز، دم کرده آویشن اشاره کرد.
استفاده از دمنوش گیاهی علاوه بر اینکه خوابی آرام را برای شما به ارمغان می آورند سبب می شوند که شما به وزن ایده آل خود نزدیک شوید بنابراین از دمنوش های گیاهی غافل نشوید.

انجام یوگا قبل از خواب:

یوگا ورزشی است که هم سبب کاهش وزن شما می شود و هم خواب راحتی را برای شما به ارمغان می آورد این ورزش بسیار آسان می باشد و شما می توانید آن را در خانه انجام دهید با کاهش حرکات ماهیچه ها، ضربان قلب شما پایین آمده و در اثر تنفس عمیق شما احساس راحتی و پایین آمدن استرس خواهید کرد‌.
داشتن خواب کافی یک امر بسیار مهم است و چیزی است که افراد برای عملکرد درست کارهای روزانه خود و حفظ سلامتی به آن نیاز دارند.

انسان تقریبا یک چهارم از زندگی خود را در خواب می گذرانند و نداشتن خواب کافی می تواند سبب بسیاری از بیماری های مزمن همانند دیابت ، بیمارهای قلبی و عروقی، چاقی و افسردگی را افزایش دهد خواب کافی نه تنها این بیماری ها را مهار می کند بلکه سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت مغز و عملکردهای آن نیز می شود.
نیاز به خواب در سنین مختلف متفاوت است و افراد به طور روزانه باید ۷ تا ۸ ساعت بخوابند با داشتن خواب کافی تناسب اندام شما به تدریج با گذشت زمان بهتر می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار