• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

ویتامین های کلیدی برای سلامت مو

نقش مو در زیبایی

داشتن موهای پرپشت و سالم برای همه ی خانم ها و آقایان بسیار مهم است. حجم موها در سر و نیز در ابرو و مژه یکی از عوامل زیبایی و جذابیت چهره محسوب می شود. گاهی ریزش مو و کم پشت شدن آن ها باعث ایجاد احساس ناراحتی و کم شدن اعتماد به نفس در فرد می شود به همین علت افرادی که به کم پشتی یا ریزش مو دچارند همواره به دنبال روش هایی برای درمان این معضل هستند. یکی از بهترین روش ها براین این مسئله روی آوردن به ویتامین های کلیدی برای سلامت مو می باشد.

 اگر شما برای قطع ریزش مو به پزشک متخصص مراجعه کنید حتما میزان ویتامین های کلیدی برای سلامت مو را در بدن شما از طریق آزمایش های لازم می سنجد و احتمالا مصرف چند نوع از آن ها را برای تان تجویز خواهد کرد. اگر می خواهید انواع ویتامین ها و راه های تقویت آن ها را بشناسید می توانید در ادامه ی مطلب ما را همراهی کنید.

  • دلایل ریزش مو
  • مصرف مواد مخدر و دخانیات
  • اختلالات غده ی تیروئیدی
  • استرس و فشارهای روانی
  • بارداری و زایمان و شیردهی
  • ریزش موی ارثی و ژنتیکی
  • کم شدن میزان آهن و پروتئین و هم چنین دیگر ویتامین های کلیدی برای سلامت مو
  • شیمی درمانی
  • مصرف داروهای خاصی مثل داروهای هورمونی
  • و …

در این مقاله به مهم ترین علت ریزش مو یعنی کم شدن میزان ویتامین های کلیدی برای سلامت مو و شناخت آن ها می پردازیم.

ویتامین های کلیدی برای سلامت مو

ویتامین های کلیدی برای سلامت مو اگر در بدن کم شوند باعث شکنندگی و ریزش مو ها و کدر شدن آن ها خواهند شد. این ویتامین های مهم و خوراکی های حاوی آن ها عبارت اند از:

ویتامین A

ویتامین A ویتامین لازم برای رشد تمام سلول ها می باشد. می دانید که بافت مو دارای سریع ترین میزان رشد را نسبت به سایر بافت های بدن است بنابراین ویتامین A برای آن حیاتی است. مو ها برای تقویت شدن به روغن سبوم برای سالم و مرطوب نگه داشتن پوست سر نیاز دارند که این ماده با کمک ویتامین A توسط غدد ساخته می شود.

خوراکی های حاوی ویتامین A: هویج، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، کلم پیچ، اسفناج، شیر،روغن کبد ماهی،ماست و تخم مرغ.

* نکته: دقت کنید که ویتامین آ محلول در چربی است و خوردن بیش از حد آن ممکن است خطرناک و باعث ریزش مو شود.

ویتامین E

ویتامین E یکی از ویتامین های کلیدی برای سلامت مو می باشد که به عنوان یک آنتی اکسیدان باعث جلوگیری از استرس اکسیداتیو می شود. طبق یک آزمایش انجام شده افرادی که به مدت ۸ ماه به طور مرتب ویتامین E مصرف کردند موهایشان به میزان ۳۴.۵ درصد رشد بیش تری داشتند.

خوراکی های حاوی ویتامین E: بادام، دانه های آفتاب گردان، آووکادو، اسفناج.

ویتامین های کلیدی برای سلامتی مو

ویتامین B

ویتامین B یا بیوتین از مهم ترین ها برای سلامتی موهای شما می باشد که طیف گسترده ای از غذاها موجود است. گروه های دیگر ویتامین B از طریق تولید گلبول های خونی باعث انتقال اکسیژن و مواد مغذی بیش تر به فولیکول های مو بر کیفیت و سرعت رشد  مو اثر می گذارند.

خوراکی های حاوی ویتامین B: غذاهای دریایی، غلات سبوس دار، برگ های سبزیجات تیره رنگ، بادام، ماهی، گوشت.

* نکته: ویتامین B12 در مواد غذایی حیوانی یافت می شود و افراد گیاه خوار باید حتما برای تامین این ویتامین مکمل خاصی را در نظر بگیرند.

ویتامین C

رادیکال های آزاد باعث استرس اکسیداتیو می شوند که در نتیجه ی آن رشد موها دچار توقف و پیری می شوند. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان بسیار قوی محسوب می شود که موها را در برابر این اتفاق محافظت می کند. هم چنین این ویتامین با کمک به بدن برای ساخت کلاژن به عنوان یکی از اساسی ترین ویتامین های کلیدی و بسیار مهم برای سلامت مو به شمار می رود.

خوراکی های حاوی ویتامین C: فلفل، توت فرنگی، میوه ی مرکبات مثل پرتقال، نارنگی، لیمو، گوجه و … .

ویتامین D

آلوپسی یا ریزش مو با میزان ویتامین D موجود در بدن ارتباط مستقیم دارد. با اینکه درمورد چگونگی نقش ویتامین D در سلامت و تقویت موها اطلاعات دقیقی به دست نیامده است اما طبق نظر برخی محققان و متخصصان این ویتامین در تولید مو و رشد فولیکول های جدید نقش دارد.

خوراکی های حاوی ویتامین D: نور آفتاب اصلی ترین منبع ویتانین  دی است، قارچ، روغن کبد ماهی، ماهی های چرب و نیز غذاهای غنی شده با ویتامین دی.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار