• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

واژه­ های کلیدی و کاربردی در کاشت موی طبیعی

واژه­ های کلیدی و کاربردی در کاشت موی طبیعی چیست؟ به هنگام دریافت مشاوره تلفنی و یا به هنگام حضور در یک جلسه مشاوره حضوری در ارتباط با کاشت و پیوند موی طبیعی و قابل رشد معمولا با واژه هایی تخصصی و کابردی مواجه می شوید که با دانستن تعاریف این کلمات تخصصی می توانید تصمیم بهتری درباره نوع و تکنیک کاشت موی خود بگیرید، در این قسمت به بیان و تشریح این واژه ها می پردازیم با مدرن کلینیک همراه باشید.

گِرَفت چیست؟

واحد شمارش موی سر گرافت است نه تار مو. هر گرافت از چند تار مو تشکیل شده که از ریشه به هم ارتباط دارند .به شکاف­هایی که روی پوست قرار دارد و از آنها تار موها روئیده­اند، گِرَفت گفته می­شود. به عبارت دیگر از یک گِرَفت می­تواند چندین تار مو روئیده باشد.

به اصطلاح ،در فرآیند کاشت مو، به گِرَفتی که از آن 1 تار مو روئیده است، گِرَفت تک تارِ مو یا گِرَفت نوع یک می­گویند و به گِرَفتی که از آن 2 عدد تار مو روئیده است، گِرَفت نوع 2 و یا گِرَفت دوتایی می­گویند.

بانک مو چیست؟

بانک مو به منطقه ­ای از پُشتِ سر گفته می­شود که این قابلیت را داراست تا از آن برداشت گِرَفت صورت گرفته و سپس بعد از انجام فرآیندهای لازم روی گِرَفت ­های برداشته شده، آنها را در منطقه­ ایی که دچار طاسی و یا کم پشتی شده است، کاشت.

Flap یا فِلَپ چیست؟

فِلَپ یکی دیگر از واژه­ های کلیدی و کاربردی در کاشت موی طبیعی  است. فلپ به نوار باریکی گفته می­شود که از بانک مو با انجام یک جراحی ساده، به همراه پوست و گِرَفت­های موجود در آن، برداشته می­شود. نکته مهم اینست که طول و عرض فِلَپ همواره نسبت مستقیمی با میزان Laxity (شُلی و یا انعطاف پذیری) پوستِ بانک مو دارد. طراحی این فِلَپ و محاسبه طول و عرض آن توسط متخصص پوست و مو انجام خواهد شد تا در نهایت اِسکاری که از خود به­ جای می ­گذارد ناچیز باشد.

Scar یا اِسکار چیست؟

در فرآیند کاشت مو، ابرو و ریش و سبیل، به جای بخیه و یا اثر باقی­مانده از برداشت فِلَپ، اِسکار می­گویند. اگر برداشت فِلَپ با دقت و ظرافت انجام شود، این اِسکار و یا جای بخیه قابل چشم پوشی است.

سطح طاسی

به قسمتی از سر که دچار کم ­پُشتی و یا ریزش موی شدیدی شده ­است گفته می­شود.

تیپ یا نوع طاسی

با توجه به سطح طاسی و یا کم ­پشتی موهای فرد، تیپ طاسی متفاوت بوده و هر چه عددِ مربوط به تیپ طاسی بزرگتر باشد، سطحی از سِر که نیاز به کاشت موی طبیعی دارد گسترده­ تر است. به عبارت دیگر در طاسی تیپ 1، سطحی از سر که دچار کم­ پشتی شده است بسیار کم بوده و فرد از بانک موی فوق­ العاده ­ای برخوردار است و در طاسی تیپ 7 نه تنها کُل روی سر دچار طاسی و یا کم­پشتی شده است بلکه بانک موی فرد نیز بسیار ضعیف است.

PRPچیست؟

پی آر پی نام اختصاری برای Platelet-Rich-Plasma می­باشد که از آن به پلاسما غنی شده نیز یاد می­ کنند. در این روش چند سی ­سی خون از فرد گرفته شده و سپس آن را در سانتریفیوژ قرار داده تا پلاکت و پلاسمای آن را جدا کنند.

برای تقویت ریشه های مو، پلاسمای غنی شده را که پلاکت آن تقریبا 5 برابر خون معمولی است در پوست سر تزریق می­کنند. گفته می ­شود چون پلاسمای غنی شده سرشار از فاکتورهای رشد است می­تواند نقش بسیار موثری در تقویت ریشه مو و همچنین کاهش سرعت ریزش ایفا کند.

پی آر پی همان تزریق سلول بنیادین نیست چون پلاکت هسته ای ندارد که به سبب آن سلول تلقی گردد.

این نکته که پی آر پی در اروپا و امریکا هنوز در مرحله تحقیقاتی است بسیار مهم بوده زیرا دارای نتایج ضدو نقیضی است. کاربرد­های پی آر پی گوناگون است ولی هنگامی که از پی آر پی برای بهبود موهای سر استفاده می­شود تجربه نشان داده است که در بسیاری از موارد پی آر پی موی جدیدی به فرد نداده و تنها باعث کاهش نرخ ریزش مو در افراد و ضخیم ­تر شدن موی فرد می­شود ولی خود این موضوع نیز کمک بسیار شایانی به حفظ وضع موجود و جلوگیری از ریزش با سرعت بالا می­کند.

Mesoterapia چیست؟

جالب است که بدانید ریشه کلمه مزوتراپی یونانی بوده و اصل این کلمه به شکل Meso Therapeia می ­باشد که در آن کلمه Meso به معنای میان و کلمه Therapeia در لغت به مفهوم درمان پزشکی می ­باشد.

این درمان پزشکی به صورت بدون جراحی و بیهوشی می­باشد. برای جلوگیری از احساس درد در محل تزریق، می­توان از بی­حس کننده­ های موضعی نیز استفاده کرد. در فرآیند مزوتراپی، مواد مغذی و ضروری و ویتامین ­های مفید برای منطقه تزریق و داروهای هومیوپاتیک در مقادیر میکروسکوپی بصورت زیر یا درون جلدی در محل مورد نظر تزریق می­ شوند.

مزوتراپی یکی از واژه­ های کلیدی و کاربردی در کاشت موی طبیعی است و یک راه درمانی جدید است و در این روش بجای استفاده از داروهای خوراکی، مستقیما دارو را در پوست تزریق می­ کنند. این روش درمانی، کابردهای متفاوتی دارند که در قسمت مزوتراپی مفصل به آن خواهیم پرداخت. در اینجا فقط به کاربرد مزوتراپی در بهبود وضعیت موها و درمانِ ریزش مو و تقویت آن خواهیم پرداخت.

 

منبع : www.webmd.com

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار