• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

مِزوتِراپی معجزه قرن (درمان و جلوگیری از ریزش مو و رسیدن به رویشی مجدد)

در آشنایی با مزوتراپی جالب است که بدانید ریشه کلمه مزوتراپی یونانی بوده و اصل این کلمه به شکل Meso Therapeia می­باشد که در آن کلمه Meso به معنای میان و کلمه Therapeia در لغت به مفهوم درمان پزشکی می­باشد. این درمان پزشکی بصورت بدون جراحی و بیهوشی می­باشد.

برای جلوگیری از احساس درد در محل تزریق، می­توان از بی­حس کننده­های موضعی نیز استفاده کرد. در فرآیند مزوتراپی، مواد مغذی و ضروری و ویتامین­های مفید برای منطقه تزریق و داروهای هومیوپاتیک در مقادیر میکروسکوپی بصورت زیر یا درون جلدی در محل مورد نظر تزریق می­شوند.

مزوتراپی یک راه درمانی جدید است و در این روش بجای استفاده از داروهای خوراکی، مستقیما دارو را در پوست تزریق می­کنند. این روش درمانی، کابردهای متفاوتی دارند که در قسمت مزوتراپی مفصل به آن خواهیم پرداخت. در اینجا فقط به کاربرد مزوتراپی در بهبود وضعیت موها و درمانِ ریزش مو و تقویت آن خواهیم پرداخت.ش ما میتوانید جهت کاشت مو به مرکز زیبایی مدرن کلینیک در تهران مراجعه کنید.

تاثیر مزوتراپی بر روی مو چیست؟

در آشنایی با مزوتراپی باید بدانید که مزوتراپی مو یک روش درمانی است که از طریق تزریق داروها، ویتامین‌ها و عناصر غذایی به داخل پوست سر عمل می‌کند و به چند روش مختلف قابل اجرا است. داروهای تزریقی در روش مزوتراپی به وسیله یک سوزن کوچک در عمق یک میلی‌متری پوست سر (محل وجود فولیکول‌های مو) قرار داده می‌شود.

این روش کاملاً بدون درد است. به این ترتیب بر تأثیر پوست سر به عنوان یک مانع در برابر رشد موها غلبه می‌شود و مقدار کافی از داروها و مواد تقویت کننده رشد مو دقیقاً در همان نقطه‌ای که لازم است، تأمین می‌شود. برای انجام عمل مزوتراپی زمان زیادی لازم نیست.

مزوتراپی موی سر نتایج بسیار سریع و خوبی در درمان ریزش مو حاصل می‌کند، زیرا در این روش، داروها مستقیماً در محل ریشه مو و دقیقاً به همان مقداری که لازم هستند تزریق می‌شوند. در واقع مقدار دقیق مواد و عناصر مورد نیاز برای رشد موها را به وسیله هیچ روش درمانی دیگری نمی‌توان تأمین کرد. به همین علت است که مزوتراپی برای درمان بیماری‌های مختلف مربوط به موها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هدف از مزوتراپی چیست؟

برای کسانی که موی سالم دارند، از مزوتراپی برای مراقبت از موها و پیشگیری از ریزش آنها استفاده می‌شود. در این افراد مزوتراپی باعث افزایش رشد موها شده و آن دسته از فولیکول‌هایی که در فاز تلوژن (فاز استراحت) از چرخه رشد مو مانده‌اند را فعال می‌سازد. به این ترتیب ریزش موها به تأخیر افتاده و فاز فعال رشد آنها طولانی‌تر می‌شود و موها انعطاف‌پذیری و درخشندگی بیشتری پیدا می‌کنند.

در افرادی که موی آسیب‌دیده دارند یا به ریزش مو دچار شده‌اند، از مزوتراپی جهت القاء کردن فاز رشد فعال موها، بهبود ساختار مو، رفع سفیدی موها، افزایش ترشح چربی‌های طبیعی (سبوم) از غدد چربی پوست سر و تقویت ماهیچه‌های نگهدارنده موها استفاده می‌شود. در صورتی که ریزش مو به خاطر ابتلاء به بیماری‌های داخلی مختلف باشد، عمل مزوتراپی به منظور متوقف کردن روند ریزش موها انجام می‌گیرد.

 

تاثیر مزوتراپی بر رشد مجدد موهای ریخته چیست؟

در آشنایی با مزوتراپی، نه تنها به توقف روند ریزش موها کمک می‌کند، بلکه موجب رشد مجدد موهایی که فولیکول‌های آنها زنده ولی در حالت “خواب” به سر می‌برد، می‌شود. هر چقدر استفاده از روش درمانی مزوتراپی را زودتر شروع کنید، شانس باقی ماندن موها و توقف ریزش آنها بیشتر خواهد بود.

 

مدت زمان لازم برای انجام مزوتراپی چقدر است؟

عمل مزوتراپی به صورت دوره‌ای و در قالب یک سری جلسات درمانی متوالی انجام می‌شود. تعداد جلسات لازم برای هر بیمار بسته به شدت ریزش موها و نتایج مورد انتظار برای او متغیر خواهد بود. به طور متوسط این عمل در طی بیش از 10 تا 12 جلسه به فاصله هر 5 تا 7 روز یک بار انجام می‌شود.

زمان دقیق این جلسات به چرخه رشد موها در بیمار و زمان لازم برای اثربخشی داروهای تزریق شده بستگی دارد. پس از پایان این سری از جلسات درمانی، در صورتی که پزشک تشخیص بدهد، ترکیب دارویی مورد نظر هر ماه یک بار در بیمار تزریق می‌شود تا به حفظ نتایج به دست آمده کمک کند. در این صورت مزوتراپی می‌تواند آثار و نتایج بادوام و ماندگاری داشته باشد.

 

چند دوره از عمل مزوتراپی برای هر فرد لازم است؟

نیاز غذایی فولیکول‌های مو به طور پیوسته ادامه دارد و هیچ گاه متوقف نمی‌شود. اگر مشکل ریزش یا کم‌پشتی مو با یک دوره مزوتراپی حل نشود و عاملی که باعث جلوگیری از جریان خون و تغذیه طبیعی فولیکول‌های مو می‌شود همچنان به قوت خود باقی باشد، باید خون­رسانی و تقویت موها به طور مصنوعی باز هم ادامه پیدا کند.

در این صورت معمولاً عمل مزوتراپی حداقل یک تا دو بار در سال انجام می‌شود.

 

مکانیزم عملکرد مزوتراپی چگونه است؟

ترکیبات دارویی مورد استفاده در مزوتراپی باعث تقویت جریان خون در رگ‌های خونی پوست سر و بهبود تغذیه و خونرسانی به فولیکول‌های مو می‌شود. این ترکیب دارویی شامل اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و عنصر روی می‌باشد و تزریق آن در پوست سر باعث سلامتی و زیبایی بیشتر موهای شما خواهد شد.

ویتامین B که در ترکیب داروهای مزوتراپی وجود دارد باعث رفع شوره سر، تقویت فولیکول‌های مو و بهبود عملکرد غدد چربی می‌شود. رنگ­دانه ملانین از سفید شدن موها جلوگیری می‌کند و رنگ طبیعی آنها را تقویت می‌نماید.

به طور کلی مواد و ترکیبات موجود در داروهایی مزوتراپی، لیست بلند بالایی دارد. علاوه بر آن برای هر شخص ترکیبات مختلفی بر اساس شرایط و نیازهای او و نوع داروهایی که برای درمان عارضه شناخته شده نیاز دارد، تهیه می‌شود.

 

مزوتراپی چه فوایدی دارد؟

مزوتراپی از مزایا و فواید بسیار زیادی برخوردار است که باعث گسترش روزافزون استفاده از آن در سراسر دنیا شده است. برخی از مهم‌ترین مزایای مزوتراپی عبارت است از:
-روشی کاملاً ایمن و بی‌خطر است.

-عوارض جانبی از قبیل آلرژی و حساسیت‌های دارویی به دنبال ندارد.

-نیازی به استفاده از بی‌حسی یا بیهوشی ندارد.

-دوره بهبودی پس از عمل بسیار سریع است.

 

عملی کاملاً بدون درد و ناراحتی است.

نتایج مورد انتظار از عمل مزوتراپی کدام است؟
مهم‌ترین آثار و نتایجی که عمل مزوتراپی برای یک شخص می‌تواند داشته باشد، شامل موارد زیر است:
-افزایش حجم، پُرپشت شدن و تقویت رشد موها
-جلوگیری از ریزش شدید و سریع موها
-تحریک فولیکول‌های مو جهت ورود به فاز فعال (آناژن) در چرخه رشد خود
-تقویت موها و بازیابی موهایی که قبلاً ریخته است.
 

آیا مزوتراپی درد دارد؟

در آشنایی با مزوتراپی برای ریزش موها یک عمل کاملاً بدون درد است. با این حال ممکن است ناراحتی مختصری را به خاطر سوراخ‌های ریزی که در پوست سر ایجاد می‌شود، احساس کنید.

به خاطر داشته باشید که در حدود 90 تا 92 درصد از بیمارانی که از آلوپسیا یا ریزش مو رنج می‌برده‌اند، توانسته‌اند با استفاده از مزوتراپی به نتایج فوق‌العاده‌ای دست پیدا کنند و هیچ یک از این بیماران از درد و ناراحتی در زمان انجام این عمل شکایتی نداشته‌اند.

عمل مزوتراپی هزینه سنگینی ندارد و اصولاً هر شخصی می‌تواند بدون صرف مبالغ گزاف، از عهده هزینه‌های این عمل بر بیاید. اگر شما هم به علت اختلالات هورمونی یا عوارض دیگر دچار ریزش مو شده‌اید، توصیه می‌کنیم که حتماً این روش را امتحان کنید.

 

نتایج مزوتراپی تا چه مدت دوام دارد؟

در آشنایی با مزوتراپی برای درمان ریزش موها در اثر اختلالات هورمونی و افزایش بیش از حد بعضی از هورمون‌ها انجام می‌شود. تحقیقات نشان داده است که اگر مزوتراپی در دوره‌های زمانی درازمدت انجام شود، می‌تواند اثربخشی بسیار بیشتری داشته باشد.

معمولاً مزوتراپی در یک دوره 8 تا 12 هفته‌ای به صورت هر هفته یک بار انجام می‌شود. این برنامه می‌تواند به توقف ریزش مو هم در مردان و هم در زنان کمک کند. اما به خاطر داشته باشید که مزوتراپی نمی‌تواند موهای جدیدی برای شما تولید کند، بلکه فقط رشد موهای موجود و میزان فعالیت فولیکول‌های مو را تقویت می‌نماید.

 

نتایج مزوتراپی از چه زمانی قابل مشاهده خواهد بود؟

اولین آثار درمان مزوتراپی در حدود 4 ماه بعد از پایان جلسات درمانی شروع به پدیدار شدن می‌کند. این نتایج می‌تواند به صورت مداوم و ماندگار باشد، ضمن آنکه توصیه می‌شود برای حفظ ماندگاری نتایج این عمل، استفاده از آن را در دراز مدت ادامه دهید.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مدرن کلینیک در ارتباط باشید.

 

منبع : ویکی پدیا

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار