• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

ممنوعیت ورزش پیلاتس

ورزش پیلاتس برای چه افرادی مناسب نیست؟ | ممنوعیت ورزش پیلاتس

ممنوعیت ورزش پیلاتس موضوعی است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. امروزه داشتن اندام زیبا و به نوعی لاغر تبدیل به اصلی ترین خواسته های افراد شده است. از این رو برای رسیدن به آن از هیچ کاری دریغ نمی کنند. یکی از روش هایی که افراد تمایل زیادی به انجام دادن آن دارند انجام عمل لیپوماتیک است و برخی ترجیح به ورزش های مختلف می کنند که پیلاتس نمونه ای از آن هاست.

ورزش پیلاتس از جمله ورزش هایی است که امروزه دارای طرفداران بسیاری است چون از جمله ورزش هایی است که ذهن را درگیر می کند و باعث ایجاد ارتباط بین ذهن و اندام های بدن می شود و کارایی افراد را با هر سنی که هستند افزایش می دهد. ورزش پیلاتس امروزه در سطح جهان دارای طرفداران بسیاری است و علت آن این است که :

1- باعث افزایش انعطاف پذیری می شود.

2- باعث افزایش قدرت عضلات بدن بدون حجیم شدن آن ها می شود.

3- باعث سفتی عضلات بدن می شود.

4- باعث چربی سوزی بدن می شود اگر به صورت روزانه و منظم انجام شود.

5- باعث افزایش تمرکز افراد می شود.

و از همه این ها مهم تر این که ورزشی است که دارای هیچ گونه عوارضی نمی باشد.

ورزش پیلاتس ورزشی است که از یکسری از حرکاتی که از وزن بدن افراد، جاذبه، دستگاه های مختلف برای افزایش توان و قدرت عضلاتتان کمک می گیرد.

ورزش پیلاتس برای همه ی قشر جامعه چه خانم ها یا آقایان، افراد پرمشغله یا بیکار، ورزشکار حرفه ای یا مبتدی اثر بخش و دارای اثرات مثبتی می باشد. بهترین مزیت این ورزش ارتباط دادن مغز و اندام های بدن است که با استفاده از این روش باعث افزایش کار آمدی افراد می شود.

ممنوعیت ورزش پیلاتس

فوائدی که با انجام دادن پیلاتس می توان به دست آورد

پیلاتس وزشی است که با استفاده از حرکات کششی و حرکات قدرتی بر قدرت بدن، استحکام ستون مهره ها، تصحیح حالت نشستن و بر خواستن و انعطاف پذیری تمرکز دارد. ورزش پیلاتس قدرت و انعطاف پذیری بدن را افزایش می دهد به این صورت که با افزایش حرکت مفاصل حول محور خود باعث افزایش انعطاف پذیری می شود و همچنین با سفت کردن عضلات با استفاده از سوزاندن چربی های اضافی می شود.

در ورزش پیلاتس معمولا همه ی اجزای بدنی یعنی همه عضلات بدن و اندام ها درگیر فعالیت هستند و تحرک دارند.

بسیاری از افراد به دلیل نشستن و برخاستن های نا مناسب دچار عارضه ایی از جمله پا ضربدری، پا پرانتزی، کجی مهره ها و … می شود که همه این عوارض ها با استفاده از ورزش پیلاتس قابل درمان است چون ورزش پیلاتس به نحوه درست ایستادن، درست راه رفتن، درست نشستن کمک می کند. ورزش پیلاتس به ما در چگونگی حفظ درست حالت های بدن کمک می کند که این کمک کردن ها هم باعث حفظ درست نشستن و ایستادن و راه رفتن می شود هم باعث افزایش قدرت اندام ها می شود.

در ورزش پیلاتس کالری از دست رفته نسبت به کالری دریافتی زیاد است و به مرور زمان باعث بوجود آمدن اندامی زیبا می شود که این امر موجب افزایش اعتماد به نفس افراد و کاهش سطح استرس می شود.

خانم ها نسبت به مردان بیشتر طرفدار این ورزش هستند چون تقریبا تنها ورزشی است که باعث حجیم شدن عضلات نمی شود و تنها با استفاده از چربی سوزی باعث سفت شدن عضلات بدن می شود که باعث افزایش اعتماد به نفس زنان به دلیل تناسب اندامی که از طریق پیلاتس به دست می آوردند می شود.

ورزش پیلاتس برای یکسری از افراد مفید و مناسب می باشد.

 این ورزش تقریبا برای همه افراد جامعه که می خواهند تناسب اندام و عاری از هرگونه عوارض داشته باشند مناسب است. برای ورزشکاران بخصوص ورزشکارانی که دچار آسیب‌هایی از جمله آسیب پا، یا دست ، بازو و … مناسب می‌باشد. ورزش پیلاتس چون به حالت های نشسته، خوابیده انجام می‌شود و در این حالت فرد وضعیت استراحت خود را حفظ می‌کند و هیچ فشاری به وی وارد نمی‌شود برای افرادی که دچار آرتروز، مشکلات مهره، و… می‌باشند کاملا مناسب است.

ممنوعیت ورزش پیلاتس برای برخی افراد

ورزش پیلاتس اگر به صورت آرام انجام شود برای همه‌ی افراد مناسب و مفید می باشد از جمله برای افراد سالمند و خانم‌های باردار که بهتر است خانم‌های باردار این ورزش را با یک متخصص این ورزش انجام دهند.

باید اشاره کنیم که ورزش پیلاتس را به غیر یکسری موارد خاص بقیه ی افراد می‌توانند انجام دهند. این موارد خاص از جمله کسانی که به تازگی سکته یا عمل جراحی انجام داده‌اند یا پوکی استخوان، فشار خون ناپایدار یا خطر ایجاد لخته خونی دارند بهتر است که این ورزش را انجام ندهند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار