• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

افزایش رشد و تقویت مو با استفاده از جوش شیرین

تقویت مو با استفاده از جوش شیرین

اغلب مردم موی بلند را نشانه ای از زیبایی می پندارند. موی بلند نشان دهنده سرزندگی، جوانی و برای برخی از افراد دلیلی بر سلامتی است. موی بلند برای بعضی از افراد آنقدر مهم است که روی به روش های موجود برای کاشت مو می آورند اما گاهی روش های طبیعی همانند تقویت مو با استفاده از جوش شیرین پاسخ گو است.

اکثر زنان، بسیار علاقه مند هستند بتوانند مو هایی بلند و افشان داشته باشند. رشد سریع مو موضوعی داغ است و ما در ادامه می خواهیم ببینیم رشد سریع مو تا چه حد ممکن است و راهکارهای عملی آن چیست.

موی افراد در مدت یک ماه، ۱٫۳ سانتیمتر رشد می کند.

اما عوامل ژنتیکی در تفاوت‌ میزان رشد موها نقش دارند، اما این تفاوت ‌ها کمتر از آن است که به نظر می ‌رسد. همچنین هیچ فرمول علمی اثبات ‌شده ‌ای برای سرعت بخشیدن یا تحریک رشد مو بیش از اندازه‌ ی طبیعی آن وجود ندارد. بنابراین اگر افرادی بیان می کنند تا با روش هایی می ‌توانید در عرض چند هفته۲۰ سانتیمتر موهایتان را بلند کنید این افراد تنها شما را گمراه می کنند.

با ما همراه باشید تا شما را با خواص جوش شیرین برای تقویت مو آشنا کنیم.

جوش شیرین چیست؟

جوش شیرین ماده ای است شیمیایی که با طبیعت و ساختار بدن انسان ناسازگاری دارد. کسانی که اطلاع ندارند بهتر است که بدانند جوش شیرین از ترکیب یون سدیم و یون بی کربنات ساخته می شود.

سدیم بی کربنات به صورت کریستال جامد و سفید رنگی است که معمولا به صورت پودر می باشد.

در بیشتر کشورها جوش شیرین را به عنوان ماده بی کربنات می شناسند.

تقویت مو با استفاده از جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین برای تقویت و رشد مو

جوش شیرین ماده ای است که در همه جا موجود می باشد و یکی از مواد قابل استفاده در آشپزخانه می باشد اما علاوه بر آشپزخانه جوش شیرین یکی از مواد مراقبت پوست و مو محسوب می شود این ماده هیچ گونه ضرری ندارد و سبب بروز حساسیت های پوستی نمی شود از خواص جوش شیرین می توان به خواص قلیایی و ضد قارچی و ضد باکتریایی را نام برد که این ماده سبب مسدود کردن پوست می شود و با این کار رشد مو را افزایش می دهد.

به این نکته توجه داشته باشید که استفاده دائم از جوش شیرین بسیار مناسب نمی باشد و اثر آن کوتاه مدت است.

فواید استفاده از جوش شیرین برای رشد و تقویت مو

استفاده از جوش شیرین عارضه ای را به دنبال ندارد و فواید زیادی را بر پوست و رشد مو دارد در زیر به توضیح فواید جوش شیرین می پردازیم:

  • جوش شیرین سبب از بین رفتن بوی بد پوست سر می شود بوی بد پوست سر به دلیل رشد باکتری ها و قارچ ها برروی پوست اتفاق می افتد برای از بین بردن این بوی نامطبوع می توانید یک قاشق جوش شیرین را به آب اضافه کنید و خمیر بدست آمده را به مدت سی دقیقه بر روی پوست مو باقی بگذارید و پس از آن آبکشی کنید.
  • اگر دلتان می خواهد موهای پر پشتی داشته باشید و به حجم موهای خود اضافه کنید به شما توصیه می کنیم تا از جوش شیرین به صورت روزانه استفاده کنید جوش شیرین سبب کاهش چربی پوست سر شما می شود برای این کار کافی است دو قاشق جوش شیرین را به شامپوی خود اضافه کنید و آن را هم بزنید سپس برروی موهای خود قرار داده و پس از چند دقیقه سر خود را با آب بشویید این کار سبب پر پشت و حجیم شدن موهای شما می شود.

دیگر فواید جوش شیرین برای مو

  • اگر فردی هستید که از چربی موهای خود رنج می برید به شما توصیه می کنیم تا از جوش شیرین استفاده کنید جوش شیرین می تواند جایگزین شامپو های ضد چربی شود پس از استفاده از این ماده نباید موهای خود را شانه کنید.
  • اگر دچار شوره سر هستید و این موضوع شما را آزار می دهد برای درمان شوره سر خود از جوش شیرین استفاده کنید زیرا خاصیت قلیایی آن سبب حفظ رطوبت مو و پوست سر می شود برای این کار بهتر است یک قاشق جوش شیرین را با یک تا دو قاشق آبلیمو مخلوط کنید و آن را بر روی سر بمالید و پس از آن با آب آبکشی کنید.
  • بسیاری از افراد دچار خارش سر هستند این افراد می توانند برای برطرف کردن خارش سر از جوش شیرین استفاده کنند برای درمان خارش سر یک قاشق جوش شیرین را با یک قاشق آبلیمو و یک قاشق چای سبز مخلوط کنید و آن را بر روی پوست سر بمالید.
  • تقویت بافت مو از فواید استفاده از جوش شیرین است جوش شیرین رطوبت بافت مو را بهبود می بخشد برای این کار باید نصف استکان جوش شیرین را با نصف استکان آب ولرم ترکیب کنید و روی پوست سر بمالید‌.

همانطور که گفته شد استفاده از جوش شیرین برای تقویت موهای سست و ضعیف بسیار کمک می کند اما در استفاده از آن دقت کنید تا نتیجه عکس را به دست نیاورید‌.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۳ از ۵
از مجموع ۳ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار