• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تفاوت سرعت رشد مو در زنان و مردان

تفاوت سرعت رشد مو در زنان و مردان

تفاوت سرعت رشد مو در زنان و مردان بستگی به عوامل مختلفی دارد که در ادامه این مطلب به آن پرداخته خواهد شد. همراه ما باشید. تاثیر مو در زیبایی بسیار زیاد  می باشد و نمی توان از آن چشم پوشی کرد. داشتن مو های زیبا و پر پشت خواست قلبی هر انسانی است . از این رو افراد بسیار تلاش می کنند تا با استفاده از روش های مختلف به تقویت و رشد مو خود کمک کنند که نمونه از آن ها کاشت مو می باشد.

  • دانستنی هایی در مورد رشد مو

انسان با حدود ۵ میلیون فیلیکول مو متولد می شود . فولیکول ها بخش های کوچکی در پوست هستند که مو از آنها رشد می کند. حدود ۱۰۰ هزار فولیکول مو روی پوست سر وجود دارند افرادی که  فو لیکول های بیضی شکل در پوست سر خود دارند،  دارای مو های فر و افرادی که دارای فولیکول های گرد ،  دارای مو های صاف  هستند .

مو ها به طور متوسط نیم اینج در ماه یا ۶ اینج در سال رشد می کنند. عوامل متفاوتی بر رشد مو اثر می گذارند . عواملی مانند ژنتیک و جنسیت ، بیماری ها و … می تواند بر روی رشد مو ها تاثیر بگذارند .

جالب است بدانید که هم طول دوره رشد و هم سرعت رشد از فردی به فرد دیگر فرق می کند، که شدت رشد مو و همچنین ریزش مو متاثر از فاکتور های وراثتی است.

سن ، جنسیت و عوامل تغذیه ای و هورمونی نیز در این امر موثر هستند، موی بدن زنان آهسته تر از مردان رشد می کند ولی در عوض مو سر زنان سریع تر از موی سر مردان رشد میکند. همچنین نوع ریزش مو در زنان و مردان متفاوت است .

متوجه شدیم ریزش مو و تقویت و رشد مو در افراد و به خصوص اقایان و خانم ها متفاوت است ولی افراد می توانند از روش هایی استفاده کنند که به آن ها در رشد و تقویت مو هایشان کمک کند.

  • مراحل رشد مو

مو دارای سه مرحله رشد : آناژن یا مرحله رشد فعال که بین ۲ تا ۶ سال طول می کشد ،   کاتاژن یا مرحله انتقالی که در این مرحله رشد مو متوقف می شود ولی نمی ریزد که ۲ تا ۳ هفته طول می کشد و تلوژن یا مرحله ریزش مو که مو ها وارد فاز استراحت شده و مو ها آمده ریزش می شوند که ۲ تا ۳ ماه طول می کشد .

  • عوامل افزایش و تقویت رشد مو

همان طور که گفتیم سرعت رشد مو در زنان و مردان متفاوت است و همچنین بر اثر عوامل وراثتی و عوامل نژادی نیز رنگ ، حالت و رشد مو متفاوت است . اما می توان از چند روش ساده برای تقویت مو های خود استفاده کرد.

▪  خواب کافی

خواب کافی از بخش ضروری و مهم یک زندگی سالم است . بزرگ سالان باید ۷ تا ۹ ساعت در شب بخوابند. در طول خواب هورمون های رشد، سرعت تکثیر سلول ها را افزایش می دهند و نرخ رشد مو ها را در حالت نرمال نگه می دارند.

▪ رفتار ملایم با مو ها

هنگام شانه زدن و حالت دهی به مو ها با آن ها رفتار ملایمی داشته باشید. چرخاندن و کشیدن مکرر مو ها می تواند باعث اسیب و شکستگی آن ها شود. پس رفتار ملایم و مهربانی با مو های خود داشته باشید.

▪ داشتن رژیم غذایی مناسب

داشتن یک رژیم غذایی مناسب می تواند به شما در داشتن مو هایی زیبا کمک کند . زیرا می توانید مواد مغذی از جمله ویتامین ها و پروتئین هایی که لازم و ضروری برای رشد مو هستند را به آن ها برسانید.

اقایان توجه کنند  که می توانند با ترک سیگار به افزایش رشد مو های خود کمک کنند زیرا سیگار کشیدن می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند و موجب اختلال در چرخه مو شود.

تفاوت سرعت رشد مو در زنان و مردان

 

  • یک دانستنی جالب

مو حاوی رنگ دانه های ملانین می باشد . دونوع رنگ دانه ملانین در مو تولید می شود که ایجاد کننده رنگ قهوه ای و مشکی است و فئو ملانین که باعث ایجاد رنگ مو قرمز در افراد می شود . که ترکیب این رنگ دانه ها باهم باعث ایجاد رنگ های متفاوت در افراد میشود .

سخن پایانی

رشد مو به عوامل مختلفی مانند عوامل وراثتی و جنس، نژاد و .. بستگی دارد . از جمله در جنسیت که  سرعت  رشد مو در آقایان و خانوم ها متفاوت است  . سرعت رشد مو سر اقایان کمتر از خانم ها  و همچنین سرعت رشد موهای بدن آقایان بیشتر از خانم ها است.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار