• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

چاقی و کبد چرب

  • چاقی و کبد چرب

در این مقاله قصد داریم به معرفی کبد چرب و راه های درمان آن مانند لیپوماتیک بپردازیم پس اگر شما هم از جمله افرادی هستید که با این مشکل رو به رو هستید می توانید با ما در این مقاله همراه باشید تا با چاقی و کبد چرب آشنا شوید.

  • کبد چرب چیست؟

کبد چرب به تجمع بیش از اندازه چربی ها در کبد گفته می شود ، اگر مصرف مواد مخدر و الکل در داشتن کبد چرب موثر نباشد به آن کبد چرب غیر الکلی گفته می شود. کبد چرب یک بیماری شایع در جهان است و روز به روز در حال افزایش است . عوامل مختلفی مانند: مصرف مواد مخدر ، الکل و چاقی باعث بروز این مشکل می شوند .

عوامل متعددی مانند : عدم‌ تحرک‌ جسمانی ، توسعه تکنولوژی ، پشت میز نشینی ، شهر گرایی ، تن آسایی باعث بروز چاقی در افراد می شود . باید به این نکته توجه کنید هنگامی که انرژی وارده شده به بدن اضافی تر از انرژی مصرفی باشد ، کالری اضافه که مصرف نشده است در بدن به صورت بافت چربی ذخیره می شود و زمانی که کالری های موجود در بدن بیش از اندازه باشند و به  صورت چربی ذخیره شوند ما دچار اضافه وزن مفرط می شویم . همچنین وجود کبد چرب در افراد چاق شایع تر است و در واقع بین چاقی و کبد چرب ارتباط مستقیم بر قرار است .

  • ارتباط چاقی و کبد چرب

علت اصلی بروز کبد چرب مشخص نیست ولی ۷۰ درصد افراد مبتلا به کبد چرب دچار چاقی هستند . بالا بودن چربی های خون و دیابت از علل های زمینه های آن هستند . همچنین برداشتن قسمت هایی از بدن مانند : کیسه صفرا نیز می تواند از علت های بروز کبد چرب باشد.

کبد چرب یکی از زیر شاخه های متابولیک است و علاوه بر کبد چرب ، چاقی ، فشار خون و گرفتگی عروق نیز باعث متابولیک می شود .

گاهی ممکن است که وجود بیماری هایی مانند کبد چرب و فشار خون بالا زمینه ای باشند و ریشه در کودکی افراد داشته باشند . متاسفانه امروزه خانواده ها بدون توجه به این که فست فودها دارای هیچ نوع ماده غذایی مفیدی نیستند ان ها را در وعده های غذایی کودکان قرار می دهند . خوردن این غذای پر کالری و مضر می تواند در بزرگ سالی باعث بروز بیماری های خطرناکی مانند فشار خون بالا و کبد چرب و دیابت شود .

  • راه های کاهش ابتلا به کبد چرب

از آن جایی که گفته شد چاقی یکی از علت های بروز کبد چرب است بنابر این می توان با رفع چاقی از بروز این بیماری جلوگیری کرد ‌. روش های مختلفی وجود دارد که می توان مشکل چاقی را بر طرف کرد.

چاقی و کبد چرب

  • ورزش کردن

ورزش کردن می توان باعث سوزاندن چربی های اضافی بدن شود و سطح کالری موجود در بدن را کنترل کند بنابر این با ورزش کردن به صورت مداوم به سلامتی خود کمک کنید. بهتر است کودکانمان را نیز از همان دوران بچگی به ورزش کردن عادت بدهیم تا بتوانیم با کنترل سطح کالری بدن ان ها آینده بهتری برای آن ها رقم بزنیم .

  • رژیم غذایی مناسب

از مصرف مواد چرب و پر کالری مانند تخم مرغ به صورت بی رویه پرهیز کنید . زیرا خوردن غذاهای چرب و پر کالری و در ادامه ورزش نکردن می تواند به چرب شدن کبد دامن بزند و سبب شود شما نیز جزء آن دسته افرادی باشید که با این بیماری دسته پنجه نرم می کنید.

  • آب کردن شکم

بین چاقی شکم و کبد چرب ارتباط مستقیم وجود دارد . بنابر این می توانید با آب کردن شکم و از بین بردن چربی های موضعی شکم به تناسب اندام برسید و مشکل کبد چرب را حل نمایید.

یکی از روش هایی که می تواند به شما در از بین بردن چربی های شکمی کمک کند لیپوماتیک شکم است . در لیپوماتیک شکم با استفاده از لوله ریزی به نام کانولا بافت های چربی اضافه شکسته می شود و سپس توسط ساکشن از بدن خارج می شود و از این طریق شما می توانید در مدت زمان کوتاه بدون هیچ عوارضی به تناسب اندام برسید و مشکل کبد چرب را حل نمایید .

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار