• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

چاقی و افسردگی

  • چاقی و افسردگی

آیا چاقی و اضافه وزن با هم ارتباط دارند ؟

امروزه چاقی و افسردگی دو بیماری شایع و فراگیر در جهان هستند و گاهی وقت ها ممکن است این دو بیماری یعنی چاقی و افسردگی توامان باهم بروز کنند و لی هنوز مشخص نشده که کدام عامل بروز دیگری است؟ آیا اضافه وزن موجب افسردگی می شود و یا افسردگی موجب اضافه وزن؟ جواب هر دو سوال بله است . ولی چه راه هایی وجود دارد که بتوان از بروز این اتفاق جلو گیری کرد؟ اگر چاقی موجب افسردگی شود یکی از راه های پیشنهادی کلینیک مدرن به شما استفاده از لیپوماتیک است .

  • لیپوماتیک چیست ؟

لیپوماتیک نوع به روز و جدید لیپوساکشن است که دارای مزیت هایی نسبت به نمونه قدیمی است . شما می توانید از لیپوماتیک برای از بین بردن چربی های موضعی بدن مانند: شکم ، پهلو، ران  استفاده نموده و این چربی ها را به قسمت های دیگر بدن که دارای یک ناهماهنگی هستند تزریق کنید . در انجام لیپوماتیک از بی حسی های موضعی استفاده می شود و شما از خطرات بیهوشی های عمومی به دور هستید .

از این رو می توان برای جلوگیری از بروز این دو عارضه چاقی و افسردگی از لیپوماتیک استفاده نمود . در ادامه قصد داریم به بررسی بیشتر چاقی و افسردگی بپردازیم.

  • تعریف چاقی

یک معیار استاندارد برای تعریف چاقی این است که وزن فرد نسبت به قد ۲۰ درصد بیشتر از وزن ایده آل باشد.

  • تعریف افسردگی

نمی توان برای افسردگی تعریف مشخص و ثابتی داشت ولی می توان به طور کلی افسردگی را به دو دسته تقسیم کرد

▪ بخش فکری و روانی که بر روی روحیه فرد تاثیر می گذارد و علائم آن شامل: بد بینی، فکر کردن به اشتباهات گذشته، احساس گناه داشتن ، متنفر شدن از خود، انتقاد کردن از خود و مانند این مشکلات مربوط به بخش روانی افراد می شود.

▪ بخش جسمی و فیزیکی که بر روی اشتها و خواب افراد تاثیر می گذارد و علائم آن شامل : همیشه غمگین بودن  ، لذت نبردن از چیزی، گریه کردن ، نداشتن انرژی ، زود رنجی ، تغییر در اشتها و مانند این مشکلات مربوط به بخش جسمی افراد می شود.

  • چگونه افسردگی باعث چاقی افراد می شود ؟

همان گونه که گفتیم یکی از علائم افسردگی جسمی کم تحرکی و کم انرژی بودن است وقتی افراد دچار این نوع افسردگی باشند تحرک و جنب و جوش بدنی آن ها کم می شود و به تبع سوخت و ساز بدنی آن ها نیز کاهش پیدا می کند بنابر این کالری اضافه خود را به صورت چربی و اضافه وزن نشان می دهد  . حال فرض کنید یک فرد افسرده که تحرک بدنی کمی نیز دارد ، اشتهای زیادی هم داشته باشد در این صورت مشکل دو چندان می شود .

باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که همیشه افسردگی باعث کاهش وزن و کاهش اشتها نمی شود و گاهی وقت ها و در بعضی افراد افسردگی باعث افزایش اشتها می شود.

چاقی و افسردگی

  • افسرده ها چکار کنند که چاق نشوند ؟

درمان شناختی و درمان رفتاری که به ان روان درمانی گفته می شود تا حد زیادی به افرادی که دچار افسردگی هستند کمک می کند . افرادی که افسرده هستند اول باید تمرکز خود را بر روی درمان افسردگی بگذارند و بعد از درمان افسردگی به دنبال تناسب اندام و کاهش وزن بروند که یکی از روش هایی که می تواند به چنین افرادی کمک‌ کند تا سریع وزن خود را کاهش دهند و به اندام ایده آل برسند انجام لیپوماتیک است.

  • افراد چاق چگونه دچار افسردگی نشوند؟

چاقی یک نوع بیماری مزمن است که در همه گروه های سنی یافت می شود که بر اثر عوامل مختلفی مانند ژنتیک و دیابت نوع دو و … ایجاد می شود . یکی از مهمترین عوارض چاقی افسردگی است . اعتماد به نفس پایین ، اختلالات هیجانی ، اضطراب، افسردگی و انزوای عمومی همگی از جمله موارد مرتبط با چاقی هستند .

برای این که افراد دچار افسردگی نشوند می توانند به کاهش اصولی وزن خود بپردازند و از بروز بیماری چاقی افسردگی جلو گیری کنند. همچنین افراد چاق دچار افسردگی می توانند با مصرف مکمل های امگا -۳ همراه با ورزش های هوازی بر روی افسردگی خود اثر مثبت بگذارند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار