• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تقویت ریشه ی مو با میوه های رنگی

تقویت ریشه ی مو

برخی از افراد از همان بدو تولد ذاتا با موهای خوب به دنیا می آیند، در حالی که تعدادی از افراد نیز می بایستی از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنند تا موهای شاداب و سالمی داشته باشند و گاهی نیز حتی نیاز به کاشت مو پیدا می کنند. البته عوامل محیطی و تغییر سبک زندگی باعث ریزش موهایی که از لحاظ ژنتیکی خوب هستند نیز می شود. حفظ سلامت پوست سر بسیار مهم است، سلول های هر رشته از مو از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است و باید به طور مداوم با مواد مغذی ضروری برای داشتن موهای بلندتر و قوی تر تامین شود. در این میان از فواید میوه های رنگی و پر از ویتامین جهت تقویت ریشه ی مو ها نباید غافل شد.

اکنون ایده بهتری برای رشد سالم موهایتان پیدا کرده اید اما برای دانستن اینکه این مواد مغذی را کجا می توان پیدا کرد بهتر است به مطالعه ادامه دهید تا با چند ماده غذایی برتر برای رشد موهای سالم آشنا شوید.

کراتین سازی در بدن از طریق چه موادی افزایش می یابد؟

میوه هایی مانند پرتغال، توت فرنگی، انگور، انبه، کیوی سرشار از ویتامین هستند که برا تقویت ریشه مو حائز اهمیت می باشند. با مصرف این میوه های ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز ریشه مو تامین می گردد.

تقویت ریشه ی مو

 ویتامین های B

ویتامین های گروه B در ساخت گلبول های قرمز به بدن کمک می کنند تا با افزایش گلبول های قرمز اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به پوست سر و فولیکول های مو منتقل کنند. بیوتین که یک ویتامین B محلول در آب است بسیار مغذی بوده و با کمک به متابولیسم اسیدهای آمینه حاصل از غذایی که می خورید، از رشد مو پشتیبانی می کند. بیوتین همچنین با تقویت قدرت و انعطاف پذیری موهای شما، از آنها در برابر شکنندگی و آسیب های محیطی محافظت می کند. منابع غذایی بیوتین شامل زرده تخم مرغ، مخمر، آرد سویا  و غلات است.

آهن

کمبود آهن یکی از دلایل عمده ریزش مو است بنابراین یک رژیم غذایی غنی از آهن برای حمایت از رشد سالم مو ضروری است. هر فولیکول مو از طریق خون موجود در پوست سر شما تغذیه می شود هنگامی که سطح آهن شما خیلی پایین می آید منجر به کم خونی می شود که ممکن است از انتقال اکسیژن و مواد مغذی به فولیکول های مو در بدن جلوگیری کند. کم خونی ناشی از فقر آهن علت شایع ریزش مو در زنان است. منابع غذایی آهن شامل تخم مرغ، گوشت قرمز، جگر، عدس و اسفناج است.

نیاسین

این ویتامین B در ترمیم DNA در فولیکول های مو نقش دارد و به بدن کمک می کند غذا را به انرژی تبدیل کند. کمبود نیاسین ممکن است با محدود کردن گردش خون در پوست سر موجب کند شدن رشد مو شود. نیاسین همچنین از تعادل رطوبت پوست برای داشتن پوست سر سالم پشتیبانی می کند. منابع غذایی نیاسین شامل گوشت گاو، تن ماهی، تخم مرغ، آجیل و قارچ است.

ویتامین C

پرتغال و توت فرنگی منبع اصلی ویتامین C هستند. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی بوده و به محافظت از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند، (رادیکال های آزاد رشد موهای سالم را مهار کرده و باعث پیری زودرس می شود). ویتامین C همچنین از جذب آهن پشتیبانی می کند و به بدن در سنتز کلاژن (پروتئینی که در آرایش ساختار موهای نقش دارد) کمک می کند. منابع غذایی ویتامین C شامل زغال اخته، کلم بروکلی، کیوی، پرتقال، توت سیاه، پاپایا، توت فرنگی است.

ویتامین D

آووکادو و ویتامینD. تصور می شود ویتامین D که به عنوان ویتامین حاصل از نور خورشید نیز شناخته می شود، در رشد مو نقش دارد و همچنین می تواند به ایجاد فولیکول های جدید مو در پوست سر کمک کند. بدن با قرار گرفتن در تماس مستقیم با نور خورشید در پوست ویتامین D تولید می کند البته این ویتامین همچنین می تواند از میوه آووکادو به وفور به دست آِید همچنین از منابع غذایی مانند ماهی های پر چرب، قارچ و برخی غذاهای غنی شده تأمین شود.

ویتامین E

 

انگور و توت فرنگی سرشار از ویتامین E می باشند. آنتی اکسیدان دیگری بنام ویتامین  E که از استرس اکسیداتیو محافظت می کند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مکمل ویتامین E ممکن است از رشد مو حمایت کند. منابع غذایی ویتامین E شامل بادام، آووکادو، تخمه آفتابگردان، فندق، کلم بروکلی، جوانه گندم و اسفناج است.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار