• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

آیا نوشابه باعث ریزش مو میشود؟

آیا نوشابه باعث ریزش مو میشود؟ عوامل ریزش مو چیست؟ چه مواد غذایی بر روی ریزش مو تاثیر می گذارند؟

ریزش مو مساله ای است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. این مشکل بر اساس عوامل مختلفی پدیدار می شود که عوامل تاثیر گذار در این مساله را می توان به سه دسته از قبیل زیر تقسیم کرد:

  • ریزش مو بر اساس عوامل محیطی
  • ریزش مو بر اساس مشکلات داخلی بدن و کمبود مواد مورد نیاز برای مو
  • استفاده از مواد غذایی مضر برای مو

همان طور که در این دسته بندی مشاهده می کنید برخی از مواد غذایی برای مو مفید هستند و از طرف مقابل برخی از مواد غذایی برای مو مضر می باشند.

در این مطلب قصد داریم بدانیم که در میان تمامی مواد غذایی، آیا نوشابه باعث ریزش مو میشود یا خیر. اگر می خواهید پاسخ این پرسش را دریابید با ما همراه باشید.

تاثیر شیرینی جات و شکر در ریزش مو:

تمامی مواد غذایی شیرین و شیرینی جات برای رشد مو مضر هستند و در رشد مو اخلال ایجاد می کنند. زیرا با مصرف بیش از حد شیرینی جات آندروژن های بیشتری در بدن تولید می شوند و این هورمون باعث می شود تا فولیکول های مو کاهش پیدا کنند و در رشد مو اخلال ایجاد شود.

همچنین شکر نیز می تواند باعث ریزش مو شود زیرا مصرف شکر باعث مقاومت در برابر ترشح ماده انسولین در بدن می شود و در نتیجه ریزش مو با مصرف این مواد در افراد پدیدار می گردد.

آیا نوشابه باعث ریزش مو

آیا نوشابه باعث ریزش مو میشود؟

حال با در نظر گرفتن تاثیر شیرینی جات و شکر بر روی ریزش مو باید به این نکته اشاره کنیم که مصرف نوشابه نیز می تواند باعث افزایش ریزش مو در افراد شود زیرا نوشابه دارای میزان بسیار زیادی شکر است و قند خون را به شدت بالا می برد و در نتیجه با مصرف نوشابه نیز انسولین در بدن به میزان کمتری ترشح می شود که در این صورت ریزش مو افزایش پیدا می کند.

آیا نوشابه رژیمی باعث ریزش مو میشود؟

زمانی که از تاثیرات نوشابه بر روی ریزش مو صحبت می کنیم، عده زیادی از افراد این پرسش را مطرح می کنند که اگر از نوشابه های رژیمی استفاده کنند چه تاثیری بر روی مو های خود می گذارند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مصرف نوشابه رژیمی نیز برای مو مضر است. شاید در نوشابه رژیمی میزان بسیار کمتری شکر وجود داشته باشد اما از طرف مقابل در این نوشابه ها یک شیرین کننده مصنوعی به نام آسپارتام وجود دارد که مصرف آن باعث آسیب دیدن فولیکول های مو می شود و به همین دلیل نه تنها باید از مصرف نوشابه های معمولی پرهیز کنید بلکه استفاده از نوشابه رژیمی را نیز باید به کلی کنار بگذارید تا موهایی شاداب و زیبا داشته باشید.

آیا تمامی انواع نوشابه ها در ریزش مو موثر هستند؟

به صورت کلی تمامی انواع نوشابه ها در هر برند و با هر رنگی می تواند باعث کاهش رشد مو و افزایش ریزش مو شود و در رابطه با مضرات نوشابه برای مو هیچ تفاوتی در برند و رنگ نوشابه وجود ندارد.

در نتیجه به صورت کلی باید مصرف هر گونه نوشابه ای را برای حفظ سلامتی موهای خود قطع کنید.

ماسک نوشابه برای مو چگونه است؟

در کنار تمامی مضراتی که مصرف نوشابه به عنوان یک ماده خوراکی برای مو دارد، باید بگوییم که خوشخبتانه از ماسک مو می توان برای زیبایی مو استفاده کرد. ماسک نوشابه برای مو می تواند باعث درخشندگی مو و صاف شدن مو شود. همچنین با استفاده از ماسک نوشابه می توان به حجیم شدن موها نیز کمک کرد.

در نتیجه به شما توصیه می کنیم که به جای مصرف نوشابه به عنوان یک ماده خوراکی و نوشیدن آن از نوشابه به صورت ماسک مو استفاده کنید و به این شکل به تقویت موهای خود بپردازید.

کلام پایانی:

دوستان عزیز و هموطنان گرامی چنانچه ریزش موی شدیدی پیدا کرده اید و دیگر راهکاری برای درمان موهای آسیب دیده خود سراغ ندارید بهتر است که برای درمان موهای خود و ترمیم موهای از دست رفته خود به کلینیک زیبایی مدرن که ارائه دهنده خدمات پوست و مو است مراجعه کنید و از تکنیک های کاشت مو و اسکالپ سر برای ترمیم موهای از دست رفته خود استفاده نمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
1 دیدگاه
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
کریم
کریم
2 years ago

سلام مدتی هست ریزش موی شدیدی دارم

۲۰۲۱۱۲۱۹_۱۶۴۵۲۶.jpg

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار