• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

اضافه وزن و ورم پا

اضافه وزن و ورم پا

اضافه وزن و ورم پا موضوعی است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. همراه ما باشید. وجود تورم در پاها موجب ناراحتی و رنج برای افراد می شود عوامل متعددی وجود دارند که باعث ایجاد تورم در پاها می شود . تورم در پاها زمانی ایجاد می شود که مقدار زیادی آب در قسمت پایینی پاها جمع شود که وقوع این‌ مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد . یکی از راه هایی که می توانید از این دردها جلوگیری کنید، جراحی لیپوماتیک است.

علل های وقوع تورم در پا

▪ چاقی و اضافه وزن

اضافه وزن و ورم پا با هم رابطه مستقیم دارند. وقتی شما دچار اضافه وزن هستید فشار بیشتری به پاهای شما وارد می شود و باعث می شود پاهای شما ورم کنند . یکی از روش هایی که می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند و این که بتوانید جلو گیری کنید از ورم پا لیپوماتیک است .

لیپوماتیک یک روش ساده و بدون عوارض است که می تواند به افراد در پی کاهش سریع وزن هستند کمک کند . لیپوماتیک برای قسمت های مختلف بدن مانند شکم و پهلو، ران ، ساق پا و.. انجام می شود .

اگر شما دچار تجمع چربی های اضافه در قسمت شکم و پهلو خود هستید می توانید با مراجعه به کلینیک های معتبر مانند کلینیک مدرن ، این مشکل را با انجام لیپوماتیک شکم برطرف کنید .

▪ معرفی لیپوماتیک شکم

لیپوماتیک  یک روش جدید برای از بین بردن چربی های موضعی شکم و پهلو است و این مزیت را دارد که به این چربی ها اسیب نرساند و می توان از آن ها برای قسمت های دیگر بدن مانند : سینه ، باسن و … استفاده نمود . برای انجام لیپوماتیک در قسمت شکم چند برش ریز ایجاد می شود ، سپس لوله باریکی به نام کانولا وارد زیر سطح پوست می شود و با حرکت لرزشی و چرخشی خود سبب شکسته شدن بافت های چربی می شود و سپس این بافت شکسته شده با ساکشن خارج می شود و پس از انجام فرایند هایی بر روی آن ناخالصی های آن جدا شده و آماده تزریق به دیگر قسمت های بدن می شود.

این یکی از مزیت های لیپوماتیک نسبت به روش های قدیمی مانند لیپوساکشن است. از طریق این روش می توان ارتباطی که بین اضافه وزن و ورم ما است را از بین برد.

▪ چربی های موضعی ساق و ران ها و ایجاد مشکلات

اگر دچار چاقی و چربی های موضعی در قسمت ران ها و ساق پا هستید باید به نکته توجه کنید که این چربی ها علاوه بر این که باعث می شود از زیبایی ظاهری شما کاسته شود باعث ایجاد فشار به پا های شما شده و تورم پاها را برای شما به وجود می آورند بنابر این کاهش چربی های این قسمت نیز می تواند به سلامتی شما کمک کند ولی باید به خاطر داشته باشید بافت چربی های این قسمت از پا ها بسیار سخت است و نمی توان با ورزش کردن و رژیم های غذایی آن ها را از بین برد ، اما می توان برای خلاصی از شر این چربی های موضعی از لیپوماتیک ران و ساق پا کمک گرفت.

اضافه وزن و ورم پا

▪ آسیب مچ پا و پا

ممکن است که مچ پا های شما در اثر ورزش کردن و یا دویدن های شدید و یا سایر عوامل خطر ساز آسیب ببینند و این آسیب ها می تواند سبب ایجاد تورم در پا و ساق پا شوند  .

التهاب یکی از پاسخ های بدن نسبت به آسیب است ، خون به سمت ناحیه آسیب دیده حرکت می کند و سلول های سالم و مایعات را به قسمت اسیب دیده وارد می کند  و سبب بهبود آن قسمت از بدن می شود و به این دلیل است که ممکن است مدتی پا ها متورم شوند.

از دیگر دلایل تورم پا ها می توان به بارداری، لخته شدن خون در قسمت ساق و مچ پا، نارسایی قلب، نارسایی کلیه ، نارسایی کبد و عفونت پا ها اشاره کرد .

تغذیه سالم و درست

این یک اشتباه نادرست است اگر فکر کنیم که رژیم غذایی تاثیری بر روی سلامت و ایجاد نشدن تورم پاهای ما ندارد .

اکثر افرادی که دچار تورم پا هستند تغذیه سالم و مناسب ندارند، به طور مثال چربی های اشباع و غذا های تصفیه شده ی زیادی مصرف می کنند و در مقابل علاقه چندانی به مصرف سبزیجات و مرکبات ندارند ولی میتوان با کنترل تغذیه و وارد کردن سبزیجات و میوه جات به برنامه غذایی این مشکل را حل کرد .

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار