• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تقویت موهای نازک

تقویت مو های نازک

داشتن موهایی نازک علاوه بر این که باعث بد حالتی موها می شود ، می تواند اعتماد به نفس افراد را کاهش بدهد. نازک شدن مو به عوامل مختلفی بستگی دارد ، مهم ترین عامل نازکی مو، عامل ارثی و ژنتیکی است که به صورت اختلال در هورمون های جنسی آشکار می شود که باعث ریزش مو و نازکی آن می شود. از این رو بسیاری از افراد به دنبال روش های جایگزین از جمله کاشت مو هستند. در ادامه می توانید روش تقویت موهای نازک را یاد بگیرید. پس همراه ما باشید.

  • تشخیص مو های نازک

مو های نازک و پژمرده را می توان به صورت شل، پژمرده و در حال ریزش تعریف کرد. عوامل زیادی مانند: ژنتیک، بیماری های هورمونی، زایمان، استرس، عفونت های قارچی، عوامل محیطی و … بر روی مو ها تاثیر گذاشته و باعث نازکی آن ها می شوند . به همین خاطر اکثر افراد نگران وضعیت مو های خود هستند. ما در این مقاله قصد داریم  چند روش که به توان با آن به تقویت مو های نازک کمک کرد را بیان کنیم . پس اگر قصد تقویت مو های نازک خود را دارید با ما همراه شوید.

  • اشتباهاتی که مو های شما را نازک می کند.

▪ محکم کشیدن مو ها به وسیله حوله

▪ شانه زدن مو های خیس

بهترین راه برای حل مشکل در این دو اشتباه این است که با حوله به آرامی آب مو های خود را گرفته و سپس به ارامی آن ها را شانه بزنید .

▪ استفاده از شامپو و محصولات شیمایی

استفاده از شامپو هایی که دارای سولفات هستند تاثیر مخربی بر روی مو های شما می گذارند و باعث خشک کردن ساقه مو و در نتیجه نازک شدن مو می شوند

▪ استفاده از شانه های دانه درشت

استفاده از این مدل شانه  ها باعث کشیدگی بیش از حد مو ها و آسیب به ریشه مو می شود .

  • ۶ روش برای تقویت موهای نازک

▪ استفاده از محصولات مناسب

برای مو های نازک و ضعیف از شامپو هایی استفاده کنید که غنی از پرو تئین ، آمینو اسید ها و … باشد که بتواند باعث تقویت مو های نازک شود . از شامپوهایی استفاده نکنید که مو های شما را خشک کند . در هنگام استفاده از نرم کننده ها از ریشه شروع به زدن آن ها به مو کنید.

▪ محدود سازی استفاده از مواد شیمایی

استفاده مداوم از مواد شیمیایی قوی از طریق رنگ کردن ، دکلره کردن، صاف کردن و فر کردن می تواند به فیبر مو آسیب رسانده و باعث ضعیف شدن مو ها شود. برای مو هایی که به شدت ضعیف شده اند هفته ای یک بار از درمان پروتئینی عمیق استفاده کنید.

▪ داشتن رژیم غذایی سالم

رژیم های غذایی نا سالم می توانند باعث ریزش و اسیب مو شوند. رژیمی که سر شار از پروتئین و آهن است، با ساختن کراتین قوی می توانند پوست سر و مو را تغذیه کنند و باعث تقویت موهای نازک شوند.

▪ استفاده از روغن کرچک

روغن کرچک سر شار ویتامینE و امگا ۶ است که اگر به طور روزانه مصرف شود میتواند با تقویت گردش خون در پوست سر باعث تقویت مو های نازک بشود و سلامت مو و پوست شما را تضمین کند.

▪  استفاده از الوئورا

الوئورا حاوی آنزیم های پروتئو لیتیک است که به التیام سلول های آسیب دیده پوست سر کمک می کند. کیسه های ترشحی مو را تحریک می کند و مزایای ضد قارچی و ضد میکروبی دارد.

▪ روغن زیتون

روغن زیتون سر شار از ویتامین های A, E است که می تواند به حذف چربی های تجمعی کمک کند  و برای پوشاندن رطوبت و حفاظت از کراتین کاربرد بسیاری دارد.

  • چند ماسک مو که می تواند باعث تقویت مو های نازک شود ‌.

▪ ماسک تخم مرغ از روش های تقویت موهای نازک

مواد مورد نیاز :

۱ عدد تخم مرغ کامل

 ۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون

تقویت موهای نازک

 

کلاه حمام

داخل کاسه ای تخم مرغ را با یک روغن زیتون ترکیب کنید . آن را به هم بزنید تا یک مخلوط صاف به دست اورید. مخلوط به دست امده را روی مو های پوست سر خود بمالید و آن را با کلاه حمام بپوشانید سپس بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد و شامپو آن را شست و شو بدهید.

▪ ماسک آووکادو

یک عدد آووکادو رسیده

یک عدد موز رسیده

آووکادو و موز را در داخل یک ظرف تا زمانی که یک مخلوط صاف به دست آورید له کنید و سپس مخلوط به دست آمده را روی پوست سر خود بگذارید و آن را با کلاه حمام بپوشانید . بعد از ۳۰ دقیقه آن را با آب سرد و شامپو شستشو دهید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار