• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

برای کاشت مو و پیوند موی طبیعی چه تکنیک هایی وجود دارد؟

تکنیک های کاشت مو کدام است؟ در ادامه مقاله همراه ما باشید تا توضیحات لازم را ارائه دهیم:

1-کاشت مو به روش FUT  اِف یو تی (روش جراحی)

 تکنیک های کاشت مو کدامند؟ در این روش از پشت سر متقاضی کاشت مو، یک فِلَپ (نوار باریک) با جراحی برداشته می شود . این فلپ زیر میکروسکوپ کات(بریده) شده و به قسمت­های کوچکتری تقسیم می­شود و سپس موهای آن تفکیک و دسته بندی می­گردد. پس از انجام این کار، در قسمت­هایی از سر که دچار کم ­پُشتی و یا طاسی شده ­اند (با تیغ­های بسیار ظریف) شکاف­هایی ایجاد می­شود و موهای بدست آمده از فِلَپ برداشته شده، در این شکاف ها کاشته می­ شوند.

در این روش یک خط اِسکار (خط جراحی) پشت سر متقاضی باقی می ماند و با توجه به اینکه این جراحی در کلینیک پوست و موی مُدرن، بسیار ظریف انجام می­ شود، کمترین اِسکار را بر جای گذاشته و پس از مدتی بسیار کم­رنگ خواهد شد .در این روش دیگر نیازی به تراشیدن موی سر متقاضی نیست و از این روش معمولا برای کاشت ابرو، ریش و سبیل و یا کاشت موی سر استفاده می­ شود.

این روش به تنهایی برای عزیزانی ک موهایشان بسیار کم پشت شده و درصد طاسی سرشان از یک حدی بالاتر است قابل انجام نمی باشد.

برای برداشت فلپ نیازی به بیهوش کردن متقاضی کاشت مو نیست و این کار با بی­حسی موضعی انجام می­شود. فِلَپ برداشته شده (با توجه به کیفیت و تراکم موهای بانک مو) معمولا حاوی 1300 تا 3000 گِرَفت است. سپس محل برداشت با ظرافت بسیار زیادی بخیه شده و با توجه به اینکه مسیر برداشت در راستای رویش موها است محل برداشت به خوبی ترمیم شده و محل آن دیده نمی شود.

این روش که به روش جراحی نیز معروف است نیازی به تراشیدن موی سر ندارد و فقط ناحیه ای که قرار است از آن فلپ برداشت شود لازم است موهای آن کوتاه گردد. فِلَپ برداشته شده زیر میکروسکوپ کات شده و به دسته های یک ، دو و یا سه تار مویی تفکیک شده تا آماده کاشت شوند. این دسته­ ها در محل ­های مخصوص خود کاشته می ­شوند تا اینکه موهای کاشته شده شکل عروسکی به خود نگیرند. در ادامه درباره ی کاشت مو با خط رویش بسیار طبیعی توضیح داده خواهد شد.

2-کاشت مو به روش FIT  اِف آی تی (روش قدیمی بدون جراحی)

در این روش از پشتِ سر متقاضیِ کاشت مو یا همان بانک مو، گِرَفت­هایی که مناسب برای کاشت در قسمت­های کم پشت سر هستند، به وسیله ی پانج برداشت شده و بدون نیاز به کات شدن، در شکاف هایی که در سر بیمار ایجاد  شده اند کاشته می شود. این روش به روش کاشت موی بدون جراحی یا تک گِرَفت معروف است. با توجه به اینکه در این روش دیگر نیازی به جراحی پشت سرمتقاضی نیست، به تبع آن جای بخیه و یا همان اِسکار باقی نخواهد ماند.

این روش هم مانند روش فوق، به تنهایی برای عزیزانی که سطح کم پشتی موهای سرشان زیاد است کاربردی نیست و برای اینکه به تراکم مناسبی دست یابند حتما باید از ترکیب این روش و روش FUT استفاده کنند که به ترکیب این دو روش به اصطلاح روش ترکیبی یا Combination  یا Combo می­ گویند. برای کاشت مو با استفاده از روش اف آی تی، نیازی به جراحی وجود ندارد ولی لازم است که موهای سر کاملا تراشیده شوند، زیرا با پانچ فقط می­توان ریشه مو را از بانک مو خارج کرد و اگر موهای سر بلند باشند برداشت بوسیله پانچ میسر نیست!

3-کاشت به روش FUE اِف یو یی و یا سوپر گِرَفت (روش جدید بدون جراحی)

روش اِف یو یی (F.U.E) یا سوپر گِرَفت، این روش که جدیدترین روش برای کاشت است عیب­ های روش های اِف یو تی و اِف آی تی را ندارد. در این روش دیگر نیازی به جراحی و یا برداشت به وسیله پانچ نیست و برداشت از بانک مو تماما به وسیله دستگاه انجام شده و با توجه به اینکه با دستگاه می توان ریشه یا فولیکول مو را تماما و به درستی از بانک مو خارج کرد و در سطحی که دچار کم پشتی شده کاشت.

تمامی موهای کاشته شده رویش مجدد را تجربه کرده و به عبارت ساده تر ، هنگام استفاده از این روش می توان این تعهد را به متقاضی کاشت مو داد که تمامی موهای کاشته شده رشد می­کنند. در این روش از پشتِ سر متقاضیِ کاشت مو یا همان بانک موی فرد، گِرَفت­های مویی که مناسب برای کاشت در قسمت­های کم­ پشت سر هستند، به وسیله ­ی دستگاه FUE برداشت شده و بدون نیاز به کات شدن، در شکاف هایی که در سر بیمار ایجاد  شده ­اند کاشته می­ شود.

این روش به روش کاشت موی بدون جراحی جدید با دستگاه و یا تک گرفت دستگاهی، نیز معروف است. با توجه به اینکه در این روش دیگر نیازی به جراحی پشت سرمتقاضی نیست، به تبع آن جای بخیه و یا همان اِسکار باقی نخواهد ماند. این روش برخلاف روش­های فوق، به تنهایی برای عزیزانی که سطح کم پشتی موهای سرشان زیاد است کاربردی است مگر آنکه بانک مویِ فَرد مناسب نباشد و از تراکم خوبی برخوردار نباشد.

 

تفاوت روش­های  اف آی تی و اِف یو یی:

تفاوت این دو روش در نحوه ­ی برداشت از بانک مو می­ باشد و در نحوه­ ی کاشت هیچ تفاوتی ندارند و از طرفی دیگر با توجه به اینکه در روش اف آی تی از پانچ استفاده می شود درصد خطا در حدود 20 درصد می باشد یعنی اینکه موهای برداشت شده حین برداشت به احتمال 20درصد ممکن است صدمه ببیند و در نهایت 20% از موهای کاشته شده ممکن است که رشد نکنند.

ولی در روش  اِف یو یی ریشه یا همان فولیکول مو توسط دستگاه اِف یو یی برداشت می­ گردد که این امر باعث می ­گردد تمامی موهای کاشته شده با احتمال بسیار زیادی رشد کرده و همانند موهای طبیعی فَرد خواهند شد. از طرف دیگر سرعت برداشت مو در روش FUE در مقایسه با روش FIT ، بیشتر بوده و این امر سبب می­گردد که مدت زمانی­که بافت برداشته شده، خارج از بدن می­ماند بسیار کمتر از روش  FIT باشد که این امر تاثیر بسزایی در کیفیت نهایی موهای کاشته شده دارد.

*چرا استفاده از روش­های ترکیبی در بیشتر اوقات نتیجه ­ای بهتر از استفاده از فقط یک روش در کاشت مو دارد؟

پاسخ این سوال در 2 نکته بسیار مهم نهفته است:

تعداد موهای قابل برداشت و طول عمر مفید بافت (گِرَفت) و کیفیت موهای کاشته شده

 

1. تعداد موهای قابل برداشت:

به دلیلی که توضیح داده خواهد شد،تعداد موهای قابل برداشت و به تبع آن قابل کاشت در روش جراحی FUT از روش­های بدون جراحی FIT و یا FUE بیشتر است.

توضیح: یک مستطیل با ابعاد 10*1.5  سانتی متر  را در پشت سر (بانک مو) در نظر بگیرید. این ابعاد معمولا ابعاد یک نوار (فِلَپ) استاندرد برای برداشت از پشت سر است (به شرط آنکه Laxity و یا الاسیته پوست فرد مناسب باشد). فرض کنید که در این مستطیل تقریبا 3000 گِرَفت مو وجود دارد.

حال می­خواهیم از این منطقه برداشت انجام دهیم:

الف) استفاده از روش­های برداشت تک گِرَفت مانند اِف آی تی ، اِف یو یی و یا غیره

در این حالت ما نمی­توانیم تمامی موهای در این ناحیه را برداشت کنیم زیرا با انجام این کار و برداشت تمامی 3000 گِرَفت موجود در این ناحیه، یک مستطیل 10*1.5 در پشت سر خالی شده و دچار طاسی می­شود. بنابرین برای جلوگیری از این امر ما می­توانیم در بهترین حالت تنها 30% از این گرفت ها را برداشت کنیم تا 2000 گِرَفت باقیمانده جای خالی 1000 گِرَفت برداشته شده را پوشش دهند تا پشت سر دچار طاسی نشود.­

 

این ارقام تقریبی نشان می­دهند که ما تنها توانسته­ ایم از 30% ظرفیت موجود استفاده کنیم.

ب) استفاده از روش­های برداشت جراحی و یا برداشت نواری مانند اِف یو تی

نکته­ ی بسیار مهم در استفاده از روش جراحی F.U.T این است که در این حالت ما می­ توانیم تمامی گِرَفت­های موجود در این مستطیل را برداشت کنیم. زیرا در این حالت پس از برداشت کامل (با پوست نه فقط مو) این مستطیل، طول پایینی این مستطیل را به طول بالایی رسانده و بخیه می­ کنیم.

و پس از انجام این کار تمامی 3000 گِرَفت موجود در این فِلَپ و یا نوار برداشته شده قابل استفاده بوده و در ازای این تعداد گِرَفت قابل توجه تنها یک خط ظریف در پشت سر باقی می­ماند که اگر اندازه موهای پشت سر فرد درحدود 1.5 سانتی متر باشند این جای بخیه و یا خط قابل تشخیص نیست و تنها زمانی مشخص خواهد شد که فرد موهای پشت سر خود را کاملا بِتَراشد.  در کلینیک مدرن به دلیل اینکه برداشت فِلَپ با حساسیت و ظرافت بالایی انجام می­شود کمترین جای زخم و اِسکار را باقی می­ گذارد.

تشخیص ابعاد این مستطیل ­به خصوص عرض آن بسیار حساس بوده و توسط متخصص پوست و مو تعیین می­ شود. عرض این نوار نسبت مستقیمی با نرم بودن و Laxity (شُلی) پوست بیمار دارد. یعنی اینکه در افرادیکه پوست سفتی دارند و Laxity پوست آنها کم است اگر عرض نوار بیش از حد استاندار تعیین گردد باعث می­شود که 2 لبه ­ی پوست به همدیگر نرسیده و در نهایت اِسکار و یا جای بدی از خود بجای بگذارد.

2. طول عمر مفید بافت و کیفیت موهای کاشته شده:

به دلیلی که توضیح داده خواهد شد،کیفیت موهای کاشته شده در روش جراحی FUT از روش­های بدون جراحی FIT و یا FUE بیشتر است.

توضیح: همانگونه که می­دانید مو یک عضو و بافت زنده است و پس از خارج شدن از پوست تنها زمان محدودی را می­تواند زنده بماند و باید تا کیفیت خود را از دست نداده است، سریعا دوباره به پوست برگردانده شود و از خون تغذیه نماید.

هرچه مدت زمانیکه مو خارج از بدن می­ماند بیشتر گردد، احتمال موفقیت پیوند مو کاهش یافته و این امر سبب می­گردد تا موهای کاشته شده رویش مجدد  نکنند زیرا بافتِ کاشته شده به این دلیل که مدت زمان زیادی بین برداشت و کاشت را تجربه کرده است کیفیت خود را از دست داده است.

پس هرچه مدت زمان بین برداشت مو (گِرَفت) و کاشت آن کمتر باشد کیفیت موهای کاشته شده بیشتر بوده و پیوند مو موفقیت آمیزتر خواهد بود و فرد نتیجه بهتری را از کاشت مو دریافت خواهد کرد.

در حالتیکه برای برداشت مو و یا گِرَفت از بانک موی فرد از روش جراحی FUT انجام می ­شود، بلافصله پس از برداشت نوار (فِلَپ) از پشت سر، مرحله جداسازی موها از داخل نوار برداشته شده شروع شده و این موها پس از دسته بندی و جداسازی تحویل تیم کاشت شده و فرآیند کاشتِ آنها شروع می­ گردد. شایان ذکر است که نیازی نیست تیم کاشت صبر نماید که جداسازی موها (گِرَفت­ها) بطور کامل به پایان برسد و سپس کاشت را شروع نماید. در این روش مدت زمانیکه بافت خارج از بدن می­ماند از طول عمر مفید آن کمتر است.

و این در حالی است که در روش برداشت به صورت FIT ، تیم کاشت باید منتظر بماند تا مرحله برداشت گِرَفت به طور کامل به اتمام رسیده و سپس اقدام به کاشتِ گِرَفت­ های برداشته شده نماید. این امر موجب می ­گردد تا مدت زمانی که بافت از بدن بیرون است افزایش یابد و به تبع آن کیفیت موهای کاشته شده کاهش یافته و درنهایت تمامی موهای کاشته شده رشد مجدد پیدا نکنند.

نتیجه: با مقایسه روش FUT و FIT متوجه می­ شویم که کیفیت و همچنین تعداد گِرَفت­های قابل برداشت در روش­­های  جراحی مانند اِف یو تی بیشتر است.

3-کاشت به روش BHT بی اِچ تی  (روش برداشت استفاده از موهای بدن)

از جمله تکنیک های کاشت مو روش BHT است. در این روش، برداشت مو از مناطقی مثل جلوی سینه یا کمر و یا ریش (نزدیک به گردن)  برای کاشت در نواحی از سَر که دچار کم­ پشتی شده است، صورت می ­گیرد. در کاشت مو برای افرادی که از بانک موی خوبی برخوردار هستند نیازی به برداشت از سایر مناطق بدن نیست زیرا بانک موی این افراد برای ایجاد تراکم قابل قبول، کافی است. در برداشت از سینه و کمر و یا حتی ساق پا باید خاطر نشان کرد که جنس گِرَفت­های این مناطق متفاوت با گِرَفت­­های سر از نظر ضخامت، ماندگاری، پوشش­ دهی و زاویه خواب می­ باشند و از آنها تنها می­توان برای تراکم دادن بیشتر به موهای کاشته شده (موهای برداشت شده از بانک مو) استفاده کرد و نمی­توان اساس کاشت مو را بر مبنای موهایی به غیر از موهای بانک مو (موهای پُشت سر) گذاشت.

در ارتباط با برداشت از ریش مسئله به شکل دیگری است و روی گِرَفت­های برداشت شده از ریش می­توان حساب دیگری کرد زیرا این گِرَفت­­ها نسبت به گِرَفت­­های سینه و کمر ماندگارتر هستند و احتمال موفقیت در پیوند موهای ریش به سر، بیش از 80 درصد است.

* چرا خط رویش بیشتر افرادی که کاشت مو انجام داده­ اند بصورت مصنوعی و یا به اصطلاح عروسکی یا مسواکی است؟

یا به عبارتی دیگر

*کاشت مو با خط رویش طبیعی چگونه است؟

پاسخ : برای پاسخ به این سوال ابتدا باید به تفاوت­هایی که بین سَری که عمل پیوند مو و یا همان کاشت موی طبیعی روی آن انجام شده و یک سَر طبیعی با موهایی پُرپُشت اشاره کرد.

1- جنس موها و گِرَفت­های کاشته شده در خط رویش(Hairline)

نحوه رویش مو بر روی یک سَر طبیعی بدین شکل است که گرفت­های کُرکی شکل و نازک که گِرَفت نوع یک نامیده می­ شوند، خط رویش را تشکیل داده و هرچه از ناحیه خط رویش (Hairline) به سمت فَرق سَر (Vertex) برویم معمولا جنس موها ضخیم­تر شده و نوع گِرَفت­ها بالاتر می ­رود. حال آنکه در بیشتر موارد در هنگام کاشت مو به این نکته دقت نمی ­شود و بجای آنکه برای کاشتِ خط رویش، از گرفت­های نوع یک و یا کُرکی شکل استفاده شود، تا خط رویش کاملا طبیعی به نظر برسد، از گرفت­های نوع 3 ویا حتی 4 استفاده می­ شود، که این گرفت ها بیشتر مناسب کاشت فَرق سر و یا ناحیه­ هایی بجز خط رویش هستند. دلیل این اتفاق می­ تواند عدم توجه به جزئیات توسط تیم پزشکی و تکنسین­ ها، عدم استفاده از نیروی متخصص برای جداسازی گِرَفت­ها، عدم انتخاب روش مناسب کاشت و … می­ باشد.

 

2- شکاف­ها و حفره ­هایی که تار موها از آن روئیده­ اند

شکاف­هایی که بصورت طبیعی روی سَر هستند بسیار ظریف بوده به طوریکه مشخص نیستند، حال آنکه در پروسه کاشت مو، برای قرار دادن موها در پوست سر باید شکاف­هایی را در سَر ایجاد کرد که اگر این شکاف­ها به اندازه کافی ظریف و کوچک نباشند نتیجه کاشت، کاملا عروسکی خواهد بود.

 

3- تفاوت تراکم موها

هرچقدر که تراکم موهای کاشته شده بیشتر باشد، سَر کاشته شده طبیعی­تر به نظر رسیده و پوست سر (کَفِ سَر) کمتر دیده خواهد شد. برای ایجاد تراکم بالا در درجه اول، شخص باید از بانک موی خوبی برخوردار باشد و همچنین برای استفاده بهینه و مفید از بانک مو، باید شکاف­های بیشتر و دقیقتر و ظریف­تری در پوست سر ایجاد شود.

برای ایجاد شکاف­های بیشتر در واحد سطح، باید از تیغ­ها و ابزارهای دقیق­تر و ظریف­تری استفاده کرد. به عنوان مثال با استفاده از ابزارها و تیغ ­های معمولی، می­توان 10 عدد شکاف در یک دایره به شعاع واحد ایجاد کرد در صورتیکه با استفاده از تیغ­ های ظریف­تر می­توان تا 50 عدد شکاف ایجاد کرد.

نتیجه این کار تراکم 5 برابری را به همراه خواهد داشت.

کلینیک مُدرن با استفاده از تیم متخصص پزشکی و تکنسین ­های مجرب خود و بهره ­گیری از مِتُدهای روز دنیا در زمینه کاشت مو تمامی موارد ذکر شده را با دقت هرچه بیشتر در تمامی پروسه ­های کاشت رعایت نموده و این امر سبب آن شده است که بیش از 95% کاشت­های انجام­ شده در این مجموعه بسیار طبیعی بوده و به تبع آن رضایت 95% متقاضیان کاشت مو را بدست بیاورد.

 

منبع : www.webmd.com

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار