• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

لیپوماتیک غبغب

لیپوماتیک غبغب

غبغب برجستگی  زیر چانه است که بر اثر افتادگی عضلات صورت و گردن می باشد که یا ممکن است به صورت ارثی باشد یا بر اثر چاقی فرد و چربی های اضافی باعث ایجاد غبغب باشد. یکی از راه هایی که می توان بر آن غلبه کرد، انجام عمل لیپوماتیک می باشد که تاثیر بسزایی را در زیبایی افراد دارد. از این رو در ادامه شما را به صورت کامل با لیپوماتیک غبغب آشنا خواهیم کرد. همراه ما باشید.

عوامل ایجادکننده غبغب

عوامل متعددی باعث ایجاد غبغب در افراد می شود:

1-  افزایش سن

2- چاقی و افزایش وزن

با افزایش سن پوست صورت حالت ارتجاعی خودش را از دست می دهد و همچنین قدرت و حجم عضله کاهش پیدا می کند که باعث افتادگی عضله زیر چانه و باعث ایجاد غبغب می شود.

از جمله عواملی که باعث ضعف عضلات می شود

1- کم کاری تیروئید

2- ضعف غدد فوق کلیه

3- کمبود پروتئین

4 تغذیه نامناسب

عواملی که باعث ایجاد غبغب می شود

1-  مشکلات مادرزادی و ارثی

2- چربی انباشته شده در ناحیه گردن

3- ضعف شدن عضلات گردن

4- همچنین کسانی که عادت به گرفتن چانه به سمت پایین دارند دچار به غبغب می شوند.

غبغب حالتی است که با تجمع یک لایه چربی در زیر گردن ایجاد می شود. امروزه با پیشرفتی که در تکنولوژی ایجاد شده و استفاده مکرری که همه از کامپیوتر، لب تاب، گوشی استفاده می کنند و سرشان را به سمت پایین خم می کنند باعث ایجاد غبغب می شوند به علت اینکه با خم کردن مداوم سرو گردن به سمت پایین باعث ضعف عضلات می شود برای جلوگیری از ضعیف شدن عضلات بهتر است هرزچندگاهی سرخود را بلند کرده و باعث کشیدگی عضلات شود.

لیپوماتیک غبغب

رابطه چاقی و غبغب

برخی افراد چاق که مبتلا به این عارضه هستند سعی می کنند با لاغر کردن خود باعث از بین رفتن غبغب شوند شاید با این کار تا حدودی نه به طور کامل باعث از بین رفتن غبغب شوند ولی در کل چربی های این ناحیه جزو سخترین چربی هاست و از بین رفتن آن با ورزش فعالیت و لاغر کردن غیر ممکن است. راهترین راه برای از بین بردن غبغب جراحی لیپوماتیک است. عمل لیپوماتیک غبغب از جمله مواردی است که در افرادی که دارای افتادگی چانه هستند مورد استفاده قرار می گیرد. این روش یکی از مواردی است که باعث زیبا سازی صورت و از بین رفتن چربی های زیر چانه می شود.

زمانی که فرد چاق می شود و افزایش وزن پیدا می کند چربی در بخش های مختلف بدن بخصوص غبغب تجمع پیدا می کند که با عمل لیپو ماتیک می توان این چربی ها را از این ناحیه خارج کرد چربی های خارج شده این قسمت زنده هستند و می توان به بخش های دیگر بدن اضافه کرد که خارج کردن چربی ها از این قسمت با بی حسی صورت می گیرد و اضافه کردن چربی ها به قسمت های دیگر بدن با بیهوشی صورت می گیرد. لیپوماتیک به علت اینکه دارای دوره درمان کوتاه مدتی نسبت به بقیه روش ها می باشد. این روش نسبت به سایر روش ها کاملا ساده و تقریبا بدون درد انجام می شود و از طرف دیگر در این روش توده چربی به صورت زنده خارج می شود که امکان انتقال به سایر بخش ها در آن وجود دارد.

انجام عمل لیپوماتیک غبغب

عمل لیپوماتیک برای یکسری از افراد جامعه اصلا مناسب نمی باشد

1- افراد زیر 18سال

2- افرادی که معمولا دچار چاقی مفرط می شوند.

3- افرادی که بیماری های خاصی دارند مانند بیماری های قلبی، هموفیلی، عفونی و …

4- افرادی که دارای عضلات انعطاف پذیری نیستند.

چگونگی انجام شدن لیپوماتیک غبغب

در ابتدای کار فرد دارای عارضه به پزشک متخصص مراجعه می کند. پزشک متخصص همه زوایایی ممکن را بررسی می کند و آن بخش از غبغب را که چربی انباشته شده است را شناسایی می کند. برای شناسی این منطقه بیمار باید افتادگی زیر چانه یا به عبارتی غبغب خود را محکم نگه دارد که در این صورت پزشک متخصص می تواند آن قسمتی را که باید چربی های اضافی از افتادگی چانه حذف شود را شناسایی بکند.

در مرحله آخر با توجه به صلاح دید پزشک متخصص فرد یا بیهوش می شود یا آن قسمت از بدن دچار بی حسی می گردد و مدت زمان تخلیه چربی‌های بیمار با توجه به مقدار چربی که فرد در زیر چانه خود دارد به طول می‌انجامد. در لیپوماتیک زیر چانه از دستگاه کونولا استفاده می شود که با حرکات رفت و برگشت خود باعث تخلیه چربی در این ناحیه می‌شود

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار