• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

عوامل طبیعی برای تقویت و رشد مژه

عوامل طبیعی برای تقویت و رشد مژه

عوامل طبیعی برای تقویت و رشد مژه موضوع مهمی است که در ادامه به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. از این رو با ما همراه باشید. مژه یکی از عوامل زیبایی صورت و چشم ها است . مژه ها به چشم های شما فرم و شکل خاصی می دهند و همچنین از چشم های شما در مقابل ذرات خارجی محافظت می کنند .  مراقبت از مژه به همان اندازه مهم است که مراقبت از مو هست. برای پر پشتی، زیبایی و رشد سریع مژه ها راهکار های فراوانی وجود دارد که شما می توانید از آن ها کمک بگیرید ولی استفاده از راه های طبیعی که بتوان از آن ها برای رشد مژه در منزل کمک گرفت در میان مردم طرف داران بیشتری دارد . بنابر این ما در این مقاله قصد داریم که به بیان برخی از این روش ها بپردازیم تا تاثیر مو در زیبایی را بدانید.

  • عوامل طبیعی که باعث تقویت و رشد مژه در منزل می شوند

▪ ویتامین E

تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۰ نشان داده است که رشد مژه در افرادی که ویتامین E مصرف می کنند بیشتر است از افرادی  که پلاسبور مصرف می کردند. خواص آنتی اکسیدانی ویتامین E  باعث کاهش اکسید کنندگی پوست می شود و می تواند در رشد مژه به ما کمک کند.

راه های تقویت رشد مو

▪ ویتامین B کمپلکس نمونه ای از عوامل طبیعی برای تقویت و رشد مژه

بیوتین به رشد سریع و تقویت مژه می تواند کمک کند. ازجمله ویتامین B کمپلس که در غذاها مانند ویتامین گردو،  بادام ، موز ، سفیده تخم مرغ و … یافت می شود می تواند کمک شایانی به تقویت و رشد مژه در منزل  به ما بکند.

▪ روغن زیتون

روغن زیتون تاثیر بسزایی در تقویت و رشد مژه دارد. برای داشتن مژه هایی زیبا شب ها قبل از خواب از روغن زیتون استفاده نمایید‌. روغن زیتون سر شار از اسید اولئیک و همچنین ویتامین  E است که هر دو برای رشد مو نیاز است . این دو عنصر می توانند به رشد مژه در منزل به شما کمک کنند.

▪ کره شیا

کره شیا ، که از یک دانه و غلات می اید . سالیان درازی است که برای تقویت پوست ، مو و ناخن استفاده می شود. کره شیا حاوی ویتانین های Eو Aاست که هر دو سبب تقویت فیلیکول های مو و افزایش رشد مژه می شوند.

روش استفاده از کره شیا: یک تکه پنبه را در مقدار کمی کره شیا قرار بدهید و آن را به ارامی به مژه ها بزنید اجازه بدهید یک شب بر روی مژه ها بماند و صبح آن را شست و شو بدهید.

▪ روغن هسته انگور از عوامل طبیعی برای تقویت و رشد مژه

این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسید های چرب غیر اشباع آن تا ۹۰ درصد می رسد. روغن خالص دانه انگور ترکیب فوق العاده مناسب برای فعال سازی رشد مجدد پیاز مو است . که می توانید از این روغن برای رشد مژه در منزل استفاده کنید.

▪ روغن جوجوبا

جوجوبا در حقیقت دانه هایی مانند بادام زمینی هستند که در گذشته در محلی میان مکزیک و آمریکا رشد میکرده اند. این روغن با غلظت زیاد اما مانند چربی پوست انسان است و دارای خاصیت جذب سریع است .روغن جوجوبا دارای تاثیرات فوق العاده در زمینه پوست و مو از جمله:ضد چروک و سر شار از ویتامین های B, A  E می باشد که می تواند به ضخیم تر شدن مو و مژه کمک کند.

▪ روغن سیاه دانه از دیگر عوامل طبیعی برای تقویت و رشد مژه

روغن سیاه دانه و یا سیاه تخمه یکی از بهترین روغن ها برای رشد و تقویت مژه و مو است. روغن سیاه دانه کاربر فراوانی در صنایع آرایشی و بهداشتی دارد از جمله: تهیه لوسیون های ضد ریزش مو و ابرو  و تقویت کننده های گیاهی و طبیعی برای افزایش رشد مو و مژه مورد استفاده قرار میگیرند.

▪ روغن رزماری

روغن رزماری یا اکلیل کوهی یه کی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا است . همچنین این گیاه در رشد و تقویت مژه و ابرو و مو میتواند کمک شایانی به شما بکند که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار است.

▪ برس کشیدن مژه ها

برس کشیدن مژه می تواند باعث افزایش رشد مژه ها شود آن هم به دلیل این که گرد و غبار و ذرات ریزی که بر روی مژه می نشینند می توانند منافذ آن را بسته و باعث کاهش رشد مژه و یا حتی ریختن مژه شوند. به علاوه برس کشیدن می تواند گردش خون را سریع تر کند تا مواد مغذی بیشتری به فولیکول های مو برسند. از این روش ساده می توانید برای رشد مژه در منزل کمک بگیرید.

▪ چای سبز

چای سبز دارای فلاو نوئید ها است  که می توانند به رشد مژه در منزل به شما کمک کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار