• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تقویت مو بعد از کاشت

تقویت مو بعد از کاشت آن

امروزه بیماری طاسی و ریزش مو یکی از شایع ترین بیماری روز جهان است و علل های مختلفی وجود دارد که باعث بروز این پدیده می شوند. مانند علت ژنتیکی که فرد به صورت ژنتیکی و ارثی دچار ریزش مو و طاسی سر می شود.  مو تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره فرد دارد از این رو است که افراد تلاش می کنند روش های مختلفی امتحان کنند تا بتوانند این عامل زیبایی را حفظ و نگهداری کنند. یکی از روش هایی که امروزه مورد توجه همه افراد جامعه به خصوص آقایان قرار گرفته است ، کاشت مو هست. اما کاشت مو اولین قدم برای داشتن موهایی زیبا ست قدم اصلی نگهداری و تقویت مو بعد از کاشت است . در این مقاله می خواهیم به بررسی چند روش برای تقویت مو بعد از کاشت اشاره کنیم .

فرایند های مراقبت از کاشت مو از همان ابتدا آغاز می شود و شما باید حداقل به مدت دو هفته مراقب موهای پیوند زده خود باشید تا نتیجه مطلوب را به دست آورید.

رسیدگی و تقویت مو پس از کاشت مو

خوابیدن تان را تغییر بدهید

یکی از مواردی که پس از کاشت مو باید مورد توجه قرار بگیرد و در روند درمان موثر است نحوه خوابیدن است . تا ۳ روز پس از کاشتن مو باید زیر سرتان بلند باشد و قسمت کاشته شده نباید با بالشت تماس داشته باشد.

در معرض آفتاب قرار نگیرید

هنگامی که عمل پیوند انجام می شود باید توجه داشته باشید شرایط و عوامل محیطی تاثیر به سزایی بر رشد مو می گذارد‌. بنابر این تا ۳ ماه پس از کاشت نباید در معرض اشعه شدید خورشید و سولاریوم قرار بگیرید.

استفاده از دارو برای تقویت مو پس از کاشت

در هنگام کاشت مو زخم های بسیار ریز و سطحی روی سر ایجاد می شود ولی مراقبت از آن ها باید به درستی انجام شود. به همین علت ممکن است یک سری داروهای آنتی بیوتیکی و کرم های درمان زخم توسط پزشک تجویز شود. استفاده از این داروها سبب می شود تا جلوی عفونت احتمالی مو گرفته شود و فولیکول های مو سالم تر بمانند.

ماسک های مو برای تقویت مو بعد از کاشت

استفاده از مواد مغذی به صورت مستقیم بر روی مو ها  سبب می شود تا مواد مورد نیاز این بخش از بدن به صورت بهتری دریافت شود. ماسک هایی مانند انواع روغن های گیاهی مانند روغن کرچک، روغن زیتون و .. مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین وجود اسید های چرب امگا  ۳ و امگا ۶ نیز از دیگر مواردی است که باعث می شود تا موها به خوبی تقویت شوند و از ریزش مجدد جلوگیری شود.

 کنار گذاشتن غذاهای چرب

مصرف غذاهای چرب و سنگین و سرخ کردنی ها را باید تا حد امکان کنار بگذارید ‌. به یاد داشته باشید که مصرف زیاد چربی ها برای رشد مو ها چندان مناسب نیست و به خصوص بعد از عمل که رشد مو های کاشته شده  خیلی حساس تر اند. با رعایت این چند نکته ساده می توان به تقویت مو بعد از کاشتن کمک کرد.

نوشیدن آب و مایعات

در کنار داشتن یک تغذیه سالم و صحیح ، نوشیدن آب در روز های بعد از کاشت مو به ویژه در هفته اول اهمیت دارد . آب موجب رقیق تر شدن خون شده و گردش جریان خون در بدن بهبود پیدا کرده و موجب می شود که خون به ریشه فو لیکول های مو بهتر برسد.

Hair strengthening after transplantation

مصرف پروتئین

مصرف پروتئین در زمینه تغذیه بعد از کاشت مو، یکی از آن دسته کارهایی است که حتما باید آن را در نظر بگیرید. جالب است بدانید تار های مو خود از کراتین تشکیل می شود که کراتین هم از انواع مختلف پروتئین ساخته می شود. مصرف مرتب گوشت، لبنیات ، آمینو اسید ها، حبوبا و غلات می تواند به شما کمک زیادی در این زمینه بکند.

داروهای تقویتی بعد از کاشت مو

ویتامین ای دارای خواص انتی اکسیدانی است که برای جلو گیری از آسیب های رادیکال های آزاد اثر بخش است. همچنین از تخریب چربی ها جلوگیری کرده و از غشا های سلولی که بخش عمده ان را چربی ها تشکیل می دهند جلو گیری کرده و از غشا های سلولی که بخش عمده آن را چربی تشکیل می دهند جلو گیری کرده.

با رعایت این چند نکته ساده می توان به تقویت مو بعد از کاشت کمک کرد و موهایی زیبا داشت.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار