• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

لاغری بدون رژیم امکان پذیر است؟

آیا می توان بدون رژیم لاغر شد؟

برخی افراد چاق از شنیدن کلمه رژیم گرفتن متنفر هستند برخی افراد با اینکه رژیم های بسیاری گرفتند ولی متاسفانه به نتیجه ای نرسیدند. ما راهکارهایی را معرفی می کنیم که شما بتوانید با توجه به آن ها چربی های بدن خود را بسوزانید و بدن خود را لاغر نمایید. بسیاری از افراد از روش های جراحی مانند لیپوماتیک استفاده می کنند. در حالی که برخی دیگر در نحوه غذا خوردن خود تغییراتی را ایجاد می کنند. لاغری بدون رژیم از موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

1- آرام و آهسته غذا بخورید

آهسته غذا خوردن باعث می شود که که شما زودتر احساس سیری کنید چون مغز انسان دیر متوجه سیری می شود به این خاطر که عصب های انتقال دهنده ی سیری کند عمل می کنند و مدت زمان اعلام سیری مدتی طول می کشد تا به مغز برسد. به همین خاطر توصیه می شود که آهسته غذا بخورید زیرا از یک رژیم غذایی بهتر عمل می کند. بهتر است که مدت زمان غذا خوردن خودتان را به 15 الی 20 دقیقه طول دهید تا هورمون هایی که برای سیری ترشح می شود در طول این مدت ترشح شود.

2- غذاهای آبکی مصرف کنید

بهتر است که در ابتدای غذا خوردن از سوپ یا آش یا هر نوع غذا ی آبکی مصرف نمایید زیرا به خاطر اینکه غذای آبکی باعث می شود که حجم زیادی از فضای معده پرشود و اشتهای کاذب از بین می رود و با این حساب شما غذای کمتری خواهید خورد و رعایت روزانه ی این موارد باعث می شود که کالری کمتری به بدن شما وارد شود و رفته رفته بدن شما لاغر می شود. توجه کنید این غذا های آبکی شما پرچرب نباشد.

3- خوردن سبزیجات

سعی کنید که در سفره های خود از تنوع سبزیجات استفاده نمایید تا تمایل به خوردن آن ها بیشتر شود به این خاطر که فیبر موجود در این سبزیجات معده را پر می کند و باعث می شود که شما احساس گرسنگی کمتری می کنید و کالری کمتری مصرف می کنید و باعث لاغری شما می شود.

4- سر وقت و به موقع بخوابید یعنی خواب کافی داشته باشید

خواب راحت در کاهش وزن افراد تاثیر بسزایی دارد به این علت که وقتی خواب راحت داشته باشید زیاد احساس گرسنگی نخواهید کرد وقتی به هنگام شب به موقع نخوابید و استراحت نکنید در این صورت به هنگام بیدار شدن احساس گرسنگی زیادی خواهید کرد و با این حساب با افزایش وزن مواجه خواهید شد. پس بهتر است که به موقع بخوابید و استراحت کنید تا با کاهش وزن مواجه شوید.

5- از غلات استفاده کنید؛ یکی از روش های لاغری بدون رژیم

استفاده از برخی غلات مانند جوی دوسر یا برنج قهوه ای به خاطر اینکه دارای ارزش غذایی زیادی هستند به لاغری شما کمک زیادی می کنند این مواد باعث می شود که شما زیاد احساس گرسنگی نکنید و میزان کلسترول بدنتان در حد نرمال باشد و به هیچ عنوان باعث چاقی شما نخواهد شد.

6- از نوشید نوشیدنی های شیرین زیاد استفاده نکنید.

از نوشیدن نوشابه ها خودداری کند یا لااقل کمتر مصرف کنید زیرا با این کار به مقدار 10 قاشق شکر کمتر مصرف می کنید. برای نوشیدنی های خود می توانید لیمو یا از نعنا استفاده نمایید.

7- نوشیدن چای سبز

کافئین موجود در چای سبز باعث می شود که میزان سوخت و ساز بدن شما بیشتر شود و کالری بیشتری را از دست بدهید بنابراین  سعی کنید روزانه یک لیوان چای سبز در برنامه ی خود قرار دهید.

لاغری بدون رژیم

8- سعی کنید حتما در خانه غذا بخورید

طبق بررسی های انجام شده ثابت شده است که هرچه در خانه خودتان غذا درست کنید بیشتر به لاغری خودتان کمک می کنید.

9- در رستوران در غذا خوردن خود احتیاط نمایید؛از روش های لاغری بدون رژیم

غذا های رستوران ها دارای چربی زیادی هستند و باعث چاقی افراد می شوند و بهتر است که برخی موارد را رعایت کنید.

1- پیش غذای خود را در رستوران اگر به همراه دوست یا همسر یا هرکس دیگری رفته اید تقسیم کنید

2- سعی کنید پیش غذای رستوران رابه عنوان غذای اصلی بخورید.

3- سعی کنید در رستوران غذا را در بشقاب های کوچک سفارش دهید.

4- اگر غذای اصلی سفارش داده اید سعی کنید نصفی از آن را در ظرف یک بار مصرف بریزید.

5- از سس قرمز و کم کالری استفاده نمایید

6- از ظروف کوچک برای غذا خوردن استفاده کنید زیرا افرادی که می خواهند لاغر کنند اصولا از وعده های بیشتر با مقدار کم استفاده می کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار